וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחת לסלע

דקל גודוביץ'

4.12.2006 / 12:17

במדינה של מטר על מטר, לאן בדיוק יכול לברוח בני סלע? דקל גודוביץ' מוציא את זכוכית המגדלת

הפעם, כולם יודעים מי כאן האשם. כמו שאומרים הכתובת היתה על הקיר, או יותר נכון על חומת בית המשפט. מי בונה חומה בגובה 3 מטר? אתה מרים יד, נותן זינוק קטן, קצת תמיכה מהקיר, והופ עברת. "ככה לא בונים חומה", התלונן יורם ארבל ובצדק. חומה בארץ צריכה להיות בגובה 9 מטר לפחות, וזה לא שאין פה ממי ללמוד. זה מה שנקרא מחדל ארכיטקטוני.

הבעיה שהמחדלים ממשיכים. יותר מדי סרטי אקשן רואים החבר'ה במשטרה בתרבות יום א'. כדאי שהמשטרה תפסיק להתייחס לבריחה כאל קטע מסרט אמריקאי על פושע מסוכן, שברח מהכלא ועכשיו עומד לרצוח, לאנוס ולקחת כמה בני ערובה (ובלי מטוס פרטי ורכב עד לשדה התעופה הוא מתחיל לירות בכולם). החלום האמריקאי הוא חלום בשבילנו, אבל חלק משגרת האלימות היומיומית באמריקה – מקום שאפשר לקנות בו רובה קצוץ-קנה בסופר השכונתי; שבו ילדים טובחים בבי"ס יום בהיר אחד והמציאות כבר עלתה על כל דמיון קולנועי אחרי קריסת התאומים. רק שם כוכבי קולנוע כמו רונלד רייגן או ארנולד שוורצנאגר מוצאים את עצמם בתפקידי השריף השולט גם בחיים. לנו כולה יש רק את השוטר אזולאי.

גם המחשבה שהפושע הבלתי מגולח דוהר כרגע בשברולט ואן מסחרי ועומד לחצות את הגבול ולעבור למדינה אחרת שם אי אפשר יהיה לעוצרו, היא מחשבה נורא פרובינציאלית. קלקיליה וטול-כרם הן אמנם חלק מארץ ישראל השלמה, אבל עדיין לא חלק מ"ארצות הברית של פלשתינה". ובינינו מה יש לבני לחפש בקלקיליה, שכל המשטרה ומג"ב פשטו עליה יום בהיר אחד? נראה לכם שיש לו סיכוי שם? עד שבני יצליח להוריד את כל הגלביות כבר יבוא מישהו מאיזו חמולה ויחתוך לו את הקטן.

אל תדברו בחוצות אשקלון

ואז הגיעו צפת ואשקלון. אני שואל אתכם עד כמה המשטרה יכולים להאמין לכל ילד שמטלפן אליהם ואומר שראה אחד שדומה בול לבני סלע. אין שם מישהו שמפעיל קצת שכל? בתור אסיר בחופשה אפשר להבין את הצורך שלו לנסוע לנופש באיזה מקום, אבל לחשוב שבני ייסע לאחת מערי הנופש האלו? צפת? אשקלון? צפת, עירם של האמנים והרובע היהודי העתיק, עברה תהליך התחרדות עמוק, וגם מי שזוכר שנסע לשם לנופש הרי לא עשה זאת בחורף אלא רק בקיץ. הקיץ של הגששים משנות ה-70. גם אשקלון איננה בדיוק החלום הרטוב של הנופש הישראלי. אמנם יש שם כמה בתי מלון על הים, שריד לתקופה בה חשבו שהמקום יהפוך לריביירה הדרומית של ישראל, אבל חלומות לחוד ומציאות לחוד - היחידים שמעבירים סוף שבוע באשקלון הם ועד עובדי מחלקת התברואה של עיריית ירושלים.

לכן, מתוך ידיעה ברורה שבני ברח ביום ששי בצהריים וכנראה פספס את האוטובוס לסיני, כל מה שנשאר לו היא תל-אביב. שמתם לב שהיחידים שמקפיצים את המשטרה כל פעם אלה כל החבר'ה המשועממים, שמחפשים קצת אקשן במושבי הסברביה של תל-מונד, בצרה ושכנותיהן. באותו זמן, אף תל-אביבי לא התקשר למרות שכל העיר מלאה במודעות ש"ביחד נתפוס את בני, צלצל 100". זה לא שלא אכפת לתל-אביבים - בכל זאת בני ביצע בהם לפחות 14 מעשי אונס אלימים - אלא שפשוט אין בארץ עוד מקום כמו תל-אביב על מנת להיעלם בו. הרי אם אתה מסתובב ביום ששי שמשי בשדרות העיר ורואה מישהו הולך עם אזיקים, אתה בטוח חושב שזה חלק מאיזה מיצג אמנות או מופע רחוב חדש. כל מודעות ה- WANTED נראות ממילא כמו פרסומת מגניבה למכון כושר חדש. וזה שאין עדיין אופנה של מכנסיים חומים וחולצות T עם הלוגו של שב"ס, זאת באמת שערורייה.בקיצור, בני בת"א.

בני בת"א כי כמו שביאליק אמר, העיר העברית הראשונה צריכה גם שיהיו לה זונה וגנב. הוא רק בתמימותו לא ידע שבאופן לירי יהיה בעיר גם אחד שמשלב בין השניים וגונב זיונים. עם כל הכאב שבדבר, רק עיר אמיתית וגדולה יכולה להרשות לעצמה תענוג מפוקפק שכזה.

אש קרה, לא קרה כלום

השאלה היה רק איפה? בני ברח באזור שהוא גן עדן לנמלטים. מצד אחד יכול להיות שהוא נמלט לבי"ח איכילוב - קומפלקס כל כך גדול ומבלבל, שבמרתפיו עדיין מסתובבים כאלה שלא מצאו את הדרך לצילומי הרנטגן. מצד שני יכול להיות שבני יצא לריצת ג'וגינג קלה לאורך שדרות דוד המלך, ראה בקצה את בניין העירייה ונכנס - בכל 14 הקומות ושלושת המרתפים שלו בטח אפשר לסדר לו איזה חדרון נוח. רק כדאי לבדק שעליזה ממחלקת התה, עוד בין החיים. וכמובן יש אופציה שבני לקח דרומה ונכנס לקריה. הרי אחד כמוהו דווקא יכול להסתדר שם לא רע בכלל. וכמובן יכול להיות שהוא עשה אחורה פנה ואמר שאם יש מקום שלא ימצאו אותו זה רק בתוך המערכת. למשל בבית המשפט עצמו או בתחנת המשטרה. כשחושבים על זה, יש סיכוי לא רע בכלל שהוא הצליח להחליף לבגדי שוטר ומשתתף באופן פעיל בחיפושים. אולי הוא אפילו דופק מבית לבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully