וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזמר ג'יימס בראון הלך לעולמו

שי אילן

25.12.2006 / 10:05

כוכב הסול השחור הכי ותיק והכי פאנקי על כדור הארץ החזיר את נשמתו לבורא

עריכה: בת גולן

הזמר ג'יימס בראון מת בעיר אטלנטה אמש, בגיל 73. סנדק הנשמה ביטל הופעות שנקבעו לו לשבוע הקרוב בקונטיקט וניו ג'רזי, וציפה לחזור להופיע בעוד מספר ימים, אך מחלתו הכריעה אותו לבסוף. במותו השאיר אחריו את חמשת ילדיו דיאנה, טרי, דריל, ונישה, ויאמה.

סוכנו של בראון אמר לסוכנויות הידיעות כי הודעה נמסרה למשפחתו, והסיבה למותו לא צויינה, אבל כנראה שהיא קשורה לסיבוכים בדלקת הריאות, בגינה אושפז אתמול. חשוב לציין כי בראון חולה בסוכרת. לפני שנתיים הוא אובחן כחולה בסרטן הערמונית אך לאחר ניתוח הבריא.

שישה עשורים של יצירה

בראון נחשב לאחד מאבות מוזיקת הנשמה ועסק ביצירה מוזיקלית במשך קרוב לשישה עשורים. הוא נחשב לזמר עם הכי הרבה להיטים אחרי אלביס פרסלי, וב-1992 זכה בפרס גראמי על מפעל חיים.

בראון גדל בעוני בעיירה אוגוסטה, ג'ורג'יה, והפך לאחד הבדרנים הידועים בעולם. בשנות ה-60 הוא היה אחד מהכוחות החזקים ביותר בקהילה השחורה, ותחינותיו לעצירת האלימות ששודרו בטלוויזיה עזרו לעצור את הפרעות שפרצו לאחר רצח מרתין לותר קינג.

הוא עצמו הסתבך לא פעם עם החוק. ב-1988, תחת השפעת סמים, פרץ בראון לכנס סוכני ביטוח בעיר הולדתו, נופף באקדח ושאל "מי השתמש בשירותים ללא רשותי?". לאחר מרדף משטרתי רכבו התהפך, והוא יצא ממנו בעודו שר את להיטו "ג'ורג'יה". בשנה זו הוא נעצר באשמת שימוש בסמים, אלימות, ועבירות תנועה, ובית המשפט גזר עליו לשבת בכלא שש שנים. בסופו של דבר הוא שוחרר בערבות ב-27 בפברואר, 1991.

דיווח חדשותי שגוי מ-1992 על כך שבראון מת, הפך ללהיט טכנו שנקרא "ג'יימס בראון איז דד".

בשנת 2005 עובדת לשעבר שלו בשם ג'ק הולנדר הגישה נגדו תביעה אזרחית לפיצויים על כך שאנס אותה 16 שנה לפני כן באיומי אקדח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully