וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טריילר פארק והפיטמה השלישית

עומר בכר

28.1.2007 / 10:39

הוא חשב שהכל בסדר, עד שהרופא גילה לו שחייזרים חדרו לבטנו. מה נותר לעומר בכר לעשות מלבד לכתוב ביקורת טריילרים?

ברוס הגדול מכולם

לאחרונה שמתי לב שלא בא לי על סרטי פעולה כבעבר. השילוש הקדוש מרדפים-פיצוצים-שורות מחץ כבר אינו אטרקטיבי בעיני, ויכול להיות שישנו יחס ישר בין קו נסיגת השיער לאהבת האקשן. עם זאת, פרץ סרטים נוסטלגיים שמציף את הוליווד בתקופה זו, כמו חזרתו לזירה של רוקי בלבואה והטיזר החדש ל"מת לחיות 4", גורמים גם לישיש שכמותי לקום ממיטת חוליו, להכין שייק בריאות ולצאת אל הקרב (על מקום חניה בסינמה סיטי).

ואכן, למרות היומרה הנוראית, ברוס וויליס כג'ון מקליין עדיין עושה לי את זה ומעלה את האפשרות להיחשב סקסי על אף הגבחת. הטיזר החדש לסרט הרביעי בסדרה, שיקרא "Live Free or Die Hard", מכיל בדקה ורבע מספיק שמאלץ אמריקאי בכדי להוביל נושאת מטוסים אל המפרץ הפרסי, אבל גם מזכיר לכל הג'ק באוורים למיניהם מי בעט בתחת של כל הטרוריסטים ראשון.

הטיזר מורכב בעיקר מכתוביות שמבהירות לנו שב-4 ליולי הבחירה תהיה ברורה: לחיות בחופש או למות חזק. שאר התמונות מלאות בעיקר באלימות ישנה וטובה, מכוניות מתרסקות, אש ותמרות עשן וברוס הגדול מכולם. הפדיחה היחידה היא שבאתר הסרט כתוב ש"מת לחיות 4" יעלה לאקרנים ב- 29 ליוני, אך הטיזר מדגיש וחוזר שה- 4 ליולי הוא מועד הבכורה. לכו תבינו.

ציון טריילר: יפי קיי איי מאדרפאקר

קהל יעד: גברים סטרייטים

מארקי מארק

לעומת ברוס וויליס, מארק וולברג מעולם לא קנה את מעמדו כגיבור סרטי פעולה. הרימייק המקושקש שלו ל"ג'וב האיטלקי" לא הצליח ונראה שגם סרטו החדש "Shooter" לא יעשה זאת. אמנם הבחירה להשתתף בסרט של אנטואן פוקואה, במאי "יום אימונים מסוכן", היא ניסיון נכון להתברג לתודעה הציבורית כגיבור פעולה, אבל מצפייה בטריילר עולה ספק שזה מה שיקרה.

מדובר בעוד אחד מסרטי האקשן שבהם גיבור יחיד יכול לצבא שלם, ובעקבות בגידה הוא מקבל את הצידוק המוסרי להרוג כאילו אין מחר. הטריילר נראה ארוך משתיים וחצי הדקות שלו; גם הניסיון לספר את כל סיפור העלילה בטריילר, עובד טוב על הנייר אבל בפועל נראה עמוס מידי ואפילו מיותר. הצילומים היפים ונוכחותו המבורכת של דני גלובר בהחלט מוסיפות לטריילר, אך לפעמים גם זה לא מספיק. גם הכתובית המטופשת "באביב הזה, הוא יסתפק בצדק" נשמעת כל כך בנאלית שלא מובן איך מישהו נתן לזה לעבור.

בכלל, הדבר היחיד שמעניין בכל הטריילר וגרם לי לעצור שוב ושוב באותה נקודה היא הפטמה השלישית של אדון וולברג שמופיעה שם זקורה בגאווה וללא ריטוש. שאר הטריילר פשוט לא מעניין.

ציון טריילר: שוב פעם פיטמה הצילה את המצב

קהל יעד: גברים, לא רק סטרייטים

ו... אקשן!

אם גם אתם פקדתם השבוע את אחד הסינמטקים ברחבי הארץ, יש סיכוי שגם אתם נמנים בין החתומים על העצומה להשבת המנדט הבריטי לארץ ישראל במסגרת פסטיבל הקולנוע הבריטי. ואם כך הדבר, יש גם סיכוי שהשם סיימון פג לא זר לכם. לכל השאר, נסביר שפג הוא הקומיקאי הבריטי המוכשר הידוע לחלקכם כשון מהמתים (או "מת על המתים", כפי שכינו אותו המפיצים בארץ בכדי שלא תטעו שאכן מדובר בקומדיה). מעטים אף יותר מכירים אותו במחוזותינו כטים ביסלי מסדרת הקומדיה הבריטית "Spaced". בקרוב הוא יהיה מוכר גם כניקולס אנג'ל בסרטו החדש "Hot Fuzz".

העלילה, כפי שהיא מובאת בבהירות בטריילר, מספרת את סיפורו של שוטר בריטי, הטוב ביותר שיש בכוח. כל כך טוב שהוא גורם לשאר הצוות להיראות רע, ועל כן הם מחליטים להעביר אותו לעיירה סטאנפורד, השקטה וחסרת הפשע. הטריילר מציג פרצופים מוכרים כמו ניק פרוסט (השותף הקבוע של פג) וסטפן מרצ'נט (שותפו של ריקי ג'רוויס לכתיבה ב"המשרד" ו"ניצבים"). וגם עושה את העבודה ומצליח להצחיק לאללה. השימוש בקריין לא מעיק, אבל מציקה לי העובדה שבחרו בקריין האמריקאי הקבוע לסרט כל כך בריטי. מצד שני אם זה יחשוף גם את האמריקאים לטירוף של פג, זה נסלח.

ציון טריילר: אלוהים נצור את המלכה

קהל יעד: בעלי חוש הומור בריטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully