וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טריילר פארק ונקמתו בחיים

עומר בכר

17.12.2006 / 11:44

החורף הזה עומר בכר עומד לגלות שההרפתקאה הכי פחות צפויה, מסתתרת בדיוק איפה שלא חיפש מעולם

הפצצה האיראנית

אם סרטים זרים זה הקיק שלכם, וכמה שהשפה פחות מובנת כך מוטב בעיניכם, אז הטריילר החדש ל- Offside, עלול להיות בדיוק בשבילכם. מדובר בסרט איראני על קבוצה של נשים אשר רוצות לעודד את הנבחרת הלאומית, אך מנועות על ידי המשטר הפנדימנטליסטי.
הטריילר מתחיל בכתוביות שמסבירות לנו, למקרה שלא ידעתם, שלא פשוט להיות אישה באיראן, אלא אם התחביבים שלך הם כביסה ובישול. כדורגל לא בא בחשבון, שכן מדובר בסוג של הנאה וההנאה היא מסלול תלול וחלקלק לגהנום. העניין הוא, שישנן נשים שלמרבה הצער אוהבות לצפות בגברים מיוזעים רודפים אחר כדור על כר דשא לח. חלקן אפילו פטריוטיות אמיתיות ומכחישות שואה מבית טוב. הסרט מתמקד במשחק אחד חשוב בו התמודדה איראן עם נבחרת בחריין על כרטיס עליה לגביע העולמי ועל בחורה אחת, שהחליטה ללכת אחר מאווי נפשה ולעודד את הנבחרת על אף האיסור.

לאחר אקספוזיציה קצרה, עושה הטריילר שימוש בנשק הלא קונבנציונלי העיקרי של סרטים איראנים, הצגה לראווה של הפרסים בהם זכה בפסטיבלים בינלאומיים. אבל כנראה באיראן לא שמעו את המשפט "כל המוסיף גורע". במקום להסתפק בהצגת כתוביות עם הפרסים שבהם זכה הסרט, הטריילר מוסיף גם את הכתובית הידועה "מאת הבמאי המוערך של "שם של סרט לא מוכר" ו-"עוד שם של סרט לא מוכר" ומוסיפים חטא על פשע כשמוסיפים ציטוט של ביקורת מהללת ממגזין עלום שם.

כשמסתיים שלב הכתוביות בטריילר, עוברים לקטעים מהסרט עצמו ומגלים שהייעוד של הסרט הוא לקהל בינלאומי שלא מתבסס בהכרח על אמריקאים כופרים, שכן השימוש בשפה זרה שמלווה בתרגום, רב.

בסך הכל הטריילר מציג את הצדדים האנושיים שאנחנו כל כך מייחלים לראות אצל האויב והוא עושה שימוש יפה בדבר הזה שיכול לאחד את כולנו – שנאה יוקדת לקבוצה היריבה.

ציון טריילר: משתדל יותר מידי
קבל יעד: שפרינצק בואכה הארבעה.

תיאטרון גשר

"Bridge To Terabithia" (גשר לטרביטיה) מגיע מבית היוצר של דיסני ואפשר להסיק עוד לפני צפייה בטריילר שמדובר בסרט לילדים (או לכל המשפחה כפי שמעדיפים אנשי השיווק). התקציר שקראתי סיפר את סיפורו של ילד אקסצנטרי מעט, אשר מתאמן כל הקיץ לקראת תחרות ריצה בבית הספר ולבסוף מנוצח ע"י ילדה שמתחרה בתחרות עם הבנים. דרמת נעורים שכזו עם מוסר השכל שיווני.

כבר בתחילת הטריילר תקפה אותי הרגשה משונה שמא טעיתי בלינק ולחצתי בטעות על "נרניה 2", כיוון שאמנם היו שם ילד וילדה בגילאים התואמים, אבל הם הסתובבו כעמי ותמי ביער עבות לצלילי מוזיקה מטילה אימה. כתוביות בעלות פונט מוזהב ומלכותי משהו מספרות לנו שמעבר ליער ומעבר לערוץ הנחל, משהו מדהים מחכה להתגלות. המשך הטריילר אכן מציג לנו אגדת ילדים קסומה בסגנון "האריה, המכשפה וארון הבגדים" שהיא עיבוד לספר פנטזיה בעל אותו שם.

הקריין, שמספר לנו בטון אפל שהחורף הזה, אם אתם מחפשים הרפתקאה, תהיו מוכנים למצוא יותר ממה שיכולתם לדמיין (המממ, זו הפעם הראשונה שאנו שומעים משפט כזה). ואכן בפער של החודשים בין ההמשך ל"נרניה" שיצא באביב, ל"הארי פוטר ומסדר עוף החול" שיראה אור בקיץ, יש לנו כמה חודשים להיות מופתעים מסרט פנטזיה חדש שעלול לסחוף אחריו גיקים בכל מקום.

ציון טריילר: למרות תקציר מטעה, הטריילר עושה רושם חיובי למדי.
קהל יעד: שחקני World of Warcraft, ושאר חובבי פנטזיה.

מין בבית העלמין

דיאן קיטון ממציאה את עצמה מחדש בשנים האחרונות כאלילת מין של הגיל השלישי. מי שלא מתעורר בלילות מכוסה זיעה קרה מסיוטים על סצינת המין שלה ב"לאהבה אין חוקים"
ישמח לדעת שהיא מופיעה בסרט רומנטי חדש ובו היא משחקת אמא דאגנית, שרוצה בטובת בנותיה בלבד ובייחוד בטובתה של בתה הצעירה, שמתקשה במציאת בן זוג. בסופו של דבר הבת מוצאת לה בחור נחמד שלמרבה האירוניה, אביו החטיאר, מחפש אף הוא זוגיות ומוצא אותה בזרועותיה המדולדלות של קיטון.

קנון השחקנים המרשים, כולל גם את לורן גרהאם – לורליי גילמור בשבילכם - שאיבדה את תואר האמא הסקסית על מסכי הטלוויזיה לטובת מרי לואיז פרקר, פייפר פרבו מ"חופשיות על הבר" ומנדי מור כבת הצעירה. הטריילר עושה תחושה טובה בפנים וגורם לכם לרצות לפתוח את הלב ולהתנדב בבית האבות הקרוב למקום מגוריכם.

ציון טריילר: וירא ביום ההוא ויאמר קיטון.
קהל יעד: גימלאים וזוגות אוהבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully