וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוגגים לבוב מארלי יום הולדת בקיבוץ

דפנה ארד

24.1.2007 / 12:49

בתחילת פברואר יתקיימו חגיגות יום ההולדת של מלך הרגאיי ברחבי העולם וגם בישראל. תומר שרון, רוי אדרי, גדי אלטמן, פישי הגדול תאמר נאפר וחברים ישתתפו

קהילת הרגאיי בישראל לא מזניחה את האב הרוחני של מוזיקת הרגאיי הג'מאייקנית – בוב מארלי. כאחת מהסצינות המוזיקליות המאוחדות בישראל, בפעם השניה בחודשים האחרונים נציגים רבים ממנה יופיעו זה לצד זה בערב החוגג לו יום הולדת, במועדון של קיבוץ תל יצחק (ליד נתניה), ב-8 בפברואר החל מ-22:00

בפעם שעברה שכל כך הרבה נציגים מסצינת הרגאיי התאחדו, זו הייתה מטרה נעלה, לאסוף תרומות לעמותת קו לחיים, ואילו הפעם, הם ימצאו את עצמם בתור ארוך של רסטות בדרך לבמה למען המסורת.

לפני כשנה נולדה היוזמה לקיים יום לזכרו של מארלי בישראל, שנחגג בסמוך לשאר העולם. במיוחד לכבוד ההופעה הורכבה של שניים עשר נגני רגאיי מהמובילים בארץ, הרכב דומה ל"ווילרס" הרכבו המקורי של מארלי, הכולל מלבד נגנים ונשפנים גם שלוש זמרות ליווי.

הלהקה תארח נציגים מתעשיית הרגאיי, שיבצעו שירים מזכרו. מוזיקאים כמו אברהם טל משוטי הנבואה, גדי אלטמן מבוטן מתוק בקרקס, תומר שרון, סואל ותאמר נאפר מההרכב דאם, רוי אדרי, פישי הגדול, דביר כהן, ליאת ציון, עדי כץ, צמח הררי, מקסמקס אספואדג'י מלהקת אפריקנה, אקסום, אוריג'ה מאיזראל דאב פאונדיישן, פאפא ג'יבלי מזבולון דאב סיסטם, ראס דניאל וסרג'יו, אשר יעלו זה אחר זה ויבצעו שירים של בוב מארלי.

בכל שנה בתחילת חודש פבואר חוגגים סביב העולם יום הולדת לבוב בפסטיבלים עצומים. לפני שנתיים ביום הולדתו ה-60 נחגגה לו יום הולדת באתיופיה, עם מעל ל-200 אלף איש במסיבה שנמשכה מספר ימים, בה השתתפו כל משפחת מארלי. השנה הארוע העיקרי יתרחש בגאנה, ויחגגו לו יום הולדת גם בארה"ב, צרפת, אנגליה ג'מייקה ומדינות נוספות, שאחת מהן, היא, כאמור, ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully