וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שינויים בפלייליסט של גלגל"צ

דפנה ארד

10.1.2007 / 17:57

תחנת הרדיו שחרטה על דגלה לעשות הכל פור לה מיוזיק, מורידה לאחרונה במינונים של המוזיקה הלועזית בפלייליסט. דלית עופר אומרת שפשוט לא הוצעו מספיק שירים לועזיים טובים השבוע

תנודות ושינויים מתחת לפני השטח בגלגל"צ. מאז עזב את התחנה המנהל המיתולוגי שלה, אלדד קובלנץ, שהפך אותה למה שהיא – מצליחה מאוד ומושמצת מאוד, סדרי העדיפויות משתנים.

בעידוד מפקד גלי צה"ל, אבי בניהו, וכחלק מקו שמנהיגה דלית עופר המנהלת החדשה של גלגל"צ, הפלייליסט הלועזי הקובע איזה שירים מאנגליה, אמריקה, ולהיט תורן אחד מרומניה בקיץ, ייטחנו עד עפר דק, הצטמצם.

השבוע למשל, רק שיר לועזי אחד ינוגן ארבעה פעמים ביום, ושלושת האחרים ינוגנו פעם עד פעמיים. במקביל הפלייליסט של השירים העבריים שלא תוכלו להמנע מהם, התרחב ל-15 שירים. גורם בתחנה הסביר: "השאיפה הכללית היא שתהיה יותר מוזיקה עברית וזה מוריד את המינונים של הלועזית."

אם כך, הפלייליסט הלועזי יכלול הפעם אך ורק ארבעה שירים שייטחנו דק, בניגוד לשמונה עד עשרה עד ללא מזמן.

"גלגל"צ החליטה לחסל את המוזיקה הבינלאומית"

המעבר היה כנראה חד מדי לגורמים מחברות תקליטים שמיהרו לשלוח מיילים נזעמים בתפוצה עולמית, כדי להתריע שגלגל"צ החליטה לחסל את המוזיקה הבינלאומית החדשה: "במקום לעזור לתעשייה גוועת, אתם נועצים את המסמרים בארון הקבורה" נכתב במייל שנשלח מפונוקול למנהלי גלגל"צ כמו גם לאנשי תקשורת.

עופר מנחם מהד-ארצי, הוא אחד הנפגעים מהכללים החדשים: "לא הייתי קורא לזה פלייליסט" הוא אומר. "לא נראה לי הגיוני שהשיר החדש של אבריל לאבין שנמצא במצעד השבועי במקום הראשון, יושמע רק פעם ביום. אני מייצג גם אמנים ישראלים אבל אני חושב שיש מקום גם וגם".

"המשמעות של התעלמות משירים חדשים בגלגל"צ אומרת, בסופו של דבר, שלא יווצרו להיטים בשיטת שטיפת המח. זו התחנה המוזיקלית הארצית המואזנת ביותר אז אין ספר שיש לה משמעות גדולה מאוד, למרות שיש תחנות יקרות אחרות, יש לה השפעה גדולה, וזה בהחלט ראוי ששירים שמצליחים בעולם יקבלו במה, וגם בארץ יכירו אותם."

שאול מזרחי: "הגיע הזמן"

מהצד השני נמצאים אנשי תעשיית המוזיקה הישראלית, שסוף סוף מקבלים סוכריות מאנשי הפלייליסט, המדמים חבר מושבעים במשפט שבועי בו ייקבע מי יעלם מן העולם.

שאול מזרחי, מנהל הבארבי-רקורדס המייצג בן השאר את בית הבובות וכנסיית השכל מבסוט: "את לא שומעת את בקבוקי השמפניה שאני פותח פה? לא הגיע הזמן שבמדינה ישראלית הדגש יהיה על מוזיקה ישראלית? מה, אני צריך לקדם גויים? הגיע הזמן שגם 88FM יתנו דגש על מוזיקה ישראלית ופחות על מוזיקה לועזית."

עופר: "אין שינוי במדיניות הפלייליסט"

דלית עופר מכחישה ששינוי כלשהו נעשה, מאשימה את המיעוט הרגעי בשירים לועזיים בפלייליסט, בכך שהבציר השבוע לא היה טוב, ומבקשת לשמור את השמפניות לשינויים קונקרטיים: "חשוב להדגיש, שאין כרגע שינוי במדיניות הפלייליסט, לא יצאה הכרזה כזאת. מדובר בספין של יח"צנים. המיעוט בשירים לועזיים השבוע הוא עניין נקודתי, על פי החלטה מקצועית של וועדת הפלייליסט ללא קשר לשום החלטה שהיא להוריד את מינון השירים הלועזיים. לא נפסיק להיות עדכניים, ונמשיך לשדר מוזיקה טובה. גלגל"צ לא הכריזה מלחמה על המוזיקה הלועזית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully