וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדור פרסומי

נויה נוריאל

19.12.2006 / 11:54

בחברת החשמל החליטו לזרוק את האחריות על הציבור. נויה נוריאל מכבה בהכנעה את המפסק הראשי

אחרי שנים של מגורים במדינה קטנה מוקפת אויבים ורווית מלחמות באמצע המזרח התיכון, איומים בלתי פוסקים שמגיעים כל הזמן ומכל הכיוונים, פלרטוטים עם האיראנים, העיראקים ואפילו ראש ממשלה שככה סתם פלט סודות מדינה בשידור חי, הפכנו במזל טוב לשועלי קרבות מתורגלי אזעקות! רק שאז, ביום בהיר אחד, בלי שום התראה מראש, מגיעה איזו חברת חשמל אזוטרית ומחליטה שכשמודיעים לנו בחדשות על 'מצב אדום' (אני חוזרת - מצב אדום!!!) אז לא צריך לרדת למקלטים. אין טילים. אין פאניקה. אין כלום. לא!!! במצב אדום המקום היחיד שאנחנו צריכים לרוץ אליו זה לכבות את הבוילר. נו איכס, מה נהיינו? שוויץ?!

התוכנית החדשה של חברת החשמל (ע"ע 'מפלס החשמל') היא ככל הנראה תולדה של מחדלי הפסקות החשמל הפתאומיות שאירעו בחודש יוני שעבר. חברת החשמל כינסה את מיטב מוחותיה, או את מי שהיה פנוי באותו רגע ויצאה בתוכנית שאומרת כך: (עכשיו לקרוא בתשומת לב כי זה עניין קצת מסובך) חברת החשמל תעדכן אותנו, הציבור, באמצעות אמצעי התקשורת במצב רזרבות החשמל, בתקווה שנפעל בהתאם ובזמני השיא נקל על העומס ונכבה חלק ממכשירי חשמל, בסופו של דבר כל העסק הזה אמור להוריד את מספר הפסקות החשמל ולפעול לטובתנו. בעברית הייתי אומרת – "עאלק".

האסטרטגיה של חברת החשמל באווירת "תעזרו לנו לעזור לכם" ממשיכה בקו ישיר את האסטרטגיה שננקטה בסוגיית בני סלע - המשטרה פישלה כשם שחברת החשמל פישלה ועכשיו היא מגלגלת את הכדור לציבור, שמצופה להירתם ולעזור במאמץ המלחמתי.

אולי בגלל זה קשה לי להסתיר את השמחה שלי על כך שכאשר מנסים להעביר את המסר המורכב הזה לפרסומת, הוא פשוט לא עובד. בעיקר כי המסך עמוס באינפורמציה ולחוץ בזמן: בן אדם ממוצע צריך לראות את הסיוט המשמים הזה לפחות פעמיים ובריכוז רב כדי להבין על מה מדובר ומתי לעזאזל יש על זה בחינה.

הגרפים בפרסומת לא היו מביישים אפילו את הערוץ הראשון והמקוריות לא עוצרת גם לא בליהוק פורץ הדרך של בחורה יפה בתור פרזנטורית, כשהיא מחליפה את הצמד-חמד שקע ותקע (למרות שקצת לא נעים להודות, הגודל של הפה שלה גרם לי לחשוב שלא האדמה היא שבלעה את שקע ותקע).

בסופו של דבר אנחנו יוצאים מהפרסומת עם הרגשה מבולבלת של 'מה רצו מאיתנו לעזאזל' וטעם מגעיל של כיסוי תחת בפה. בהפסקת חשמל הבאה כל מה שיישאר להם לעשות זה לשבת בחושך ולומר לנו במבטא פולני "אמרנו לכם", למרות שכאשר מדובר בעובדי חברת חשמל הם בטח יישבו באור.

אז מה היה לנו?

משרד: אדלר חומסקי
מותג: חברת חשמל
קריאייטיב: יכול להיות שהיה קריאייטיב בכתוביות של הסוף, אני נרדמתי בקטע עם הגרפים.
קונספט: תעזרו לנו לעזור לכם
שפה: לא ברורה, לא ידידותית למשתמש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully