וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קולאקובסקי זכה בפרס ירושלים

14.1.2007 / 16:54

הסופר הפולני לשק קולאקובסקי יקבל את הפרס בטקס שייערך ב-18 בפברואר, יום פתיחת יריד הספרים הבינלאומי במרכז הקונגרסים בי-ם

פרס ירושלים על סך עשרת אלפים דולר יינתן השנה לד"ר לשק קולאקובסקי. הפרס היוקרתי יינתן לסופר והפילוסוף הפולני בפתיחת יריד הספרים הבינלאומי ה-23, שייפתח ב-18 בפברואר במרכז הקונגרסים בירושלים.

כששמע על כך שזכה בפרס אמר דוקטור קולאקובסקי: "אני נרגש ונפעם על קבלת הפרס החשוב ויוצא הדופן הזה, כמו גם מהמחשבה על קבלתו בירושלים, עיר הקודש".

בין ספריו של קולקובסקי: "על הרשות הנתונה" ו"נוכחותו של המיתוס" שיצאו בישראל בהוצאת ספריית פועלים, ו"שיחות עם השטן" שיצאו בישראל בהוצאת מפה והוצאת אוניברסיטת תל אביב.

בנימוקי השופטים נכתב ש"לשק קולאקובסקי, הפילוסוף הפולני הנערץ, שהוא גם סופר מבריק והיסטוריון של אידאות ותנועות חברתיות, הוא דמות רבת השראה מוסרית לכל הנאבקים למען חירות האדם בחברה." הפרס ניתן לו "על אומץ-לבו, אנושיותו ואהבת-האדם הנטועה בו, כמו גם על העומק הפילוסופי וההיקף המגוון והמרשים של מחקריו."

קולוקובסקי נולד בפולין ב-1927, וקיבל תואר דוקטור באוניברסיטת ורשה בפולין. בשנת 1945 הצטרף למפלגת המפלגה הקומוניסטית ובשנת 1966 גורש ממנה ושמו הושמץ בעיתונות. שנתיים לאחר מכן הוא הושעה מהאוניברסיטה ובאותה השנה עזב את פולין. במשך 13 שנה היה ברשימת הסופרים האסורים בפולין.

בין הזוכים בפרס ירושלים שנוסד בשנת 1963: ארתור מילר, סוזן סונטאג, סימון דה בובואר ואחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully