וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אדמה משוגעת" לא יתמודד על האוסקר

דפנה ארד

17.1.2007 / 10:50

סרטו של דרור שאול לא נמצא ברשימת תשעת הסרטים המתקדמים לשלב הבא במירוץ על פרסי האוסקר. אלמודובר דווקא כן

הסרט "אדמה משוגעת" שייצג את ישראל ברשימה הראשונים של המועמדים לפרס הסרט הזר הטוב ביותר של האוסקר, לא הגיע לשלב השני של צמצום המועמדים לתשעה סרטים, לפי הרשימה שהוכרזה אתמול.

רויטרס מדווח כי הסרטים שנמצאים ברשימה כוללים את סרטו של פול ורהובן "ספר שחור" העוסק בשואה מכיוון של סיפור מתח, ומייצג את הולנד; "לחזור" של פדרו אלמודובר, בכיכובה של פנלופי קרוז, המייצג את ספרד; "Days of Glory" של המפיק רשיד בוחרב, המייצג את אלג'יריה; "מים" של דיפה מהטה, המייצג את קנדה, "המבוך של פאן" של גיירמו דל טורו המייצג את מקסיקו; "ויטוס” של פרדי אם מיורר, המייצג את שוויץ; "חיים של אחרים" של פלוריאן הנקל וון דונרסמרק, המייצג את גרמניה; " Avenue Montaigne" של דניאל תומפסון המייצג את צרפת; ו- “After The Wedding” של סוזן בייר המייצג את דנמרק.

החוקים בקטגוריה השתנו

לכל הסרטים יש חוזה הפצה בארצות הברית, בניגוד לסרטים שהיו מועמדים לפרס לפני שנתיים. בכיר בתעשיית הקולנוע אמר לווראייטי: "זה המירוץ הכי צמוד שהיה אי פעם, כולם עוצרים את נשימתם".

בניגוד לקריטריונים בגלובוס הזהב, "מכתבים מאיוו ג'ימה", לא יכול להתמודד בקטגוריה זומכיוון שההפקה שלו אמריקאית.

בהמשך רשימת הסרטים תצומצם לחמישה ב-23 בינואר על ידי וועדה של 30 אנשים, ומהם האקדמיה תבחר את הסרט הזר הטוב ביותר. שם הסרט הזוכה ייחשף בטקס האוסקר ה-79 ב-25 בפברואר.

לפי רויטרס, החוקים בקטגורית הסרט הזר השתנו השנה. במקום שכמה מאות מחברי ועדת הסרט הזר יבחרו בחמשת המועמדים העדיפים עליהם, השנה, הם הצביעו על תשעת הסרטים המועמדים לפרס הנחשב.

כזכור הסרטים "אביבה אהובתי", ו"אדמה משוגעת" נבחרו שניהם לסרטים הישראליים הטובים של השנה בטקס פרסי אופיר, האוסקר הישראלי. לאחר הצבעה נוספת בינהם "אדמה משוגעת" נבחר לייצג אותנו בטקס האוסקר. את השלב הזה הסרט עבר, את השלב הנוכחי, לא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully