וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרטי פרידמן יופיע בארץ

דפנה ארד

26.1.2007 / 22:26

הגיטריסט של מגהדת' שחי בשנים האחרונות ביפן ישמח את לבבות אחיו המטאליסטים היהודים באביב הקרוב, 12 שנים לאחר ביקורו הקודם בישראל

הגיטריסט מרטי פרידמן יגיע באביב הקרוב לישראל. בחודש אפריל הוא יופיע פעם אחת בארץ, כחלק מסיבוב ההופעות האירופי שלו, המקדם את צאת אלבום הסולו השישי שלו, "Loudspeaker" שיצא בחודש ספטמבר האחרון. זהו סיבוב הסולו הראשון שלו באירופה, ובהופעה ינגן חומרים מהאלבום החדש. זו הפעם השניה שהוא ינגן בארץ, פרידמן היהודי הופיע בסינרמה בשנת 1995, מההופעה היא זכור בעיקר הביצוע שלו ל"[[התקווה]]".

מרטי, בעל השיער המתולתל הארוך, מנגן בשנתיים האחרונות על גיטרת [[איבנז]] ממודל "[[מרטי פרידמן]]", ובאוסף שלו יש מעל ל-25 גיטרות חשמליות ואחרות. ובמהלך חייו היה מועמד חמש פעמים ל[[פרס הגראמי]] היוקרתי.

פרידמן התפרסם כשהצטרף כגיטריסט ללהקת הת'ראש מטאל [[מגהדת']] בשנת 1990. במשך תשע שנים הוא עבד איתם, ולבסוף עזב את הלהקה בשנת 1999, במסגרתה היא מכרה כ-10 מיליון תקליטים. בשנים האחרונות הוא עבר לגור ביפן, שם הוא מנגן עם אמני הרוק הגדולים ביותר. בנוסף הוא מלמד נגינה, וכותב במגזיני גיטרות שונים כמו "גיטאר וורלד", ו"יאנג גיטר מגזין" היפני. הוא מדבר יפנית שוטפת, ומתראיין למגזינים ולטלוויזיה ביפנית, ומלחין פירסומות למכוניות. חוץ מזה, הוא מעריץ גדול של אלביס ואוסף פריטים הקשורים אליו מאז שלמד בבית ספר יסודי.

פרידמן יופיע בישראל עם נגנים ידועים, המתופף ג'רמי קולסון, המנגן עם סטיב וואי, והגיטריסט רון גז'ורמבק מ-Spastic Ink.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully