וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגע קסם

פיני אסקל

24.1.2007 / 7:59

סוף-סוף, דרמה טלוויזיונית אמיתית, עשויה היטב ומלאה שחקנים מצוינים. פיני אסקל מודה לאלוהים על 'מרחק נגיעה'

התקלה נשארה גם אחרי כמה דפיקות על השלט, זימון טכנאי-אקספרס, הזזת האנטנה שעל הגג ובדיקת מה המצב במסך של השכנים. אין ספק שמשהו רע מאד עובר על הטלוויזיה שלנו. מה קורה פה? איפה הבדיחות הברנז'איות? מה עם הסצנות הלסביות? לאן נעלם הערבי ההומו? מי ירה בתמרה? למה אין קאמבק לגילה אלמגור? ותגידו – הכי חשוב – זו שנת מכרז לזכיינית ערוץ 2? אז איך זה שיש כאן פתאום אובר-דוז של רוסים? וחרדים?

נכון שלא יירשמו הזמנות ב–VOD, לא יתקיימו מפגשי מעריצים וצחי גראד ימשיך ללכת ברחוב בלי לשמוע אפילו צווחת 'תעשה לי ילד!' אחת, אבל 'מרחק נגיעה' תעשה לכם את זה. אמנם לא מדובר ביציאה חדשה, תסריט גאוני, עלילה פתלתלה ומתח, אבל זו דרמה אמיתית. לא יומית, אבל אמיתית. היא לא מתיימרת לעסוק בנושאים שברומו של עולם כמו סודות הגעלת הכלים של קהילת ויז'ניץ, אבל המשברים והדילמות נלקחות מתוך עולמם האמיתי של הנוגעים בדבר ובכך נוצרים לא מעט רגעים של קסם.

'מרחק נגיעה' מגוללת את סיפורן של שתי משפחות – האחת דתית והשנייה רוסית. הגיבורים הראשיים אמורים להתאהב למרות שהם מגיעים משני עולמות שונים וזה בערך כל הסיפור. אבל העשייה – דליקטס. הקצב איטי, לעיתים איטי מדי, אבל תהליך בניית הדמויות מצוין ועובר יפה כשתי וערב בין שתי המשפחות מבלי לקפח אף דמות. עוד אלמנט יפה הוא שלא מתמקדים בכל אך ורק מנקודת מבט של שני הגיבורים הגדולים של הסדרה, אלא כל אחד מקבל את רגעי הקלוז-אפ שלו, לכל אחד יש (אשכרה!) רגשות בדרמה הזו למרות המפגש עם חרדים – תחום זר לרובם.

נעים לגלות שעדיין יש סדרות בהן טקסט זה טקסט, בניגוד לפלופים דרמטיים אחרים שראו מסך על המסך שלנו. למרות נפילות קטנות של התסריטאים – דווקא בניסיונם להתחכם ולגרום לנו להבין חרדים – הדיאלוגים אמינים, לא משעממים ומובילים ברוב המקרים לאירוע משמעותי. משחקם של כל השחקנים משובח (יבגניה דודינה), אמין (צחי גראד) ומפתיע (שני הנאהבים הבחור הרוסי והבחורה הדוסית) והוא הופך את הסדרה לאבן דרך בדברי ימי הסדרות שנעשו כאן.

בניגוד ל'מעורב ירושלמי', 'לתפוס את השמים', 'פלורנטין' – בכל אחת מהן הייתה נגיעה קלה בדתיים – 'מרחק נגיעה' שומרת על מרחק נגיעה מהן ולפחות על פי הפתיחה מתמקמת במקום הגבוה ביותר בו עמדה לאחרונה דרמה ישראלית. ברוך השם.

"מרחק נגיעה", ימי שלישי, ערוץ 2, 21:50

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully