וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כהן וללוך גנבו פיקאסו

14.1.2007 / 14:26

הם חשבו שמצאו את העוקץ המושלם. לגנוב שתי יצירות מקוריות של פיקאסו מאוסף אמנות ענק של אספן האמנות וויליאם קינגסלנד, שלא השאיר יורש. אבל אז הם נתפסו

קבלן ההובלות נחום "נינו" כהן וחמותו אורי ללוך נעצרו באשמת גניבת שני ציורים מקוריים של פאבלו פיקאסו מדירה באפר איסט סייד בניו יורק. הציורים שייכים לאספן האמנות וויליאם קינגסלנד, שמת במרץ 2006, והשאיר אחריו אוסף מרשים של אמנות יפה.

במאי האחרון שכרה סוכנות, שאחראית על טיפול בנכסים של אנשים שמתו בלי להשאיר צוואה או יורשים, מובילים שיקטלגו ויעבירו חלק מהנכסים של קינגסלנד למחסן או למכירה פומבית, אך המוביל, כהן, ברח לו עם שתי יצירות מקוריות של פיקאסו, ששוות מעל ל-60 אלף דולר. חודש לאחר ההעברה הגורלית, פתאום שמו לב שהיצירות נעלמו.

ביום חמישי האחרון כהן וללוך נעצרו. ללוך הואשמה בכך שניסתה למכור את הציורים המציגים מנדולינה וכינור.

"לא רק שהנאשים הואשמו בגניבה מלקוחותיהם, אלא שהם גם גנבו מהמתים." אמרה ניצבת מחלקת החקירות של ניו יורק, רוז גיל הרן לסוכנויות הידיעות. "הציורים יהיו חלק מהעדויות במקרה. הם בגודל של 12 אינץ' על 12 אינץ', וערכם עומד על כ-60 אלף דולר."

עורך הדין של המוביל, נחום "נינו" כהן, אמר שהלקוח שלו לא גנב את הסקיצות הקוביסטיות השחורות לבנות, שלבסוף נמצאו. עמר: נחום כהן הוא באופן מוחלט חף מפשע ביחס להאשמות האלה, ואנחנו מקווים שאי-הצדק החמור הזה יתבטל בהקדם האפשרי", אמר עו"ד רוג'ר סטאוויס.

כהן בן ה-38 מקווינס נעצר באשמות גניבת רכוש ואם יורשע עלול לשבת בכלא עד ל-15 שנה. ללוך בת ה-56 נעצרה באשמה של אחזקת רכוש גנוב ועלולה במקרה של הרשעה לשבת בכלא שנה.

מחלקת החקירות של ניו יורק, שהכריזה על המעצרים בשבוע שעבר, התחילה בחקירה ביוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully