וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יגאל שוורץ מצטרף ל"כנרת, זמורה-ביתן, דביר"

7.1.2007 / 13:55

עורך המקור הנחשב עזב את הוצאת "כתר" ועורק למתחרה. עולם המו"לות כמרקחה

עורך הספרים פרופ' יגאל שוורץ מצטרף להוצאת הספרים "כנרת, זמורה-ביתן, דביר". זו הסיבה שעזב את תפקידו בהוצאת הספרים"כתר", שם שימש כיועץ המערכת. במסגרת העבודה החדשה הוא ישמש כחבר בכיר במערכת ויערוך בעצמו ספרים בתחום העיון ובספרות מקור.

שוורץ צפוי להעביר למקום עבודתו החדש את הפרוייקט "לקסיקון הספרות הישראלית" של אוניברסיטת בן-גוריון בה שימש עד לאחרונה כראש המחלקה לספרות עברית; את הסדרה העיונית "מסה קריטית" שבעריכתו; וכן את כתב העת "מכאן" לחקר הספרות העברית.

כיום משמש שוורץ כראש מכון "הקשרים" לחקר הספרות והתרבות היהודית והישראלית. הוא העורך האישי של סופרים רבים, שאת חלקם גילה ואת חלקם טיפח. בהם אפשר למצוא את אהרן אפלפלד, גבריאלה אביגור-רותם, רות אלמוג, צרויה שלו, יהונתן גפן ויואל הופמן. ספרו האחרון של שוורץ, "מה שרואים מכאן", דן בהתפתחות של הספרות הישראלית החדשה וראה אור אשתקד בהוצאת "דביר".

תגובתו הרשמית של שוורץ: "אני שמח ונרגש להרפתקאה מו'לית חדשה. השידוך הרשמי ביני לבין ההוצאה הוא מימוש של רומן מתמשך, שהתחיל עם משפחת זמורה – ראשית עם אהד ז'ל, שהיה בעיני המו'ל האולטימטיבי, ואחר כך עם ערן – והמשיך עם המנכ'ל יורם רוז ועם אנשי המערכת, ובראשם העורך הראשי דב אלפון.

"אני מקווה שאצליח לתרום תרומה של ממש לביצור מעמדה של 'כנרת זמורה-ביתן דביר' כהוצאת ספרים מובילה, ולביסוס מעמדה כאתר תרבותי שוקק חיים ומאתגר ליוצרים ותיקים וצעירים, המפרה ומעשיר את התרבות העברית".

תגובת כתר: "יגאל שוורץ תרם רבות להוצאת כתר ויש לו חלק ניכר בהצלחותיה. אנו מאחלים לו הצלחה רבה בעשיה הספרתותית בכל מקום שבו יהיה."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully