וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עצוב שאנסטסיה מיכאלי ישבה בוועדת האירוויזיון"

דפנה ארד

7.1.2007 / 18:09

כך אמרו מנהליה של ליאל קולט, בתגובה להתבטאותיה של חברת ועדת רשות השידור שבחרה את נציג ישראל לאירוזיון, כי "אסור לשלוח בעלי חזות ערבית" לתחרות

סערה בעקבות התבטאויותיה של חברת ועדת רשות השידור אנסטסיה מיכאלי בדיונים שנערכו לקראת בחירת נציג ישראל לאירוויזוין. בזמן צפייה בקליפים השונים של המועמדים, בעקבות הקליפ של הזמרת ליאל קולט, אמרה מיכאלי ש"אסור לשלוח בעלי חזות ערבית לייצג את ישראל באירוויזיון", ועוררה תגובות נזעמות מצד חבריה לדיונים.

מיכאלי הכחישה לפני שעה קלה בשיחה עם וואלה! את הטענות ואומרת כי דבריה הוצאו מהקשרם. להקת טיפקס היא זו שנבחרה בסופו של יום לייצג את ישראל באירוויזיון. קולט הגיעה למקום השני, ותייצג את ישראל במידה שלהקת טיפקס תחזור בה.

מ"יודן הפקות" המייצגים את קולט בארץ נמסר בתגובה לדברי מיכאלי: " ישראל היא מדינה אתנית ים-תיכונית עם היופי הערבי והאשכזני ביחד, ואת זה ליאל מייצגת. גם בחו"ל היא עושה את זה כך, בגאווה. עצוב לי שהיא ישבה בוועדה. אולי צריך שתשב וועדה שתבחר את הוועדה מחדש". לשם הדיוק, נמסר מ"יודן הפקות" כי ליאל היא רבע רומניה, רבע מצריה, רבע הודית ורבע תימניה.

חבר נוסף בוועדת הבחירה לאירויזיון אמר שהוא מפקפק ביכולותיה של מיכאלי לבחור בנציג ישראל לתחרות המוזיקה האירופאית: "לאנסטסיה אין לה מושג מי זה מי. שלחו אותה כנציגה פוליטית, והיא לא מבינה בעניין."

גרסת מיכאלי: שאלתי אם היא ערביה

מיכאלי אמרה לוואלה! תרבות לפני שעה קלה: "צפינו בקליפ אחד של ליאל, חשבתי שהיא ערביה ושאלתי האם היא אכן ערביה. לפעמים אני לא מבינה מי מרוקאי ומי לא. אני לא נולדתי בארץ הזאת ואיני מבינה במהרה מהו המוצא של כל אחד.

אני חושבת שצריך להתחשב לא רק ביכולת של הזמרים אלא גם במה שיוכל לעזור לנו לקדם את המעמד שלנו. כשאנחנו שולחים בן אדם לייצג אותנו חשוב שיהיה לו מראה מסויים. אדם, שכשהוא יתראיין ברשתות זרות, הוא ידבר גם על השלום אבל גם על כך שמדינת ישראל צריכה להתקיים כמדינה יהודית. אנחנו צריכים את זה בשביל הגאווה".

-היית מסכימה לכך שייצג אותנו ערבי?

"אני לא רוצה לענות על השאלה הזאת, השאלה היא לא נכונה. זה משנה, בגלל שמדינת ישראל צריכה להיות מיוצגת על ידי אנשים שאוהבים את המדינה שלנו, ואוהבים את היהודים שגרים במדינה הזאת. יהודים. אנחנו עם יהודי, שלא צריך לשכוח בשביל מה באנו למדינה ומי בנה אותה. ואפילו אם לא ננצח צריך להיות עם אחד.

"המסר שלי הוא שאנחנו צריכים להציג את המדינה עם אנשים שרוצים להיות בארץ הזאת, ולא להרוס אותה".

מיכאלי, שמבחינתה ייצגה את המגזר הרוסי בוועדה, מוסיפה: "אני לא גזענית חס וחלילה, אני בעד שיוויון ושכל אחד יקבל מה שמגיע לו. זה לא ייתכן שבוועדה כזאת יש כל כך מעט נציגים מכל המגזרים. צריכים להיות גם נציגים בשנה הבאה מהמגזר האתיופי. השנה היתה רק מועמדת אתיופית אחת. צריך להתחשב בכל העדות. יש הרבה מפיקים שיודעים לדחוף את האמנים שלהם, וזה מצויין, אבל עדין יש הרבה אנשים מוכשרים שעוד לא שמעו על השם שלהם".

ולסיום, מיכאלי מוסרת ד"ש חם לליאל: "לליאל יש את הצ'אנס להציג אותנו בכבוד במקרה שטיפקס לא ירצו. כל הכבוד לה - היא כל כך צעירה ויש לה איכויות שאין לאחרים. היא מוכרת בכל העולם והיא מתאימה לכך גם מהבחינה החיצונית. אנגלית היא שפת האם שלה, וזה חשוב למייצגים של ישראל, שלא יעמדו כמו עמיר פרץ שלא יודע אנגלית. שיביאו כבוד. גם לעמוד מול הלחץ הפנימי הזה שמייצג את ההופעה הבינלאומית - זה לחץ ענקי, ויש לה כל כך הרבה ניסיון. יכול היה להיות טוב לשלוח אותה".

תגובות לאנסטסיה מיכאלי

דובר ערוץ 9 בו משדרת אנסטסיה מיכאלי, רני רהב, מסר בתגובה לידיעה כי: "אנסטסיה מיכאלי חברה בוועדת האירווזיון באופן פרטי מטעם עצמה, ולא מטעם ערוץ 9. אין לנושא כל קשר לערוץ 9 או למי מטעמו."

איתן כבל, השר הממונה על רשות השידור, הנחה את מנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, לבדוק האם נאמרו הדברים שפורסמו. אם יתברר שאכן כך הוא מבקש לנקוט ביד קשה כנגד הגברת מיכאלי ולהדיח אותה מוועדת האירוויזיון. כמו כן אומר השר כי אם אכן נאמרו הדברים, הרי שמדובר באמירה חסרת אחריות, שיש בה מן הנימה הגזענית ופסילה של מגזרים שלמים בחברה הישראלית.

מרשות השידור נמסר: "הנהלת רשות השידור בחרה ועדה מקצועית המשקפת את מגוון האוכלוסיה על כל רבדיה. אנסטסיה הביעה את דעתה האישית ולפיכך היא הכתובת למתן הסברים לדבריה. מנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, יבדוק את הדברים ואז יחליט על דרכי פעולה."

זו אמירה שאינה מייצגת לא את רוח האירוויזיון, ולא את תפיסת רשות השידור והשידור הציבורי, שהינו הציבור לכלל הציבור בישראל."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully