וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין פתרונות אינסטנט: סוד ההצלחה של אלון גל

הדס ריבק

17.1.2007 / 9:57

אם יש דבר שרודף בלילות אחרי הדס ריבק זה אלון גל מ"משפחה חורגת", או כמו שהיא נוהגת לקרוא לו - המפחיד עם הקרחת

מפגש ראשון עם "משפחה חורגת" - הקרנת הפרומו לעיתונאים. מזכיר לי בעיקר את הקולנוע הישראלי כפי שאנו מכירים אותו, או אם להיות יותר מדויקת, קבלו הצצה אל החזרות לסרט "אביבה אהובתי" - סיפורה של משפחה ענייה בפריפריה, שנאלצת להתמודד עם תלאות היום יום. לא כוס התה שלי, שהוא כידוע ביבוא אישי מלונדון. נרשמה יציאה מבוהלת מאולם ההקרנה.

מפגש שני - הפרק הראשון. אלון גל, בשבילי הוא לנצח יהיה המפחיד עם הקרחת, מגיע לביתם של אורי וארזה כבולדוזר ומתחיל לעשות את המהפך תוך שהוא לא בוחל בשום אמצעי. חוץ מלהגיד לצמד שהם מכוערים הוא עושה הכל: "אתה דורסני" הוא רושף לעבר אורי, שמנסה להסתיר את הדמעה שלו, אחרי שהקרח גוזר עליו פרידה מהאופנוע ומהסיגריות. ואז כחלק מההעצמה הוא מביא את ארזה לפתיחת עסק. בשלב הזה אני מבינה שכמו בכל דבר בחיים הימנעות תהיה הדבר הנכון ביותר לעשות. הטלוויזיה הופכת בימי שלישי לאזור נגוע, פן יצוץ במקרה הקרח ויטריד אותי גם בשנתי.

משפחה חורגת, כפי שהסבירו לי המכורים לדבר, הוא בדיוק מה שכולנו צריכים. כולנו מרוויחי שכר בינוני ומנהלים חיים מעבר לגבולות היכולת שלנו. כרטיס האשראי מכסה על המינוס של שכר הדירה, או המשכנתא, על כמות בלתי פרופורציונאלית של אכילה במסעדות, על סיגריות ועל אלכוהול כדי לשכוח. וכשיורד החיוב מחברת האשראי, הבור רק נפער מתחת. הנה בא המפחיד עם הקרחת, מביא לנו לפנים את כל מה שאנחנו ממש לא מעוניינים לראות, או לשמוע, דורש שנפסיק לעשן (מילא החינוך של הילדים, אבל סיגריות?) וגם מעיז להגיד שאנחנו א-סוציאלים.

בפעם הקודמת שהטלוויזיה ניסתה להדק לציבור את החגורה היא הלכה על שיטת השמן והגזר - הגיע סבא פיני גרשון ליטף לנו את הראש ואמר שהגיע הזמן ללכת לסופר עם רשימה מוכנה. רשת, הלכו ב"משפחה חורגת" על שיטת המקל והקרחת. יצמצמו לכם את ההוצאות ועל הדרך גם יגידו לכם שאתם אגרסיביים, שאתם לא דואגים לחנוך של הילדים, שאתם מבוהלים ומניפולטיביים, כוחניים, נקניקים ועוד מחמאות שאלון גל סיפק למשתתפי הסדרה במהלך העונה הזאת. לא בהתנשאות, בגובה העיניים. אין פתרונות אינסטנט, יש עבודה. כאן אולי טמון סוד ההצלחה של התכנית, גל לא סיפק פתרונות אינסטנט, אלא נתן כלים להתמודד עם הבעיות.

מפגש שלישי ואחרון - פרק סיום העונה, תכנית המעקב. סך הכל רוב המשתתפים נראים מאושרים. רובם עדיין במינוס, אבל הי, מי לא? לפחות הם ירדו בכמות הסיגריות. אני והקרח כנראה לא נהיה חברים, אבל אני יכולה להבין את היקום המקביל שבו אפשר אולי להכתיר אותו למלך ישראל, מנהיג חזק לעם חזק. קטע בלתי נשכח מפרק סיום העונה הראשונה של "משפחה חורגת" - אבי משפחת קודיש (היחידים לדעתי שלא במינוס בבנק), דוב, נקרא לסדר על ידי אלון גל לקחת פיקוד על המשפחה. הקודישים יוצאים למסע אימון מפרך, ודוב, כפי שנדרש מבקש לתת חיזוק חיובי לביתו צועק לה :"אני אקנה לך שווארמה" יותר זול מאיי-פוד, תודו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully