וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלייבלים העצמאיים של כל העולם - התאחדו

22.1.2007 / 11:26

סוכנות חדשה תאגד את חברות התקליטים הקטנות מרחבי תבל ותסייע להן להפוך לכוח חזק יותר בשוק ההורדות האינטרנטי

אלפי חברות תקליטים קטנות ועצמאיות מרחבי העולם החליטו להתאגד תחת חוזה גלובאלי, על מנת להעצים את כוחן מול חברות התקליטים הגדולות והמונופוליות. בין החברות המשתתפות בדיל החדש ישנן גם אלו המייצגות את הסנסציה הבריטית הארקטיק מאנקיז ואת הצמד מדטרויט – הווייט סטרייפס. כך דווח בסוכנויות הידיעות.

לאיגוד החדש – או הסוכנות החדשה - שתייצג את סקטור המוזיקה העצמאית יקראו "מרלין" (Merlin). החיבור בין הלייבלים הקטנטנים והעולמיים אמור לסייע להם לשאת ולתת עם אתרים וגופים אחרים למכירת מרכולתם, וכך לשפר את כוחם בשוק.

כחנות מורשית – ללא מטרות רווח – מרלין תשא ותתן בשמן של חברות האינדי, מול אתרי האינטרנט להורדות מוזיקה המתרבים והולכים, ומול השירותים הסלולריים. בין החברות העצמאיות שיחברו לאיגוד נמצאות, בין השאר, חברות מאוסטרליה, ברזיל, קנדה, יפן, ניו זילנד, דרום אפריקה – וגם ישראל. מנכ"ל החברה הוא צ'ארלס קאלדאס, שעמד בעבר בראש הלייבל העצמאי הגדול באוסטרליה, , Shock Entertainment.

למרות שפלח השוק של ההוצאות לאור של מוזיקה חדשה מבית הלייבלים העצמאיים מוערך בכ-80%, בכל הקשור לרווחים הם משיגים רק 30% מהעוגה. "נהיה החברה הגדולה בעולם אם נפעל יחד", אמר מרטין מילס, העומד בראש אחת מחברות האינדי המשפיעות - Beggars Group.

האיגוד החדש יקל על המצאת רשיונות ואישורים להפצת מוזיקת אינדי חדשה, באמצעות הקמת נקודת קשר אחת ויחידה, דרכה הלייבלים והמוזיקה שלהם יהיו נגישים. "מרלין תספק ותשפר את הגישה למדיה החדשה, ותקבע את שדה המשחק בה – וכך תתקן את מעמדן הנמוך של העסקאות שהיו מוצעות בעבר לחברות העצמאיות" נכתב בהצהרה שפרסמו ראשי מרלין.

העסקה הראשונה עליה עובד האיגוד היא עם חברת SNOCAP, שהוקמה על ידי יוצר נאפסטר שון פאנינג. סנוקאפ מספקת את שירות המוזיקה למכירה באתר מייספייס, וההסכם החדש יאפשר לחברות למכור את שירי האמנים שלהן באתר הפופולרי ברשת. השירים יימכרו באתר בפורמט mp3, כך שניתן יהיה לנגן אותם בכל נגני המוזיקה הקיימים בשוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully