וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בונו יקבל תואר אבירות

שי אילן

23.12.2006 / 17:19

מישהו זוכר שבונו פעם שר? לפני שניסה להציל את העולם, אומרים שהוא היה זמר. עכשיו הוא מקבל כבוד ממלכתי וממשלתי, ורק מקווה שהדבר יעזור לו במלחמתו נגד העוני באפריקה

עריכת וידאו: בת גולן

לבונו, כוכב הרוק האירי האקטיביסט, יוענק תואר אבירות בריטי, כך הצהירה השגרירות הבריטית בדאבלין היום. "המלכה קבעה בונו יכובד בתואר אבירות מטעם מסדר הממלכה הבריטית כהוקרה על שירותיו לתעשיית המוזיקה ופעילותו ההומאניטרית" נמסר בהצהרת השגרירות.

המתחרה והקולגה של בונו בתחום רוק-אנד-זכויות אדם, בוב גלדוף, קיבל את אותו תואר בשנת 1986. בהצהרה באתר הרשמי של יו2, בונו אמר שהוא "מאוד מוחמא מהכבוד, במיוחד אם התואר יעזור לפתוח דלתות לקמפיין החשוב והארוך נגד העוני באפריקה".

ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, אמר שהוא מאושר מכך שבונו החליט לקבל על עצמו את התואר. "אני אשאיר את זה לאנשים אחרים לדבר על המוזיקה של יו2, כל מה שיש לי להגיד זה שכמו עוד מיליונים ברחבי העולם, אני מעריץ ענק." בנוסף הוסיף בלייר במכתב שפורסם באתר הממשלתי, שהוא מרגיש יותר בנוח לדבר על המחוייבות האישית של בונו להתמודדות עם בעיות העוני באפריקה, "משיחות איתך אני יודע כמה המטרה חשובה לך". כתב בלייר.

בשנת 2003 ז'אק שיראק צירף את בונו לליגיון הכבוד של צרפת, על תרומתו לתעשיית המוזיקה ועבודתו בעולם, ובשנה שעברה בונו נבחר ל"איש השנה" של המגזין טיים, יחד עם ביל ומלינדה גייטס, על עבודתו לקידום צדק ושיוויון. השנה, כאמור, איש השנה של מגזין טיים הוא אתה, משתמש האינטרנט.

השגרירות הבריטית אמרה שבונו יקבל את תואר הכבוד מהשגריר הבריטי באירלנד, דייויד רדאוויי בטקס בדאבלין לאחר תחילת השנה האזרחית החדשה.

התואר סר לא יוצמד לשמו בגלל חוקים בירוקרטיים שאומרים שרק אנשים עם אזרחות בריטית או מארצות תחת שלטון המלכה נקראים סר או דיים לאחר הענקת התואר הזה, ובונו הוא, כאמור, אירי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully