וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסל של מנשה קדישמן ניצל מהתכה

דפנה ארד

5.12.2006 / 14:01

פסל של האמן המפורסם נמצא בפשיטה של המשטרה על מתחם להתכת מתכות גנובות בכפר אל עזרייה, סמוך למעלה אדומים

פסל יקר ערך של האמן מנשה קדישמן נמצא בצהריים במתחם להתכת מתכות גנובות בכפר אל עזרייה סמוך למעלה אדומים, כך דווח בגלי צה"ל. אנשי תחנת המשטרה של מעלה אדומים פשטו על המקום ומצאו את הפסל דקות לפני שהותך, ובמתחם נמצאו גם טונות של קווי טלפון גנובים.

המשטרה יצרה קשר עם בתו של קדישמן והזמינה אותה לזהות את הפסל, שגודלו 20 על 30 ס"מ. קדישמן מספר: "צלצלו היום מהמשטרה לבת שלי ואמרו לה שמצאו חלק של פסל שלי שלא הותך בכפר עזריה, אבל אני לא יודע איזה פסל זה, טלפנתי לבית היציקה והם לא חזרו אלי עם תשובה"

מנשה קדישמן לא נשמע מתרגש במיוחד בעקבות מציאת היצירה הגנובה: "גנבו לי בעבר יצירות וזייפו יצירות כמו שקורה לכל אמן", אבל האבסורד במקרי הגניבה הזה הוא המחיר הנמוך של המתכת יחסית למחיר הגבוה של יצירות קדישמן, שנמכרות לאספני אמנות בעשרות אלפי דולרים.

תופעת גניבת המתכות גברה בתקופה האחרונה בגלל הדרישה למתכות בשוק הסיני המתפתח, וגרמה לזינוק גדול במחירי המתכות, שגרמו למכת גניבה עולמית של מכסי ביוב ופסי רכבת. בארץ נגנבו אנדרטאות של חללי מערכות ישראל והרוגי תאונות דרכים, כמו גם יצירות יקרות מאוד של פסלים נחשבים שמותכות והופכות חזרה לחומר מהן הורכבו. בדצמבר אשתקד נגנבו חלקים מפסל של תומרקין, "גלדיאטור 5", שהוצבו בגן הפסלים בחצרים, וחודש לפני כן נגנבו מאותו גן הפסלים חלקים מפסל של נועם רבינוביץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully