וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרור שאול: "לא עושים סרטים עבור הפרסים"

דפנה ארד

17.1.2007 / 14:43

במאי הסרט "אדמה משוגעת" אמנם לא יגיע לטקס פרסי האוסקר, אך הוא מרוצה מהישגיו האחרים

במאי הסרט "אדמה משוגעת" דרור שאול התבשר אתמול כי סרטו לא עלה לרשימת הסרטים המצומצמת, ממנה ילוקטו הסרטים שיתחרו בקטגורית "הסרט הזר" בטקס האוסקר. ברויטרס דווח שהסינון מ-61 סרטים בינלאומיים ל-9 נערך על ידי ועדה של 30 איש, שכנראה העדיפו את סרטיהם של אלמודובר וורהובן על סרטו של שאול. עם זאת, שאול לא נשמע מאוכזב מכך.

"את שמה לב מה קורה פה?" שאל דרור וביאר: "את מדברת עם במאי ישראלי ושואלת מה תגובתך על כך שהסרט שלך לא מועמד לאוסקר. 'איי סיי נו מור'. זה לא שיא? טוב שלא שאלת אותי אם אני מאוכזב שלא קיבלתי את האוסקר."

כזכור, "אדמה משוגעת" התחרה עם סרטו של שמי זרחין, "אביב אהובתי", על ההתמודדות כמייצג ישראל בקטגוריה הנחשקת. זאת מכיוון ששני הסרטים יחד זכו בקטגוריית "סרט השנה" בפרסי אופיר, האוסקר הישראלי. לאחר שבועיים, חברי האקדמיה הישראלית לקולנוע בחרו ב"אדמה משוגעת" לייצג את ישראל.

שאול מבקש להכניס פרופורציות לסיטואציה: "חשוב להבין, לא עושים סרט עבור הפרסים. הייתי מאוכזב אם הסרט היה יוצא רע, או אם לא היה לו קהל או שהוא לא היה מקבל הכרה בינלאומית.

"על מה יש לי להיות מאוכזב? היה סיכוי לעבור שלב והיינו גם מאוד קרובים, למיטב ידיעתנו. אבל בסוף, הסרט לא נכנס." הוסיף שאול.

אולי עוד גורם המקל על תחושת ההחמצה, היא העובדה ששאול טס מחר לפסטיבל הסרטים [[סאנדאנס]], שם משתתף הסרט. זו תחרות אליה מתקבלים 16 סרטים מתוך כאלף. "זו הפעם הראשונה בהסטוריה שישראל מכניסה לשם סרטים." הוא מספר בגאווה. "אין ספק שקבלת מועמדות לאוסקר האמריקאי הייתה יכולה להיות שיא במסע המופלא שהסרט עבר מאז חודש יולי - דרך 160 אלף צופים בישראל, פרימיירה בינלאומית בפסטיבל טורונטו והשתתפות בפסטיבל הסרטים הגדול ביותר באסיה, פוסאן - עם זאת אנחנו שמחים מאוד על מה שהשגנו ומודים לכל האנשים בארץ ובעולם שעזרו לנו והאמינו יחד בו איתנו."

לבד מנסיעות ונדידות בפסטיבלים ברחבי תבל, שאול מקבל הצעות לבימוי סרטים חדשים מכל העולם ועובד על פרוייקט חדש בישראל, עליו לא הסכים לפרט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully