וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשאר על האש

דנה רוטשילד

18.12.2006 / 10:22

דנה רוטשילד כבר בנתה על בופה וביררה עם סוכן הנסיעות לגבי יעדים מוזלים בסוריה, אבל המציאות ציננה אותה במהרה

"מלחמת יום כיפור זה בומבמלה לעומת מה שקורה פה"
(דב נבון, הטלנובלה הערבית, "ארץ נהדרת")

נכון, הטלנובלה הערבית של ארץ נהדרת היא תת רמה – וולגרית, אווילית, סתומה, עשויה בחאפריות ונראית כמאש-אפ של בדיחות גזעניות – אך כלום יש תיאור מדוייק יותר של המציאות האזורית מאשר רצף סצינות מודבקות עם דיבוב שאינו בסינק? היש תיאור דמויות חד יותר משורת אימאג'ים סטריאוטיפים של ערבים משופמים ואנשי עסקים מפוקפקים עם לוק אירופאי? כלום די בחיקוי מבטא ערבי כדי לאטום את אוזננו דוברות העברית ולעורר בנו גיחוך? דומה שהתשובות, בהתאמה, הן לא, לא ופחח, כצפוי. וזו אפילו לא אמורה להיות ביקורת טלוויזיה.

בשבוע האחרון מתדפק אסד על דלתות הלב הנסתרות של ממשלת ישראל בניסיון לפתוח ערוץ תקשורת כדי למסמס את המתיחות בעקבות המלחמה האחרונה ולהתחיל מגעים שיובילו להסכם שלום. האם אסד מבלף? היש סיכוי שמניעיו טהורים? האם נקעה נפשם של הסורים מגבול מתוח עם ישראל כשלבנון מריחה כחבית נפץ של מלחמת אזרחים? ככל הנראה שלעולם לא נדע. תיקון: "לעולם" זו מילה חריפה מדי למזרח התיכון. ועם זאת, מילותיו של אסד מתקתקות המה ואפילו שר החוץ שלו הבטיח שלא יהיו תנאים מוקדמים למשא ומתן – וזו הרי השאיפה הישראלית: להיכנס למו"מ מבלי להתחייב מלכתחילה על החזרת הגולן. אחרי שבשאר נימק את פנייתו לשלום בחרדתו מפני קריסת כל האזור לתוך מלחמות אזרחים על בסיס דתי, עושה רושם שהאסד ג'וניור לפחות יודע מה הקטסטרופות העומדות לפתחנו. אם להאמין לדבריו, גם הוא חושב שיש פתרונות טובים יותר.

מעניין? אחושילינג מעניין. אם מתפרעים עם האופטימיות אפשר לחשוב על דרך אלגנטית שבה ישראל מציבה כתנאי לפתיחת המו"מ את שחרור החטופים. אלא שמישהו בצמרת לא חושב שאפשרות לשלום עם האיום הסורי עשויה באמת להזיז למישהו. אפילו הידיעה אמש על ניסיון נוסף של סוריה לחתור לתקשורת עם אולמרט, הפעם לא בפניה ציבורית אלא בניסיון לגבש ערוץ סודי, נדחתה על הסף.

"אל תגיד שלום, יש לזה קונוטציות של שלום" (אסי "איווט" כהן , "ארץ נהדרת")

אבל לא ערוץ סודי מגבשת ממשלת ישראל, לכל היותר ערוץ 2, לב הפריים טיים, טלנובלה עאלק-ערבית שבה אין היגיון, אף אחד לא מקשיב לאף אחד, אין רצף סיפורי והקליימקס הקומי מושג כאשר מישהו מחקה מבטא ערבי – כך מתייחסת המדינה ליוזמת השלום. בחלק מאתרי החדשות היא אף כונתה "מתקפת השלום", רק כדי להבהיר לקוראים בבית מה הם אמורים לחשוב. שהרי שלום זה טוב, אבל לצד המילה "מתקפה" החברה'ס יפנימו לאן נושבת הרוח.

טיפוסים רציניים, כמו אלה שהייתם מצפים שיובילו את המדינה שלנו ממצבה הנוכחי, והדי מעפן, למקום חמים ונעים יותר, היו טורחים לשלוח נציגים לפגישת גישוש. אולי אפילו פרח. ומה עם אולמרט? שאלה מצוינת. גם אולמרט כנראה לא כל כך יודע. בישיבת הממשלה שעסקה בנושא נופנפה היוזמה הסורית כמחזר משופם מסרט מצרי, אולם משנדחק לפינה השיב זה המנווט את דרכנו המדינית כי בסך הכול אין לו כוונה לצאת נגד החלטות בוש בעניין סוריה. ייתכן שהוא עושה בשכל, אבל יותר בשכל היה עושה לו היה טורח לברר עם המתווך האירופאי המסתורי במה דברים אמורים.

"אין גבול לאהבה" – כך כינו סאטיראי "ארץ נהדרת" את טלנובלת הדאחקות בעמבה שלהם. באמת אין גבול. גם אם זו נראית לכם טלוויזיה מחורבנת, עדיף שתמשיכו לצפות. ולו רק כדי לקבל קצת פרופורציות על הדרך שבה דברים מתנהלים כאן. ביום שישי האחרון גם היתה שם לפחות בדיחה טובה אחת על חשבון מצביעי קדימה. וגם רצף בדיחות מעולות על השירות הצבאי, אם כי לא ברור אם הבדיחה היתה על חשבון הצבא שלנו או שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully