וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילים מציירים למען ילדי הצפון

דפנה ארד

10.1.2007 / 16:06

אלכסנדר זר מאשדוד, האחראי על הנשקייה בפיקוד דרום, קיבל השראה במהלך מלחמת לבנון השנייה מארקדי גאידמק אותו הוא מעריץ, והחליט לאסוף חיילים-אמנים לתערוכה שהכנסותיה ייתרמו

תערוכה נודדת חדשה של יצירות אמנות של חיילים תוצג בחללים שונים ברחבי הארץ במטרה לאסוף כסף למען ילדי הצפון שסבלו ממלחמת לבנון השניה. את התערוכה יזם אלכסנדר זר בן ה-21, שעלה לישראל בגיל עשר מצ'צ'ניה והשתכן עם משפחתו באשדוד. "הרעיון נולד בגלל שבילדותי חוויתי את המלחמה בצ'צ'ניה, וכשפרצה המלחמה בצפון זה החזיר אותנו אחורה לתחושות שאחי הקטן פאבל ואני חווינו כילדים.

כשארקדי גאידמק הקים את עיר האוהלים בניצנים, נסענו לשם, וראינו את זה וזה הזכיר לנו איך בצ'צ'ניה, שלא היו בה מטוסים או דרכים להתגונן מהמלחמה, פשוט היינו עוברים מעיר לעיר. גאידמק הוא רק בן אדם אחד שפשוט היה איכפת לו והוא עזר להם." סיפר זר בתמימות על האוליגרך הרוסי המבוקש בצרפת, "זה נתן לי ולאחי השראה לתכנן את הפרוייקט הזה יחד. אני בתור ילד זוכר כמה קשה לעזוב את הבית וללמוד בבית ספר שנהרס בעקבות הפגזות."

זר בן ה-21, החותם על יצירותיו בשם-העט "אל זארו", הוא צייר מוכר באזור אשדוד, המוכר את יצירותיו בארץ ובחו"ל בסכומים הנעים בין כמה מאות דולרים לכמה אלפים, והוא היה מעוניין לאסוף בעזרתם כסף למען תושבי הצפון, "כמובן שאני לא ארקדי גאידמק, אבל זה גם משהו."

במקום לחשוב בקטן ופשוט לתרום את הכסף שמשלמים לו על ציוריו, הוא עבד בחצי השנה האחרונה על ארגון התערוכה הקבוצתית, במקביל לשירותו הצבאי כרב"ט האחראי על הנשקיה של פיקוד דרום. "אני רוצה לראות שחייל לא רק רץ עם הנשק ונלחם למען המולדת שלו בעזרת הנשק, אלא גם בעזרת האמנות, אספתי קבוצה של חיילים מערים שונות בארץ ומיחידות שונות; פסלים, ציירים וצלמים המעונינים לתרום את עבודותיהם כדי לעזור לילדי הצפון".

לעזור במלחמה או באמנות

הפרוייקט יתחיל באשדוד מחר, שם התערוכה תפתח בארוע למוזמנים בלבד; מגוון קבלנים כדורגלנים ובחסות ראש עיריית אשדוד צבי צילקר, שעזר בהקמת התערוכה ובקשרים עם העיריות השונות.

"אנחנו רוצים שמרתון התערוכות יסתיים באחת מערי הצפון, ושם אנחנו נתחיל בתהליכים הראשונים של שיקום בתי הספר וקניית מוצרי החשמל. אני יודע שאנחנו תלויים בסכומים בהם נאסוף, אבל אנחנו רוצים לתרום. "

החיילים שרוצים לעזור, חלקם השתתפו במלחמה, אבל אנחנו לא רוצים שתהיה הפרדה בין החזית לעורף. אני רוצה להראות לאנשים ששוקלים להתגייס לצבא, שלהיות חייל זה כבוד. אפשר לעזור איכשהו, במלחמה או באמנות. כי המדינה הזאת קלטה אותי ואני חושב שאני חייב לה."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully