וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טריילר פארק במערבולת התשוקה

עומר בכר

14.1.2007 / 11:45

הוא ידע שלכל דבר טוב יש סוף, רק לא חשב שזה יהיה סופו שלו. עומר בכר חוזר עם הסרטים שבקרוב נראה להם את הבקרוב

שריק שרק

האזינו ושמעו, כל נתיני "אי שם בארץ רחוקה", המלך מת, יחי המלך החדש. היצור מהביצה, המפלץ במשקל כבד, האוגר הירוק - חוזר כדי לעשות סדר בממלכה.

שרק השלישי הוא המתמודד הבכיר על סרט האנימציה של השנה – הן ברווחים, הן במועמדות לאוסקר והן באיכותו, כשבעורפו הקשה, ינשוף רק העכברוש הצרפתי של דיסני-פיקסר שנסקור בקרוב. כשהמדד להצלחה או כישלון הוא הרווחיות היחסית לעומת הסרטים הקודמים (הסרט הקודם בעשירייה הפותחת של הסרטים הרווחיים בכל הזמנים), המשימה נראית קשה גם עבור חמור.

הטריילר שומר על זהות סודית במשך 15 השניות הראשונות, כשמופיעות הכתוביות מטילות האימה: "משהו מגיע" ו"האגדה חוזרת כפי שלא ראיתם אותו מעולם", שמובילה לדונקי. פתיחה חביבה, אם כי הייתי מצפה מבדיחת פתיחה להיות יותר בועטת ופחות צפויה.

לאחר ששרק מסלק את דונקי מחדרו, רואים את הסיידקיק השני שהצטרף בסרט הקודם – החתול במגפיים - וגם אותו שרק מסלק, כשהפעם התגובה הממוחזרת מהסרט הקודם עובדת, על אף השחיקה - החתול מביט על שרק בזוג עיניים חתלתוליות שקשה לעמוד בפניהן, גם אם אתה חבר בכת השטן.

לאחר האקספוזיציה, מספר לנו קריין, שבקיץ הזה הסיפור נמשך ומעלה בפנינו שאלות טלנובליות: "האם שרק יהפוך למלך?", "האם דונקי יחזור להיות כשהיה?" "מה לובשות נסיכות עשירות ומפונקות העונה?" ו"מה הדבר של כל רשע מהאגדות רוצה לדעת?". על כל שאלה אנחנו כצופים, זוכים לתשובה בסצינה משעשעת מהסרט ומלבד השאלה האחרונה בה פינוקיו מסביר מחדש את המונח ניסוח משפטי, שאר הסצינות העלו בעיקר חיוך נוסטלגי של היזכרות בדמויות, אבל לאו דווקא רצון להמציא מכונת זמן שתביא כבר את הקיץ. הסצינה הסופית דווקא מחזירה מעט מההומור השרקי לטריילר ובשניות האחרונות צפויה עוד הפתעה קטנה.

ציון טריילר: יותר צפוי מבעבר ומעלה ריח של מיחזור
קהל יעד: הורים וילדים

מסלול בונה

למרת החיבה ל"סקראבס" ולזאק בארף – נציג האינדי-קומדיות הרשמי - בסרטים הוא לא ממש הצטיין עד היום. לא ש"גארדן סטייט" סרט רע, הוא פשוט רצה יותר מידי ובקומדיה הרומנטית שלו "הנשיקה האחרונה", לא ממש הבנתי מה הוא רוצה. לכן בסרט החדש "Fast Track", הוא חובר לג'ייסון בייטמן, שמאז ירידת "משפחה בהפרעה", המניות שלו בעולם הקומדיה לוהטות.
בסרט, זאק מתפקד כעובד משרד פרסום שנאבק עם עמיתו-יריבו על הכל– הצלחה בעבודה, אישתו האהובה וכמובן שרק בסאבטקסט, גודל האיבר.

בנוסף לשילוב בין בייטמן לבראף, שכבר גורם לי להשתעל מצחוק, מחזקים את הקאסט גם השחקנים האהובים מסאטרדי נייט לייב – איימי פולר ופרד ארמיסן, שעשוי להיות וויל פארל הבא.

הטריילר נפתח עם קריין, שמספר לנו את סיפור העלילה. מכיוון שהגאגים שנותרו בעריכה מספיק מצחיקים, השימוש המיושן בקריינות הפעם נסלח. חוץ מזה יש שם גם אינספור בדיחות נכים, צחוק על מבטא אירי, נפילות וחבטות וקאדר שחקנים מרשים. הדבר היחיד שמקלקל וגם אותו השתדלו מאוד להסתיר הוא השימוש ב-"Are You Gonna Be My Girl" של Jet, אולי השיר הכי משומש בהיסטוריה של הפסקולים. אפילו עורכי הטריילר ידעו זאת והנמיכו אותו כל כך שרק בעלי אוזן חדה וקיבה רגישה כשלי עלו על זה.

ציון טריילר: מצחיק אבל מעט מיושן.
קהל יעד: בטטות כורסא, אוהבי קומדיות אמריקאיות.

FM88

אל פצ'ינו מסרב להבין שהקריירה הקולנועית שלו במצב קליני ובמקום לנסות להחיות אותה מעט בפרוייקטים טלוויזיוניים מוצלחים נוספים כמו "מלאכים באמריקה", הוא ממשיך לדשדש בסרטי מתח-פסיכולוגים לא מותחים בעליל. גם בסרטו החדש "88 דקות", הוא מגיע קרוב אבל ללא סיגר כמו שהיה אומר פרויד. פצ'ינו משחק כאן פסיכיאטר, אשר קובע בבית המשפט האם הרוצחים היו שפויים, או בעצם מי לחיים ומי לכיסא. הטריילר מתחיל כשהוא מקבל שיחת טלפון אשר מתריעה בפניו שיש לו 88 דק' לחיות ובזמן הזה הוא צריך למצוא את מקור הטלפון ולעצור בעדו.

שילוב מרגיז מאוד בין הקול המסונתז של הרוצח שממשיך להגיד "טיק טוק" ואל פצ'ינו שבאופן טבעי צועק עם קולו הצרוד, בתוספת ז'אנר מרגיז לכשעצמו, לא יגרום לי לכתת את רגליי אל הקולנוע כשיגיע הסרט לאקרנים והגיע הזמן לנפץ את הקונספציה על טיבו של אל פצ'ינו כשחקן.

הוא בהחלט אינו התספיאן שעשו ממנו והוא די נאמן לתפקיד האחד שהוא עושה כל כך טוב. העניין היחיד שלי בסרט, ואני נוטה לחשוב שלא, הוא האם הסרט מציג בפנינו 88 דקות בזמן אמת כמו ב-"24". בכל מקרה לא ממש איכפת לי מה יקרה בסוף ה- 88 דקות.

ציון טריילר: עדיף צ'ינו מפרויקט Y
קהל יעד: פסיכיאטרים חובבי אל פצ'ינו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully