וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצעד רשת בית

דקל גודוביץ'

31.12.2006 / 11:02

קבלו את להיטי השנה באדריכלות וסביבה עפ"י דקל גודוביץ'. במקום ה-1: פיתוח נוף ביירות ע"י האדריכלים אולמרט את פרץ

1. בינוי עירוני ופיתוח נוף

במקום הראשון, ללא ספק, נמצאות עבודות התשתית והפיתוח שביצעה חברת הבנייה "אולמרט את פרץ בע'מ" בלבנון, עם דגש על פיתוח נוף בכפרי הדרום, לצד בינוי עירוני מחודש של שכונות דרום-ביירות על פי עיקרון "עיר הגנים" תוך יצירת שטחים ציבוריים פתוחים חדשים רבים ככל האפשר לרווחת תושבי העיר. במקביל נערכו עבודות דומות אם כי בהיקף מצומצם ברצועת עזה - חפירת מכתשי פגזים לעיצוב נופי מחודש של החוף ואזור הפרדסים, לצד עבודות פינוי-(ללא)-בינוי בשכונות המצוקה.

התחזית ל- 2007: בעקבות ההצלחה, התרחבות גם לדמשק ולטהראן.

2. מרחבים מוגנים

קרב ענקים התחולל על המקום הראשון, ולמרות ניצחוננו הברור במלחמה האחרונה ובפעולות התגמול ברצועת עזה, רק הפרש נקודות זעום דחק את הממ"ד, המקלט וחדר הביטחון למקום השני. הסיסמא היא - ממ"ד לכל מעמד. מי שאינו יכול להרשות לו חדר גדול, מבקש לפחות קיר אחד בסלון מבטון מזוין. בעשירון העליון אפילו בונים שניים - אחד להורים ואחד חדר משחקים חינוכי לילדים.

התחזית ל- 2007: מקלט אטומי (ראה תחזית סעיף 1).

3. גדר

הגדר, שניצבה בשנה שעברה במקום הראשון, יורדת השנה למקום השלישי והמאכזב. הגדר איבדה את מקומה הקבוע - יותר ויותר שומעים על עמותות וארגונים ירוקים שמסירים גדרות מסביב לשטחים ציבוריים (כמו מסביב לכנרת) או מזיזים אותן (כמו שינויי תוואי של גדר ההפרדה). נראה שהציבור הישראלי מגלה חוצפה ואומץ מבהילים, אינו שומע לפקודות ואינו מאזין לפינת ההפחדה השבועית. כנראה גם נמאס לו שהגדר כל הזמן בכותרות. חבל. התפתח פה סגנון ישראלי ייחודי של "הרצחת וגם גידרת".

התחזית ל- 2007: המאבטח ב"ארומה" יפוטר.

4. תכניות הריסה נקודתיות

זו הייתה שנה מעולה ללהקת ה"תכניות הנקודתיות" שאיכשהו, בדרך נס, תמיד נופלות על מבנים מיוחדים לשימור. לצערנו, לא התגשמו עדיין כל התוכניות ולכן המקום הרביעי המאכזב. היכל התרבות, שהיה אמור להיהרס עוד השנה, נדחה לשנה הבאה, לצד מבנים חשובים לא פחות כמו מעלה המוגרבים בכותל המערבי ובריכת גורדון.

התחזית ל- 2007: להתרכז בככר דיזינגוף, ואם יישאר זמן לעבור לתחנה המרכזית החדשה בתל אביב.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

5. הרכבת התחתית

כניסה חדשה למצעד, אחרי שלהזכירכם היתה בו כבר בשנות ה- 70 עם קידוחי ניסיון בתל אביב. השאלות העיקריות שטרם התבררו הן האם תל אביב היא מטרופולין תוסס, צפוף, פקוק ומוצף תיירים, או שמא היא כפר קטן בו כולם מכירים את כולם, ו"הכולם" הזה חולה בשיגעון גדלות מדבק.

שאלות פחות חשובות – כמו האם תחתית היא פתרון תחבורתי מיושן בימינו; האם אין פתרונות טובים יותר; האם הכסף שמושקע יוחזר או מיותר; והאם תהיה או לא תהיה פגיעה במי התהום ובבניינים סמוכים - כל אלה נשארו פתוחות. לפחות עד 2007.

התחזית ל- 2007: השאלות, כמו הכבישים, תשארנה פתוחות לפחות עד 2017.

6. משה ספדיה

עלייה מרשימה של 10 שלבים רושם השנה אדריכל משה ספדיה. ללהיטים הקלאסיים והאהובים מהשנה שעברה שלא יורדים מהפלייליסט וכולנו מזמזמים בדרך לעבודה, כמו: נתב"ג 2000, העיר מודיעין, מרכז רבין והמוזיאון לתולדות השואה ב'יד ושם', מתווספת השנה גם "תכנית ספדיה" למערב ירושלים.

כן, זו התכנית שתביא ל"התחדשות" ירושלים על ידי חיסול עוד הר או שניים מנכסי הנוף היפים שנשארו בישראל, במקום פיתוח מרכז העיר הגוסס. האם יצליחו למכר את המדינה בזול תוך גזירת קופון בחתימתו של אדריכל יהודי נודע? כל זאת נדע רק בשנה הבאה.

התחזית ל- 2007: אם לא נצליח עם ספדיה, פרנק גרי ודניאל ליבסקינד כבר מחדדים עפרונות.

7. קרנות ריט

תגלית השנה במצעד! מהיום תוכלו גם אתם להשכיר משרדים בעזריאלי, ליזום פרויקטים חדשים ולהיות בעלי מניות בקניון הקרוב למקום מגוריכם. כל שאתם צריכם לעשות הוא לגשת לסניף הבנק הקרוב ולקנות מניות באחת מקרנות הריט. ההשפעות הכלכליות של המהלך המבורך, שהתאפשר הודות לגמישות חיובית מצד מס הכנסה, כבר מורגשות. מדד הבורסה החדש נדל"ן 15 כבר זינק השנה במעל 100%!

התחזית ל- 2007: מי אמר בועה?

8. הציבור

השנה הציבור כבר אינו מסתפק בבחירת האהובים עליו למצעד. השנה הוא גם דואג להביע את דעתו, ולא בשקט. עמותות כמו "אדם טבע ודין", "במקום", "צלול", "ירושלים בת קיימא" ועוד רבות צצו כחלונות אחרי השלד. לצערנו, רק הן נותרו כלבי השמירה של הצדק הסביבתי. ולצערנו הגדול יותר, ברוב המקרים נשאר להן רק לנבוח כששיירת הנדל"ן עוברת.

התחזית ל- 2007: ניפגש בקלפי.

9. בלצאל

השנה הוכרזה תחרות לבניית קמפוס בצלאל החדש במרכז העיר בסמוך למגרש הרוסים. יש לברך על היוזמה שמחזירה לעיר את הצבע ואת החיים התוססים שיום בהיר אחד נעלמו על גבעת טרשים ב"שטח C" בהר הצופים. כולי תקווה שגם הטכניון בחיפה ילמד משהו מבצלאל ויחזיר את הפקולטה לארכיטקטורה הנטועה בהר הכרמל לבניין הישן שבשכונת הדר במרכז העיר. לימודים יש לעשות בין בני אדם ובניינים ולא באקדמיה אפלטונית ששכנה בין בוסתנים, והפכה לקמפוסים של מגדלי שן נישאים ומסוגרים מעם.

התחזית ל- 2007: עובר בקושי

10. דיבור על...

יש סצינה אדריכלית. כן, אמנם היא הגיעה רק למקום האחרון במצעד, אבל אין לזלזל. השנה יצאו לאור מגזינים חדשים כמו "בלוק", נפתחו חנויות ייחודיות לארכיטקטורה ("זהזהזה" בנמל), ונוצרו יותר סרטים, הצגות ואמנות בהקשר ארכיטקטונחי. אפילו הביאנלה הרביעית לקרמיקה עסקה בארכיטקטורה. גם באינטרנט הסצינה פורחת - אתרים חדשים, בלוגים ועוד. אסתר זנדברג, הכתבת המיתולוגית של "הארץ" כבר איננה לבד. יש כבוד!

התחזית ל- 2007: פריים-טיים עם גדי סוקניק: "זו הייתה כתבתו של דקל גודוביץ, כתבינו לענייני ארכיטקטורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully