וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוצר ברצועה

דפנה ארד

13.12.2006 / 14:09

ערן פיין, עורך "הרצועה" פורש מהסאטירה למשרדי ההיי-טק בכפר הירוק כשעתידה הסופי של תוכנית הצחוקים טרם הובהר

אומרים שהערב ישודר הפרק האחרון אי פעם של "הרצועה", שיסתום את הגולל על שלוש עונות מטורפות בביפ. הדבר קורה בעקבות פרישתו של עורך התוכנית, ערן פיין, אולם בפרסומים שונים בעיתונות ניסו לנחש ולגלות מה יעלה בגורלה של התכנית - האם תהפוך לתוכנית מערכונים בקשת, או שמא תמשיך לעונה נוספת בביפ עם קונספט חדש וצוות חדש, כפי שבערוץ היו רוצים.

פיין מקווה שפרישתו לא תגרום לירידת התוכנית מהמסכים: "אני יודע שביפ רוצים להחזיר את הרצועה. אך אני לא מבעלי הערוץ ולא מנהל הערוץ. אני מקווה שהיא תחזור, זו תוכנית נפלאה. אך זאת סוף התקופה בשבילי".

האמת היא שזה הפתיע אותו שהתוכנית היתה אמורה לרדת רק בגלל שהוא עוזב: "זה מחמיא וזה מקסים. אבל יש עוד איזה שניים-שלושה או 5,000 אנשים מוכשרים שם בחוץ וכמובן שגם בצוות התוכנית. הדרך בה היא נעשתה עד עכשיו היתה הדרך בה היה הגיוני לי לעשות אותה, אבל אפשר להחליף פורמט, אפשר להשתכלל ואפשר לעשות הרבה דברים.

יש שם הרבה כותבים ויוצרים סופר אינטיליגנטים. אז להגיד שהכל יושב על כתפי הצנומות זה לא נכון. אמנם היצירה הנוכחית מחוברת לתפיסת העולם שלי, אבל יש שם אנשים עם תפיסת עולם מצוינת גם כן."

"אני לא הולך, אני בעצם חוזר"

פיין מפרק את החבילה כדי להפוך מעורך בטלוויזיה, למנכ"ל בחברת היי-טק, אחרי 189 תוכניות של "הרצועה". "אני לא הולך. אני בעצם חוזר" הוא מסביר. "זה משהו שעשיתי לפני כן. יש לי את העונג לזגזג בין טלוויזיה לטכנולוגיה. לחברת ההיי-טק אליה עברתי קוראים 'אורי, והיא עוסקת בתחום האופטיקה והחומרים בתעשיית התצוגות והמסכים.

קרן מובילה השקיעה בפרויקט הזה של החברה הסופר מעניינת הזאת, אז אני מצליח ליהנות במקרה הזה מלעשות את השינוי. 'הרצועה' היה משהו שאני מאוד מאוד מאוד אהבתי. זה היה נפלא ועכשיו אני הולך לעשות עוד דבר שאני אוהב עם אנשים נפלאים ופחות מדיה, מה לעשות."

זו לא הפעם הראשונה בה פיין עושה הסבה מקצועית. הוא התחיל את דרכו כבמאי פרסומות, ועזב את התחום המכניס כדי להקים שתי חברות היי-טק. את אחת מהן מכר, והשניה, חברת תוכנה, המשיכה לפעול עד לפני כמה חודשים. חוץ מזה הוא אבא לחמישה פטנטים. "זה תחום שאני חי בו. אני נהנה להיות עם רגל פה ורגל שם" הוא מודה. הוא ניהל משרדים בסינגפור ובמדריד כשחברו הטוב, יאיר ניצני, ביקש ממנו לעזור לו בקונספט לתוכנית טלוויזיה. "היה לי רעיון לפורמט לתוכנית שהפך ל'אחורי החדשות', שם הכרתי את אוהד אשכנזי, מי שהיה העורך הראשי ואיש נפלא ביותר, ומי שאחראי מאוד להצלחת 'הרצועה', וכך זה המשיך."

הוא לא מוכן להודות שהאפיזודה הטלוויזיונית שלו היתה הרפתקת לו-טק. "הטלוויזיה היתה עונג גדול ואפשרות נפלאה להתבטא וברצועה היתה הזדמנות נפלאה לעבוד עם מיטב שחקני הארץ. עשיתי את זה ברצינות ובאהבה ואני מקווה שזה נראה טוב, אבל הגיע הזמן לטפס על הר חדש. "

מעבר לעריכת תכנית אחרת, אינו בגדר אופציה מבחינתו: "בטלוויזיה אין הרים יותר גבוהים מהרצועה. זו תוכנית פלא מבחינת יכולות הביטוי ומה שיש להגיד. אפשר לפתח דברים חדשים בטלוויזיה, אבל לא הייתי הולך לעשות משהו אחר מלבד 'הרצועה' ויש משהו נפלא בלעזוב בשיא. זה עדיף מאשר לעזוב בתחתית, כשמתחילה צחנת המוות. היות והרצועה היתה שיא מבחינה אישית ורגשית, הדבר הבא צריך להיות חזרה להיי-טק."

"לא באנו לקדם שום דבר, באנו להנות"

פרישה היא זמן טוב לסיכומים, אבל קשה לפיין להניח את האצבע על רגע השיא של התוכנית, כי לדעתו כל פרק ב"הרצועה" היה יותר קיצוני יותר ויותר מצחיק מהקודם לו. "אני חושב שהיו כמה שיאים לרצועה." הוא מסכם. "התוכנית עם אסטרל פרוג'קשן סמנה את תחילת השחרור הגדול שלנו.

כל כמה תוכניות היה לנו עוד שיא קטן, עוד איזושהי נקודה בה הדמויות השתכללו, הביצועים היו נפלאים, ולרגע לא שקטנו על שמרנו. כשמרואיין בא אלינו, הוא יודע שזו סוג של צליבה בעודו בחיים, וזה תמיד משעשע.

לא באנו לקדם שום דבר אלא באנו להנות במשך חצי שעה. אני לא יכול לתאר כמה אני אוהב את הצוות הזה והשחקנים האלה ורצוני בהצלחתם. זו הייתה זכות עצומה וענוג עצום לעבוד איתם. שום דבר לא יכול לתאר את התחושות שלי."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully