וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספק סביר

דפנה לוסטיג

22.12.2006 / 8:35

סוף השנה מוצא את דפנה לוסטיג במצב רוח בלונד פלטינה עם גוון סטפני שמאכזבת, ואול סיינטס, שתמיד ישארו חברות אמת

גוון סטפני אמרה לרגל צאת אלבומה החדש, "The Sweet Escape", שהיא נועלת בימים אלו את קריירת הסולו המשגשגת שלה, לפחות לשנים הקרובות. כנראה שאפילו סטפני, האשה הקולית במערב, לא מצליחה למחול לעצמה על אלבומה החדש שהוא מנופח, תוקפני וחסר אישיות. אלבום עם אופי של כרית אויר.

בשלהי 2004 הוציאה סטפני את אלבום הסולו הראשון שלה, L.A.M.B והשלימה בעזרתו את כיבוש פסגת הפופ העולמי. כבר אז היא דיווחה שעל ריצפת האולפן הותירו, היא וידידה הטוב פארל ויליאמס, לא מעט רצועות שהיא אהבה ולא זכו להכנס לאלבום הקודם. בערך באותה תקופה היא הודיעה לעולם מה יהיה הלו"ז שלה בשנתיים הקרובות: ילד ראשון ואלבום סולו שני. שנתיים חלפו וגוון עמדה בכל הבטחותיה. ההבטחה הראשונה שלה הביאה לעולם את קינגסטון (קינגסטון. איזה סטלנית) בנה הבכור. ההבטחה השנייה הניבה את "The Sweet Escape", אלבום שאולי לא התרסק מבחינת מכירות וצועד יפה בעולם, אבל מאכזב את כל מי שהתרגל לקבל מסטפני מנה חמה ומתקתקת של פופ סוחף.

בלשון המעטה אפשר לומר ש 2006 לא היתה השנה של פארל ויליאמס. אלבום הסולו שלו נכשל, הוא לא הצליח לייצר אף להיט ענק וגם לא חידש עם סאונד שעוד לא שמענו. טימבאלנד הוא ללא ספק הגבר של השנה החולפת בפופ ודווקא הוא לא נמצא באלבום של סטפני. הרצועות האבודות שהקליטה עם פארל, לעומתו, בהחלט שם וגם כמה שירים זניחים שכתבה עם טוני קנאל המוכשר מנו דאוט ועוד שיר שתרמה לה לינדה פרי הבלתי אפשרית.

"Wind It Up", הסינגל הראשון שמושמע ברדיו בימים אלה ממש, הוא שעתוק מוחלט של כל קטע ש M.I.A עשתה בחיים (וזה לא מפתיע – M.I.A חיממה את סטפני בסיבוב ההופעות האחרון שלה בארה"ב) והוא גם אחד השירים המעצבנים של התקופה האחרונה, בעיקר בגלל היודל המנדנד. אבל יאמר לזכותו שלפחות יש לו זהות. יתר השירים באלבום לא משאירים שום חותם ורובם נשמעים כמו בי סיידים או סקיצות שעברו שידרוג הפקתי. סטפני, שמצטיינת בהיותה סולנית בולטת וייחודית גם כקול המוביל של נו דאוט וגם בזכות עצמה, קורסת תחת ההפקה המקושקשת ונשמעת פה כמו סינתיסייזר.

"The Sweet Escape" הוא הרפתקה שיווקית גרידא, קופון קליל לחג המולד. אבל למרות היותו אלבום גרוע הוא לא טעות חמורה במיוחד בקריירה הזוהרת של סטפני. מעריצים כמוני יכולים פשוט לייחס את העניין לפזיזות שמקורה בתהילת יתר ולחכות בסבלנות לאלבום הבא. "The Sweet Escape" בעיקר נותן סיבה לחזור ל L.A.M.B ול "Rock Steady", אלבום האולפן האחרון והמצוין של נו דאוט.

גוון סטפני, The Sweet Escape (הליקון)

קידוש השם

Rock Steady"" הוא גם שם הסינגל המוביל מתוך אלבום הקאמבק החדש של להקת הבנות המובילה של שנות ה 90, אול סיינטס. למי שהעז לשכוח נזכיר שארבעת הקדושות פירקו את באסטת הפופ המצליחה שלהן ב 2001, אחרי ששיחררו לעולם את "Pure Shores", כנראה שיר הפופ הטוב ביותר של שנות ה-2000 (הערת העורך – מה קרה לך, לא שמעת את "Promiscuous"?) ואחרי סכסוכים מתמשכים בתוך הלהקה.

בביוגרפיה המרתקת שלה מספרת ניקול איך גילתה בעיצומו של סיבוב הופעות ביפן שהיא מגדלת ברחמה את יורש העצר המבוקש ביותר בבריטניה, פרי זרעו של רובי ויליאמס. שאזניי, המרשעת המוכשרת, נפנפה בפניה בחוזה הכובל אותה לכוסיות מוחלטת (סעיף שהיא ממלאת בלי שום בעיה עד היום) ודרשה ממנה להפיל את הצאצא מיד. ניקול עשתה זאת, רובי זרק אותה וכך הפסיד העולם את הפרחח האולטימטיבי, אבל תסמכו על ניקי החמודה שהיא לא תצא פראיירית. היא מיד הלכה להשתגל עם הנמסיס והביאה לעולם את ג'ין גלאגר, בנו של ליאם. בכל מקרה, בעקבות שערוריית ההפלה ושלל בעיות אגו ואופי אחרות הפסיד העולם את אול סיינטס והרוויח שלל פרוייקטי סולו כושלים של חבורת בנות מפורקת שכמו שקארי, סמנת'ה, שרלוט ומירדנה יבינו בקרוב – חייבות להשאר ביחד כדי להשאר בתודעה.

אז בשלהי 2006 חוזרות אול סיינטס כשבאמתחתן אלבום חדש וסוכרייתי לחלוטין. "Studio 1" (על שם אולפן ההקלטות והלייבל המיתולוגי בג'מייקה) הוא אלבום סקא פופ אינטליגנטי וכיפי, ממש כמו "Rock Steady" של נו דאוט. הסינגל "Rock Steady" הוא לא להיט ענק והוא הרבה פחות דומיננטי משלל להיטי הפופ דוגמת "Maneater" ו-"S.O.S", ששלטו השנה במצעדים, אבל מצד שני הוא אחלה שיר רדיו ומי שיש לו סבלנות ללהיטים שגדלים על האוזן ולא אונסים אותה בחמש דקות ייהנה ממנו מאד.

כזה הוא גם יתר האלבום של אול סיינטס, שכמעט את כולו כתבה שאזניי בשיתוף עם כמה מפיקים טובים – אלבום נעים שלא עושה הרבה רעש. לצערן של הארבע הוא גם לא עושה הרבה רעש מבחינת מכירות, ויש כבר מי שלוחש, או מכריז, שהקאמבק של אול סיינטס הוא כישלון מהדהד, שנקבר תחת קאמבק העשור המזהיר של טייק דאת'. אני, לפחות, מאד מקווה שרוחן של שאזניי, מלאני, נטלי וכמובן ניקול לא תשבר בעקבות התעכבות ההצלחה, שאין לי ספק שהיא זמנית בלבד, ושהן ימשיכו לשחק במגרש הפופ גם ב-2007 . מצד שני, אני גם מקווה שניקול תלווה לי את בעלה ואני אלווה לה את שלי ושרונאל פישר יבוא לעשות איתנו חמישייה. לתקוות שלי ולמציאות אין הרבה קשר אז אני אתנחם בזה שאם הייתי שיקסע הייתי קונה את "Studio 1" כמתנת חג המולד לכל החברים שלי ושמבחינתי, אול סיינטס הן מספר 1 כל שנה, כל השנה.

אול סיינטס, Studio 1 (הליקון)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully