וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טריילר פארק חסין אש

עומר בכר

24.12.2006 / 7:36

כולם ידעו איך הוא נראה ביום, אבל אף אחד לא ניחש מה הוא עושה בלילה. עומר בכר כותב ביקורת טריילרים באפילה

יותר משנראה לעין

תיקעו בחצוצרות, פזרו נצנצים באוויר: הטריילר החדש של "הרובוטריקים" יצא ובו, להבדיל מהטיזר הקודם, אשכרה רואים קטעים מהסרט. וזה נראה מרושע.

הסרטון מתחיל באווירה חיובית, כשאסטרואיד נוחת בכדור הארץ וגורם לפאניקה רבתי. שני נערים מתקדמים לכיוונו ובוחנים אותו, וכתובית בפונט רובוטי מבשרת לנו שב-4 ביולי העולם שלנו יעבור טרנספורמציה. או בעברית – ביום העצמאות האמריקאי יעשו לנו טריק.

תמונות של טנקים עפים כאילו זו אנימציה ממוחשבת ופיצוצים מוגזמים ממשיכות ללוות את הטריילר, ואז נוחת לו מסוק קרב בבסיס צבאי והורג עוד כמה אנשים שהפצירו בו להיכנע, לא לפני שהטייס במסוק מתברר כהולוגרמה והמסוק עצמו, כסיטרואן C4. סצינות קצרות של רובוט-חיפושית רודף אחרי חיילים מסכנים, של אופטימוס פריים מאחור ושל Bumblebee החיפושית החמודה, מעלות את רמת כסיסת הציפורניים. אחרי שיא המונטאז' רובוטריקים-פיצוצים, משתתקת המוזיקה ורואים ילדה קטנה, בלונדינית ותמימה, אוחזת בבובת פוני והולכת לבריכה שממנה יוצא רובוט ענק ומכוסה מים. הלוגו מופיע על רקע משפטו המפורסם של אופטימוס פרים: "Freedom is the right of all sentient beings".

על אף מריטת העצבים שגורם הטריילר לילדי-אייטיז כמוני, חסר בו קו עלילה ברור. כל מי שצפה אי פעם בפרק של הסדרה יודע שהשקרניקים באים לכלותנו והרובוטריקים להושיענו. אבל מהטריילר אין לדעת כמה נאמן יהיה הסרט למקור. גם המוטיבים האמריקאים המוגזמים מעיבים מעט על הסרט. צבעי הדגל של אופטימוס פריים, האיזכור של הבסיס האמריקאי בכוויית וכמובן שחרור הסרט למסכים ב-4 ביולי.

מייקל ביי, אתה והרובוטים שלך גם ככה מחליקים על קרח דק. אז חראם. ושמישהו כבר ירים את הכפפה ויתחיל לכתוב תסריט ל"כוח המחץ".

ציון טריילר: אמריקאי מידי אבל Awsome.

קהל יעד: גברים, נשים ורובוטים.

האחים דרים

עושה רושם שמתקפת סרטי האנימציה הממוחשבת לא הולכת להיפסק בקרוב, אבל בכל הקשור לרעיונות חדשים לסרטים יש בצורת קשה. "Happily Never After" מגיע מאותו ממלכה של שרק: סרט אנימציה שמשתמש באגדות ילדים מפורסמות ונותן להן אינטרפרטציה מודרנית. תמו ימי דיסני התמימים והדו-מימדיים בהם אגדת ילדים כפשוטה יכלה להוות סרט אנימציה, כיום צריך טוויסט. וכמו חטיף השוקולד של עלית, פעם זה מצליח ופעם לא. כיוון שמראש נושא הסרט נראה כמו חיקוי עלוב ונדרש לעבור מעל 2 משוכות שרק (שבקרוב נוספת לה עוד אחת) ניסיתי לשפוט את הטריילר באמות מידה אובייקטיביות ככל הניתן והתוצאות להלן:

כמו בכל סרט אנימציה, גם כאן מדובבים כוכבי קולנוע מוכרים את הדמויות הראשיות, אבל HNA מנופף בקולותיהם של שרה מישל גלר, פרדי פרינס ג'וניור, סיגורני וויבר ואנדי דיק. הנס כריסטיאן אנדרסון מתהפך בקיברו. לזכות הטריילר יאמר שהעלילה ברורה למדי – האם החורגת והמרשעת מטילה כישוף שהורס סופים טובים ופרדי פרינס ג'וניור כשוטף כלים אביון אך טוב לב (וחתיך הורס) אמור להציל את הממלכה כנגד כל הסיכויים.

בניסיון להציל מעט מהכבוד של הסרט, מדגיש הטריילר שהסרט הוא מהמפיקים של השרקים, אבל כשלא מדובר בחקיינות מדובר במיחזור. ומיחזור זה המקום שאליו הולך הזבל.

ציון טריילר: Happily Never After

קהל יעד: מי שלא יכול להתאפק עד החלק השלישי של שרק.

המרדף לאוסקר

וויל סמית' ביסס את עצמו בשנים האחרונות כאחד השחקנים הרווחיים ביותר בהוליווד. אמנם כבר עברו השנים בהם בכל חודש יולי היינו מחכים לבלוקבאסטר בכיכובו שישבור עוד שיא הכנסות, אבל הוא עדיין נחשב שחקן מבוקש ומוערך שמביא קהל רב ורבגוני. אבל פסגה אחת הבחור עוד לא כבש: הזכייה באוסקר. הוא היה מועמד על משחקו ב"עלי" ב-2001, אבל הפסיד לדנזל וושינגטון. כעת הוא חוזר בסרט חדש שאותו הוא גם הפיק, "המרדף לאושר".

וויל הוא אב חד הורי, שאוהב את בנו יותר מכל דבר אחר ורוצה להעניק לו את החיים שהוא אף פעם לא זכה להם. החיים מתאכזרים אליו במעין משל איוב מודרני – הוא מפוטר מעבודתו, נזרק מהדירה ונשאר כמעט חסר כל, אבל כיאה לסרט הוליוודי שמושתת על ערכים קלוויניסטים, הוא לא מוותר ונלחם כדי להשיג את מבוקשו ($$$).

הטריילר ערוך בצורה טובה מאוד: הסיפור ברור, הצגת הדמויות אינה שטחית ואפילו מצליח לרגש בשתי דקות בלבד. ככה עושים טריילר לסרט שאמור להתמודד על קטגוריית הסרט הטוב ביותר.

ציון טריילר: שיא הרגש.

קהל יעד: חובבי דרמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully