וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצגה חדשה על החיים בצל הקסאמים

דפנה ארד

9.1.2007 / 16:18

קסאם נפל רק 50 מטר ממנו, ולכן החליטו ב"תיאטרון הנגב" שיש מספיק אסקפיזם בתיאטראות הגדולים, ויש להתעסק במה שבאמת מעניין את תושבי האזור גם על הבמה

תיאטרון הנגב יוצא בהפקה חדשה, "הישראלי האחרון", שתועלה בבכורה בחודש הבא בתיאטרון הנגב. עשרה משחקני התיאטרון: מיגל אורבך, יעקב אמסלם, כרמית-גור דבורי, אלי ווקרט, ג'סיקה טברובסקי, יוסי כרמון, איסי ממנוב, אביטל פיכמן, אוסנת קשי ושי-לי גוטסמן, משתתפים בה. "היוצרים כולם תושבי האזור והם הביעו את החששות שלהם, החלומות, התסכולים והתקוות ומתוך זה נוצרה ההצגה" מספר איסי ממנוב, מנהל התיאטרון, שגם כתב וערך את המחזה. בנוסף, הוא מספר שלהצגה אין עלילה. "ההצגה היא על יוצר שמנסה ליצור, והכל קורה בראש שלו. תמונות תמונות המביעות את הקושי והתחושות של מי שחי באזור שלנו, שתרבות המוות שורה בה. "

במהלך ההצגה, אחת מההזיות של אותו יוצר דרומי, עוסקת בנסיון לקדם את תחום התיירות בנגב על ידי הקמת אתר הקבורה הגדול במדינה, והעברת הקברים של יצחק רבין ובן גוריון לשם. מלבד אבל לאומי ואבל אזורי, ההצגה תעסוק גם בנופלים מהמלחמה האחרונה. "אנחנו מתכתבים גם עם המלחמה בצפון" מסביר ממנוב. "השאלה שנשאלת מהסיפור הזה, "הישראלי האחרון", היא בעצם לא על מישהו ספציפי אלא על גרעין טהור שאנחנו מחפשים בכל אחד מאיתנו שנאבק לחיות במדינה שלנו למרות הקשיים. "

תיאטרון הנגב נמצא במועצה האזורים אשכול, ולפני מספר חודשים קסאם נפל רק חמישים מטרים ממנו. ממנוב מספר "זה קרה בשבע בבוקר, אז למזלנו לא קרה כלום. בדרך כלל הקסאמים נופלים באזורים פתוחים, בגלל שיש הרבה מרחב, אבל האיום מתקרב אז זו כבר בעיה. מה שעצוב בכל הסיפור הזה, זה שמתרגלים לחיות ככה."

ממנוב אומר שתפקידו של תאטרון הנגב, הוא לתאר על הבמה מה שקורה באזור: "רוב התאטרון הישראלי עוסק באסקפיזם, כי אנשים רוצים בידור וקומדיות. אך, בשביל זה יש תאטראות גדולים שעושים את זה, ועושים את זה טוב. התאטרון שלנו שואף למעורבות חברתית ועוסק בנושאים הקשורים לאזור הנגב, בנסיון לפתח פה תרבות פרינג'".

הצגת הבכורה ל"הישראלי האחרון" תעלה ביום שבת ה-3 בפברואר ב-20:30 באולם אשכול במועצה האזורית אשכול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully