וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ררררררועים את הסוף

ניב הדס ריבק

7.1.2007 / 9:56

על התמורה שמקבלים יוצאי חבר העמים מהבלוג והפונקציה של מיה דגן ב"מועדון לילה". סוף השבוע נגמר כאן

המלחמה שלנו 2 – החוכמה במערכון הזה היא הדיוק שבו הפרפרזות המצחיקות על המשפטים בפרומואים לשיר שלנו 4 הפכו לסאטירה מטרידה.

מערכון אולפן פותח – זה רק אני, או שלעוד מישהו המערכון המוצלח של סדאם עם המשלוח של הבורגר ראנץ' הזכיר את "הטיפ של חסן"? דווקא הדמות המצוינת של יואב בן-חור, שבעונה שעברה סיפקה את המערכון המצחיק ביותר, נראתה הפעם מאומצת עם התרגום של כל משפט לערבית; דב נבון בתור הכפיל של סדאם (אני עושה את זה קטן, חמישייה כזה), אכן הזכיר את דמויות הלוזר שכה היטיב לגלם ב"חמישייה הקאמרית" ועמיר פרץ הצעקן והמתלהם אף פעם לא תורם כלום לשום דבר (הפעם אני מתכוון לחיקוי שמריאנו הדביק לו). שולה זקן היא לא רק דמות מצוינת – רק השם שלה מבשר על כך שעומדת כאן מישהי שכיף לחזור אליה – אלא גם תגובה זריזה והכרחית על אירועי היומיים האחרונים של השבוע שעבר. תוסיפו לכל אלו את הדצים ועריכה נכונה שמנעה סחבת – אולי לראשונה העונה במערכון הפתיחה – וקיבלתם בומבה של התחלה.

קופיקו – נראה כמו הזחיחות שמריאנו מכניס בדרך כלל לביבי נתניהו ויאיר לפיד, רק עם תחפושת של קוף ולא מצחיק בכלל.

תחקיר עובדה – החיקוי של אילנה דיין היה אולי חסר ברק, אבל הכתיבה היתה מצוינת, בעיקר בהפניות לאיתי אנגל. רוברטו של פיניש? בום, אהבתי. גם החזרה למאיה בומבילה היתה מתבקשת ומצחיקה והראתה, שלא כמו במקרים אחרים העונה (דוגמת סוף המערכון עם ביבי. למה לא להוסיף את האיש עם הבלוג לבלוג?), כיצד נעשה שילוב לא כפוי של דמות מוכרת. גם הגיחה לחיים יבין – אחת הדמויות שיותר התגעגעתי אליהן – היתה קצרה, רלבנטית ומצחיקה מאוד.

אורי גלר בתחנת טוטו – גלר הוא לבטח הדמות הבולטת של העונה, אבל הפעם הוא גם הגיע למערכון מצוין, הטוב ביותר בתכנית ואחד המצחיקים ביותר העונה. אני חייב לומר שאני מקנא במי שכותב אותו – האיש הזה כל כך הזוי, שככל שהולכים עם הסהרוריות שלו רחוק יותר, כך הוא מצחיק יותר (ע"ע הקטע עם הטייס או התשובה של דב נבון – 'תכף ישלחו לכאן את הצורה מגן דוד אחרי מה שאני אעשה לך').

הבלוג – מכל הפינות הקבועות שניסו לייצר השנה בארץ נהדרת – המלחמה הבאה (איפה היא היתה הפעם?), פינת הצרכנות והטלנובלה – ברור שהבלוג תפס טוב מכולן. השאלה המרכזית, בדומה למקרה לובה שעל המשבצת שלה הוא יושב, היא על חשבון מי הבדיחה בסופו של דבר. האם ררררררועי עוזר ליוצאי חבר העמים להשתלב, או שילדים ונערים עם שיירי מבטא זוכים היום ליותר בוז ולעג? הרי גם בלובה היתה לא מעט אמירה על המקום של העלייה הרוסית בחברה הישראלית, אבל כששמעתי חבורת ערסים צוחקים על קופאית בסופר, הבנתי שזה כבר לא ממש משנה.

הטלנובלה – האהבה של נסים המורה לנהיגה, שלא מפסיק לעשות תאונות בכבישים דו סטריים לשלמה ארצי, שווה הכל.

(ניב הדס)

דגן גדל?

מהדורת יום שישי של מועדון לילה היתה גרועה. אין טעם לנסות לייפות את המציאות, או להתאמץ לשחזר רגע משעשע בתכנית כי לא היה כזה. היה רע לתפארת. מה שכן, וכבר נמאס להגיד את זה, התכנית שוב הכניסה את מיה דגן למשבצת הבחורה הכי מעצבנת בטלוויזיה.

זה חבל, כי לפני שהתחילה הפארסה הזאת של מועדון לילה נראה היה שהקריירה של מיה דגן הולכת בכיוון הנכון. מהסט של "השיר שלנו", שם היתה אולי השחקנית הכי מוכשרת, לתפקידי מפתח בתיאטרון. הנפילה הגיעה כשדגן הסכימה לקחת על עצמה את משבצת הבת המטומטמת של "מועדון לילה". זו קצת שאלה של מה קדם למה – הרצון של דגן להיות אחת מהחברה באמצעות הבלטת מיניות חסרת פרופורציות, או אווירת ההטרדה המינית באולפן "מועדון לילה", שגרם לה לעשות מעשה שהוא בבחינת "אם אינך יכול להילחם בהם, הצטרף אליהם."

כך או כך, חלק מהבעיות האלה היו נפתרות אם מישהו היה מפעיל שיקול דעת מינימלי בעריכת התכנית. נניח שהאווירה שנוצרת באולפן מחייבת הטרדות מיניות כדי לזרום בצילומים, האם הדיבור על הפטמות של דגן היה חייב להישאר בעריכה? ואולי כדאי היה לחסוך מהצופים את הרמיזה המפורשת של ארז טל לכך שמיה דגן היא זונה? מצד שני, בקטע הבונוס של התכנית הסתובב רן תלם, עורך התכנית, כשהוא מחופש לכתב האיראני והעיר לנשים ברחוב שהן נראות זולות. זה אפילו לא צחי איראני.

מהדורת שבת של המועדון היתה סבירה יחסית לקטסטרופה של הערב הקודם. המשתתפים הצליחו להנפיק כמה בדיחות מצחיקות ונציין לטובה את עופר שכטר בטייק אופ ממש מוצלח לפרומואים של "השיר שלנו". טל ברמן, שהתארח בתכנית, היה משעשע והראנינג-גג על גנבת "הרצועה" על ידי אורי גוטליב היה מצחיק ומדויק.

אבל ב"מועדון לילה" לא לומדים מטעויות (וכנראה גם לא קוראים את המדור). ההחלטה לארח את טובל'ה באולפן היתה אומללה. טובל'ה, כמו פלאטו שרון, היא חבילה בטוחה. אתה תמיד יודע שתקבל מנת טרלול מזוקק. הבעיה, שמאז "מקרה לילה" של שי אביבי עברו כעשר שנים והחיים נמשכו. מה שכן, זה איפשר לתכנית לשבור עוד שיא של טעם רע בדיון על כך שטובל'ה לא עשתה סקס עשרים שנה, ובקטע הבונוס לצ'פר אותה בדוגמן לבוש בתחתונים.

(הדס ריבק)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully