וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנקר, גוש ודוהן בסרטים של עמוס קולק

דפנה ארד

20.12.2006 / 16:05

הבמאי הירושלמי-ניו יורקי חושף פרטים על שני סרטים שירטיטו את לבבותיכם. דוהן: "הצילומים היו חוויה מאוד טוטאלית"

אחרי חמש שנים בהן התגורר ועבד ניו יורק, הבמאי עמוס קולק בן ה-59 חזר לפני שנתיים וחצי לירושלים, שם הוא גר עם אשתו ושתי בנותיו. הקולנוען הישראלי, בנו של ראש עירית ירושלים [[טדי קולק]], הוא אחד מהשמות הישראלים החמים בניו יורק. סרטו "אוכל מהיר, נשים גנובות" היה מועמד לדקל הזהב בפסטיבל קאן.

בימים אלו הוא עובד על שני סרטים מאוד מסקרנים עם שמות מסקרנים לא פחות שיופיעו בהם: הסרט "L.L" שייצא במהלך השנה הבאה, והסרט "חסר מנוחה", שבימים אלו מסתיים הליהוק אליו.

רן דנקר חסר מנוחה

"חסר מנוחה" ,עליו עובד קולק, ימומן בסיוע קרנות ישראליות וקנדיות ויצולם בישראל, ארצות הברית וקנדה. זוהי קו-פרודוקציה ישראלית-קנדית-בלגית-גרמנית, בכיכובם של רן דנקר הממתק ומשה איבגי הנצחי.

קולק מספר: "הסרט מתרחש בניו יורק וישראל ונמצא כרגע בשלבי ליהוק. זהו סיפור על אב ובן: האב חי בניו יורק והבן חי בארץ. בשלב כלשהו הם נפגשים. הסיפור מתחיל לאחר שהאם מתה והבן יוצר קשר עם אביו שהוא לא מכיר, והוא עוזב את הבית בו נולד."

כרגע מחפשים לסרט בעיקר שחקניות מחו"ל. את הסרט יפיקו מיכאל תפוח וטליה קליינהנדלר.

מיטל דוהן מחפשת את עצמה ב-L.L.

את "L.L", שיגיע לאקרנים בשנה הבאה כאמור, מפיקים קולק ואשתו, אסנת שליו. קולק ביים וכתב את התסריט. "זה סרט עצמאי, בלי מימון של קרנות. בנוסף חברת ההפצה פנדורה קנתה את הסרט להפצה בגרמניה."

השחקנים הראשיים ב"L.L" הם [[מיטל דוהן]], [[אפרת גוש]], סבסטיאן רושה מניו יורק וסבינה שובה, זמרת בלהקת הרוק "[[Brazillian Girls]]”.

קולק חושף פרטים על הסרט: "'L.L' עוסק בזהות. הדמויות העיקריות בו הן שלוש בחורות; אפרת גוש משחקת זמרת ישראלית שטסה לניו יורק כדי לנסות להצליח. [[סבינה שובה]] משחקת בחורה חצי גרמניה חצי פלסטינית, זמרת גם היא, ודוהן היא בחורה ממוצא פולני שחיה בניו יורק ומחפשת את עצמה. דמותה של דוהן פוגשת מישהו שייתכן שיש לו קשר משפחתי אליה, וזה השחקן סבסטיאן רושה. "חלק מאוד מרכזי בסרט עוסק בקשר בין מיטל לסבסטיאן, והוא יכלול הרבה שירים והרבה מוזיקה."

לפי פרסומים קודמים, [[אפרת גוש]] הקליטה ארבעה שירים שילוו את הסרט. "שני שליש מהסרט באנגלית, ושליש בערך בעברית. הסרט מיועד לכל מקום שנוכל לייעד אותו אליו." מוסיף קולק

גוש מזמינה את Brazillian Girls להופיע בארץ

מביתה ב[[ניו יורק]], דוהן סיפרה על חוויותיה מהסט: "הצילומים היו חוויה מאוד טוטאלית, מאוד חזקה. עמוס הוא במאי שרציתי לעבוד איתו שנים. במהלך הצילומים מאוד התחברתי אליו ולאשתו, והיה לי תענוג גדול לעבוד איתם. הדמות עצמה של 'L.L' השאירה עלי חותם חזק, שלקח לי אחר כך כמה שבועות לצאת מהתחושה של הדמות ומה שעובר עליה."

למרות שדוהן, בניגוד לשאר הנשים בסרט, לא משחקת זמרת, היא מספרת שגם היא הקליטה שיר לסרט. "אני שרה את שיר הסיום של הסרט. הקלטתי אותו אתמול באולפן בניו יורק. זה שיר שעמוס כתב."

אפרת גוש נבחרה לשחק בסרט לאחר שקולק ראה אותה בהופעה והזמין אותה להפגש איתו. החיבור ביניהם היה כל כך טוב, שמיד הוא הציע לה לשחק בסרטו. גוש מספרת על החלק שלה בסרט, השני בו השתתפה אי פעם: "זאת הייתה חוויה מדהימה, והפעם הראשונה שלי בניו יורק. הדמות שלי גם מגיעה בפעם הראשונה לעיר הזו, אז כל ההתרגשות היתה מאוד אותנטית. מי שמגיע לשם בפעם הראשונה, זה מכה בו, לא משנה מי הוא ומאיפה הוא מגיע. למזלי הדבר היחיד שהייתי צריכה לעבוד עליו זה המבטא הישראלי האותנטי בשפה האנגלית."

גוש מספרת שמאז שהן השתתפו זו לצד זו בסרט, היא וסבינה שומרות על קשר: "סבינה היא מוזיקאית שאני מאוד-מאוד אוהבת. היא בחורה מקסימה. כשהייתי שם קצת ג'מג'מנו יחד, ונראה, אולי יום אחד יקרה עם זה משהו. אני מנסה לגרום ללהקה שלה, הברזיליאן גירלז, להגיע לארץ, הן באמת מדהימות".

L.L"" צולם בחודש יוני האחרון, וכרגע נמצא בשלבי עריכה סופיים. הוא יהיה מוכן בתחילת 2007.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully