וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הש"ג בנזונה: גבי אשכנזי הוא הדבר הכי טוב ב"ארץ נהדרת"

ניב הדס

28.1.2007 / 10:28

עזבו הכל - רק בשביל לראות את החיקוי של גבי אשכנזי היה שווה לראות "ארץ נהדרת". ניב הדס מצטרף לשירת הש"ג בנזונה

מערכון פתיחה – קשה היה לקחת את נאומו המופרך, חסר האחריות והארוך כזיון טאנטרי של הנשיא ולהציגו באור מגוחך עוד יותר, אבל זו היתה עילא מצוינת להחזיר בצורה רלבנטית - בריבית דה ריבית – ל"ארץ נהדרת" דמות שמבוצעת נפלא והיתה לאחד העוגנים המרכזיים החל מהתכנית הראשונה. מכיוון שחיקוי קצב כבר כל כך מוטמע באלי פיניש, יש בו את היכולת לקחת קצב למונולוגים ליריים על קעקועים בגב התחתון שמבצבצים בזמן התכופפות, ונשמעים כמו המשך ישיר של נאום כבודו המקורי. גם הפיכתה של הקריאה "ערוץ 2" למנטרה עם לא מעט הומור עצמי, היתה מצחיקה. מה שכן, נסיבות האונס ("מעדתי והרוח פתחה לי את הרוכסן") הזכירו קצת יותר מדי את דמות הלורד ב"ממלכה הקטנה", שבכל פרק נאלץ להסביר לעיתונאים כיצד נתפס עם בחור ממוצא ג'מייקני ועושה זאת בדרכים מופרכות.

כשהוא לא מוציא מילה מפיו ועסוק בקריאת "מלחמה ושלום" ופרצופי ברוקולי מאודה, דב נבון דווקא היה מצוין כגילה קצב. הכניסה של דליה איציק בביצוע עלמה זק היתה מבטיחה, אולם לא קיימה הרבה מעבר לטון הדיבור הפדגוגי שלה ונקישות הפטיש. אורנה בנאי, שביחד עם דב נבון חייבת להיות חברת הצוות הראשונה שתוחלף בסוף העונה, מבזה את עצמה (שוב) כהילרי קלינטון (ואם כבר החיקוי של הדמות רחוק כל כך מהמקור, אולי עדיף שתדבר בלי מבטא בכלל ולא תתנהג כמו דמויות של גרמנים בסרטים אמריקאים, שמשום מה תמיד להן מבטא בריטי).

עד היום נמנעו כולם, ובצדק, מלצחוק על גילה קצב, שמסתמנת כאחד הקורבנות הגדולים ביותר של פרשת האונס וההטרדות המיניות של בעלה, וכך למרות המרצ'נדייז החמודים הקוראים לבחירתה לנשיאות, נדמה שיש מספר אנשים - מטרות מעט פחות נייחות, חלשות וקלות - המעורבים בפרשת האונס לכאורה וירושת הנשיאות וראוי יותר להיטפל אליהם. שמעון פרס, למשל, שמסמן פעמיים פיניש. הכניסה של חיים יבין – דמות שתמיד קורעת אותי - מזריקה דם חדש ("בנסון יהיה אב הבית"), על אף שרעיון "חיים יבין לנשיאות" שייך בטאבו למורן שריר מרייטינג. הכניסה של אסי ועקנין קצרה וטובה ו"הביצוע להנני" קצת עצוב, אבל מזמן שלא היתה כזו פתיחה ארוכה. אפילו למבזק לא היה זמן.

כניסת אולפן שניה – רון קופמן אולי מתחדד מפעם לפעם, אבל זהו גבי אשכנזי של אסי כהן שמתנהג כמו קאלט מהרגע הראשון. לא רק בגלל הדמיון הפיזי – הרווחים בשיניים ופלג הגוף העליון הרחב - אלא בגלל ההחלטה הכל כך נכונה לקחת את תדמית "רמטכ"ל החיילים" שדבקה בו אל מחוזות הגולנצ'יק הסופר מורעל עם קריאות ה"אחינו" ושירי המרגמות הן זונות. באמת שרק בשבילו היה שווה לצפות ביום שישי בתכנית. התפקוד של דב נבון כחייל הפצוע, שתוהה מדוע החיילים ממרגמות הם זונות, מזכיר את דמותו של ציון הכדורגלן מהחמישייה, שתמיד תהה מדוע מכנים את השופט בנזונה אם אמא שלו אינה זונה. שחר פאר ממשיכה את הבינוניות של אורנה בנאי ולא תורמת כלום בדיוק כמו רוקי. למרות הדיוק בחיקוי – בכל זאת פיניש - והפעם הראשונה בה הוא צועק "אדריאן" שהיא אמנם צפויה אך אפקטיבית,המערכון מתארך ונגרר לתיאטרליות מיותרת.

שוש ומוש – עם כל הרצון לצחוק על סנדרה רינגלר ושגב משה – ותאמינו לי שיש לי הרבה רצון – הציוות שלהם עם כנופיית סנופי דיסקו הצרפתית המשמחת היה מאכזב. כבר כתבתי כאן שפרידמן עם פאה בלונדינית, חזה אדום וספידו לא צריך להוציא מילה מהפה כדי להכאיב לי בבטן וגם קריאות ה"שקשוקה" הצחיקו אותי, אבל איפשהו באמצע הלכתי לאיבוד.

בלוג – ההוצאה של הבנות מהחדר לתוך מבחן נהיגה הוא נכון גם בגזרת עייפות החומר האפשרית וגם בקליעה הנכונה על היותו של רשיון הנהיגה הדבר החשוב ביותר עבור חתך האוכלוסייה הבלוגי, גם אם נדמה שהקריאות "ררררררועי" הופכות למעט כפויות על המערכון.

אין גבול לאהבה – כן, הומור סטלנים, אבל עלי זה עובד

  • עוד באותו נושא:
  • ארץ נהדרת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully