וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

והרי החדשות: רב חן רחובות עוקף את ככר דיזנגוף

18.12.2006 / 17:08

'סינמסקופ' מפרסם היום כמה נתונים מעניינים על בתי הקולנוע בישראל, ממסמכי ההנפקה של "תיאטראות ישראל באירופה". חשבנו שיעניין אתכם

חברת תיאטראות ישראל, בעלי חברת ההפצה "פורום פילם" ורשת קולנועי רב-חן (כולל הקומפלקס "יס פלאנט"), יוצאת להנפקה בבורסה של פולין, ולכן פרסמה פרוספקט עבה בשקיפות מלאה המכיל נתונים מעניינים על עסקי הקולנוע בישראל. מבקר הקולנוע יאיר רוה פרסם היום בבלוג שלו, סינמסקופ, כמה מהנתונים. סטודנטים לקולנוע, פתחו מחברות:

בארץ פועלים 330 מסכי קולנוע ב-60 תיאטראות, ומחיר הכרטיס הממוצע בארץ, 4.6 יורו, הוא הגבוה ביותר בהשוואה למדינות מזרח אירופה, אך נמוך בהשוואה למחירים בארצות הברית ובבריטניה. בישראל כל אדם קונה כרטיסים ל-1.41 סרטים בשנה, פחות מארצות הברית, ובריטניה, יותר מכל שאר המדינות בה פועלת החברה.

בשנת 2005 נמכרו בארץ 8.3 מיליון כרטיסים קולנוע בלבד, כמעט 2 מיליון פחות מבשנה הקודמת, וכמעט ארבע מיליון כרטיסים פחות מבשנת 2003. סך ההכנסות ממכירת כרטיסים בכל בתי הקולנוע בארץ ב-2005 עמד על כמעט 60 מיליון יורו.

נתונים קולנועים-דמוגרפים נוספים

54 אחוזים מכלל כרטיסי הקולנוע בישראל נמכרים בגוש דן (לא כולל תל אביב), 15 אחוזים נמכרים בתל אביב. 14 אחוזים נמכרים בירושלים ובחיפה יחד. רב חן רחובות הוא בית הקולנוע המצליח ביותר של רשת רב-חן, קומפלקס של שישה אלומות בו נמכרו ב-2005, 238 אלף כרטיסים.

קולנוע גת, האהוב על רוה, הוא הקולנוע הכי פחות מצליח, עם מכירות של 30 אלף כרטיסים. חשוב לציין שהפרוספקט הוכן לפני השקת יס פלאנט, ושהסינמה סיטי מרוויח פחות או יותר פי ארבעה מהקולנוע המצליח ביותר של רשת רב-חן.

הסרט המצליח ביותר שהפיצה השנה החברה, על פי כל ההערכות, הוא "שודדי הקאריבים 2", אך לא ניתן היה להשיג נתונים על מכירת הכרטיסים לסרט. הלהיט הכי גדול בתקופה האחרונה שהופץ על מסכי תיאטראות הוא "בוראט", שעד כה, על פי דיווחי האתרים הזרים, ראו בישראל (בחישוב גס) כ-65 אלף איש, בשבועיים בערך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully