וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוני סומק: חרם על ישראל זה פאסה

דפנה ארד

17.12.2006 / 15:33

הסופר ג'ון ברגר קרא בסוף השבוע לחרם תרבותי נוסף על ישראל, בריאן אינו הצטרף מייד, רוני סומק בחר שלא

הסופר והיסטוריון האמנות הבריטי, ג'ון ברגר, קרא ביום שישי לסופרים ויוצרים בריטים להשתתף ב"חרם תרבותי" על ישראל.

במכתב לעיתון הגרדיאן עליו חתומים גם בין השאר האמנית קורנליה פארקר, והמוזיקאי האלקטרוני בריאן אינו, דורש ברגר, חתן פרס בוקר, לתמוך ב"עמיתנו הפלסטינים והישראלים". הוא מציע להחרים את המדינה, ולשיטתו הדרך שלו היא לסרב לחתום בהוצאה לאור גדולה בישראל, כך הוא אומר.

משאר החתומים הוא מבקש לא לבקר, לא להציג תערוכות ולא להופיע בישראל. על המכתב חתומים סופרים, במאים, אמנים, וארכיטקטים, ומשוררים.

זוהי לא היוזמה האנטי-ישראלית הראשונה של ברגר. ביולי האחרון, הסופר שכתב את הספר "על הראייה", היה מיוזמי המכתב הפתוח נגד מלחמת לבנון השניה, עליו היו חתומים אנשים כמו הרולד פינטר, נעם חומסקי, וז'וזה סאראמאגו ונקרא "מכתב האינטלקטואלים". ברגר חי תקופה מסויימת ברמאללה וסיפר על רשמיו בכתב העת לספרות ומחשבה רדיקלית, "מטעם" 5.

ביום חמישי הוא אמר שהחרם החדש יכול לגרום לשינוי במדיניות ישראל, למרות שהאפקט שלו כנראה לא יהיה עצום, אבל זו דרך חשובה לעשות רעש.

המשורר רוני סומק מתנגד לדרך בה ברגר בוחר למחות ולהציג את דעותיו: "אני חושב שחרם זה דבר שיצא לפנסיה בסוף כיתה א'. אם יש לו מה להגיד, שיבוא לפה וינופף את השלט הכי גדול שהוא יכול לנופף, בהפגנה פרטית או הפגנה ציבורית.אני חושב שהאפקט הזה הרבה יותר מחזק מלהגיד שלא מדברים.

חוץ מזה, מה זה להעניש את מדינת ישראל? זו ענישה קולקטיבית. מדינת ישראל היא לא פרצוף אחד, אלא כל מיני פרצופים, ויכול להיות שחלק מהישראלים חושבים כמוהו. ענישה קולקטיבית וחרם הם באמת מותגים שעבר זמנים."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully