וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיבוץ כיסופים יוזם פסטיבל סרטים

דפנה ארד

13.12.2006 / 13:49

מחוז ילדותו של הבמאי דרור שאול, שהצטייר בסרטו "אדמה משוגעת" כמקום שהכי פחות נעים לגדול בו, מנסה לרכב על גל התהילה של הצלחת הסרט

קיבוץ כיסופים השוכן בנגב המערבי, יארח סוף שבוע של קולנוע ישראלי העוסק בחיי הקיבוץ, במעין פסטיבל תיירותי. בסוף השבוע הראשון של ינואר, יציע הקיבוץ דיל של לינה בצימרים פלוס הקרנה של הסרטים "אדמה משוגעת" ו"מבצע סבתא" של דרור שאול, "בן לוקח בת" של מיכל בת-אדם, ו"אין שמות על הדלתות" של נדב לויתן.

קיבוץ כיסופים היה ההשראה והלוקיישן לכמה סרטים ישראלים, מכיוון שמספר יוצאי קיבוץ הפכו בבגרותם לקולנוענים וחזרו ביצירות שלהם אל המקום שצילק אותם והפך את הילדות שלהם למה שהייתה. הקיבוץ מוצג, למשל, בסרטו האחרון של דרור שאול, "אדמה משוגעת", כמקום חסר-תקווה, נידח ומלא בסכסוכים פנימיים, בו דברים נוראיים קורים בלילות ובפינות החשוכות, ובו כולם מתערבים בלי הרף בחיים של כולם.

עם זאת, נראה שאור הזרקורים שהאיר את הקיבוץ רק גירה אותו ליזום פרויקטים שקשורים בקולנוע. בקיבוץ הקטן ייערכו סיורים בלוקיישנים השונים של הסרטים, ובמסגרת הפסטיבל יתקיים מפגש עם דרור שאול.

בנוסף, במהלך הפסטיבל ייערך גם פאנל על מקומו של הקיבוץ ביצירה הקולנועית הישראלית בהנחיית מבקר הקולנוע שמוליק דובדבני ובהשתתפות מוסקו אלקלעי, הוגו ירדן, רונית יודקביץ', וחברת הכנסת אורית נוקד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully