וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק של רבל סאן מתקדם

דפנה ארד

16.1.2007 / 16:29

הראפר מהלהקה הירושלמית קולולוש, שנמצא עד עכשיו בסכנה תמידית של גירוש מישראל, יהנה מהחוק חדש שיאפשר לבתו הגדולה לקבל סטטוס של שהות קבע בישראל

יואל (ג'ואל) קווינגטון בן ה-28 , הידוע בעיקר כרבל סאן, הראפר חבר להקת קולולוש הירושלמית, עבר שלב נוסף בדרך לתעודה הכחולה, בעקבות "הסדר הילדים" המאפשר לילדים שנולדו בארץ והגיעו לגיל 6 לקבל מעמד של תושבות ישראלית.

מהרגע בו הוא ואשתו, שושנה בת ה-25, נחתו בארץ בשנת 1999 מארצות הברית הם היו קורבן לבעיות בירוקרטיות מסובכות ואיומי גירוש. הזוג הגיע באשרת תיירים ושושנה, שנרשמה ללימודים באוניברסיטה העברית, קיבלה במסגרתם ויזת סטודנט. בעיה שנוצרה עם הסדרת המעמד של רבל סאן במשך שנים, ובקשת האשרה להשאר בארץ כמשפחה נדחתה.

פעם אחר פעם הוגשו עתירות מנהליות לבית המשפט שדחה אותן. בד בבד רבל סאן השתלב בקהילת ההיפ הופ הישראלית, ושושנה המשיכה בלימודיה הגבוהים. לזוג נולדו שתי בנות חמודות, תפארה וקהלת, והמשפחה התאהבה בישראל וביהדות.

משרד הפנים סרב לקבל את בקשת המשפחה להישאר בארץ כל עוד הם נמצאים כאן והפציר בהם לעזוב ולהגיש בקשות מחו"ל ומשם להמתין לתוצאות. עורך דינו של רבל סאן, שגיא תירוש, מסביר איך הסטטוס המשפטי של קווינגטון השתנה פתאום: "על הסירוב השני שהגיע הגשנו עתירה לבית משפט, והפעם בתגובה הסכימה המדינה לאפשר להם ארכה נוספת להגיש בקשה, הפעם לא במסלול סטודנט, אלא בשם הבנות, כי יש להם ילדה אחת שנולדה בארץ, וקרובה לגיל 6. במצב כזה יש להם סיכוי גדול, במידה של קרוב לוודאי, להשאר בארץ. כל המשפחה ביחד.

המדינה מסכימה שהם יגישו את הבקשה כל עוד הם שוהים בארץ, בניגוד להצעות שעלו בעבר. הדיון שנקבע לתחילת החודש הנוכחי נדחה עד לחודש אפריל השנה, כשבתקופה הזו הם צריכים לבקש את הבקשה ולקבל תגובה." הקריטריונים שבהן צריכה לעמוד הילדה הם: כניסה לישראל לפני גיל 14, והיא כאמור נולדה בארץ, שהות רצופה של שש שנים לפחות, ההורים נכנסו לישראל באשרה תקפה (כך היה, באשרת הסטודנט של שושנה, ואשרת התייר של רבל סאן), הילד דובר עברית ולומד או למד בבית ספר בישראל. "הסדר הילדים" הוא פסיקה חדשה שנועדה במקור להסדירה את מעמד ילדי העובדים הזרים בישראל, ומשפחותיהם.

"ההנחה שלנו" אומר תירוש, "היא שהתגובה תהיה חיובית, ואז נותר להודיע אותה לבית המשפט ולסיים את העניין הזה. זה הישג גדול הודות להסברים פחות משפטיים ויותר הומניטריים שהוצגו בפני הפרקליטות וגורמים המטפלים בזה."

רבל סאן: "אני מקווה שהכל ילך חלק"

רבל סאן אמר היום: "אני מקווה שהכל יצליח, ושעכשיו אני מקווה שעורכי הדין של משרד הפנים ועורך הדין שלי יסכימו, ושהכל ייסתדר. הכל יסתיים השבוע ויש לי הרבה פגישות והתרוצצויות לפני כן. אני אופטימי בקשר לתוצאות של זה, ואני מקווה שהכל ילך חלק". אמר רבל סאן.

בשנה שעברה הוקלט שיר בשם "פייט רבל סאן" בהשתתפות נציגים רבים ובולטים מקהילת ההיפ הופ הישראלית כמו אם סי קרולינה, קוואמי, סגול 59, שאנן סטריט, וקאשי, שניסו להעלות מודעות לסיפור המרגש של רבל סאן ומשפחתו. "אני בטוח שזה קשור למאבק של חברים שלי, שהאיץ את כל התהליך, והביא אותי למקום בו אני נמצא עכשיו." סיפר בהתרגשות.

אורי וינוקור מהלהקה אומר שמדובר, מבחינתם, בהישג גדול: " הם בקרו במשרד הפנים והפקידים היו נחמדים אליהם וידעו שהם באים, יש פתאום אווירה אופטימית שלא היתה מעולם. הבת הגדולה עומדת בכל הקריטריונים לקבלת האזרחות הזו, וברגע שהבנות יקבלו אזרחות גם הוא ייקבל, וכל המשפחה תקבל. זה הפתרון. בפעם הראשונה המדינה הקשיבה לסיפור והסכימה לפעול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully