וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קאליברים

אוהד נאור ודפנה ארד

29.1.2007 / 13:42

"קאליבן" באים להופיע בארץ. לקראת הגעתם מספר המתופף על דרכי ההתעללות שלהם בקהל

חובבי המטאל בארץ מתחילים להתרגל לחיים הטובים: לא רק שתעשיית המטאל הישראלית פורחת ומשגשגת בארץ ובעולם(דרך להקות כמו אורפנד לנד, סיילם ובצפר), גם ייבוא הלהקות הגדולות מחו"ל ממשיך לצבוע את הארץ בשחור.

במוצ"ש הקרוב, ה-3 בפברואר, תופיע להקת Caliban הגרמנית, ממובילות סגנון ה"מטאלקור" בעולם במועדון התיאטרון. קאליבן קיימת כבר 10 שנים, והוציאה עד היום חמישה אלבומי אולפן מלאים, ושיתפה פעולה עם מיטב הלהקות בסצנה. אלבומם האחרון הופק על ידי אגדת הרוק הכבד, אנדראס פרידן, סולנה של להקת "In flames", ונחשב להישג גדול בז'אנר. הם חתומים באחד הלייבלים החשובים בתחום, "Roadrunner records", ומוכרים היטב בסצנת המטאל-קור הן באירופה והן בארצות הברית.

לרגל המאורע, ראיינו את מתופף הלהקה, פטריק גרואן. "אנחנו מאוד מתרגשים מלבוא לישראל, ולהיות להקת המטאל-קור הראשונה המופיעה בה", אומר גרואן, המצטייר כמטאליסט רגשן. "שמענו הרבה על כך שיש אצלכם אחלה אנשים, ואנחנו כבר מתים להופיע בתל אביב."

את קאליבן יחממו בארץ הלהקה הישראלית בצפר, החתומה באותה לייבל, שהופיעה לצידם בכמה הופעות באירופה: "זאת הלהקה הישראלית היחידה שאנחנו מכירים והם חברים טובים שלנו, ואני מצפה לראות אותם מופיעים במגרש הביתי שלהם."

כדאי שתדעו לפני שאתם שוקלים להכנס להופעה של קאליבן, על השיטות שלהם לעידוד הקהל. הלהקה נודעה בהופעות מוטרפות, וביטוח היא לא מילה גסה כשמדברים על הוצאות נלוות להופעה. "אנחנו חדורי אנרגיה. גם בישראל ניישם את ריקוד "קיר המוות" (אבולוציה המונית של פוגו, שבה הקהל נחצה לשניים, ואז שני הצדדים רצים אחד לעבר השני עד ההתנגשות; א"נ), ואת "מעגל הגיהנום". (קצת כמו המאבק בין החמאס לפת"ח; ד"א)

אחרי אלבומם האחרון והמצליח, "Undying darkness" (שכלל קאבר ללא פחות מביורק) וסיבוב ההופעות המצליח שמתלווה אליו, קאליבן מקליטים בימים אלו אלבום חדש, שנמצא בשלבים ראשונים של הפקה.

מהיר יותר עצבני יותר

האלבום צפוי להיות שונה מהאלבום האחרון?

גרואן: "האלבום החדש יהיה מהיר יותר וברוטאלי יותר. עדיין יהיו בו באופן טיפוסי את החלקים הרכים יותר והקולות הנקיים, אבל פחות. למרק (גוארץ, גיטריסט הלהקה, א"נ) הייתה השראה לשירים מהירים וחזקים יותר. אנחנו מתכננים לשבץ בלדה בפנים, אבל רק אם היא תצא טוב".

ואיך הקהל שלכם יתרגל לשינוי הזה?

גרואן: "אני חושב שהם יהיו שמחים מאוד, כי כל אחד רוצה שהלהקה המועדפת עליו תהיה חדשנית וניסיונית. אנחנו הרבה יותר כבדים עכשיו, ואני בטוח שאנשים ימותו על זה".

קאליבן חוגגת השנה את שנתה העשירית. מה השתנה בלהקה לאורך השנים?

גרואן: "אני חושב שרוח הלהקה נותרה בעינה, למרות שינויים שהיו בהרכב הלהקה. אנחנו עכשיו הרכב קבוע ויציב, וכולנו רוצים את אותו דבר וכולם בתוך זה באופן טוטאלי. היינו חייבים ללמוד שהמוזיקה שאנחנו מנגנים הפכה יותר ויותר פופולרית, והסצינה הפכה גדולה יותר בשנים האחרונות. התעשייה ראתה שהרבה ילדים אוהבים את סצינת המטאלקור, והחתימה את כל הלהקות הטובות בתחום כמו Heave shell burn, Maroon, וכמובן קאליבן. חובבי הארדקור הפכו למטאליסטים, מטאליסטים נכנסו להארד-קור, וזה נפלא, וככה יכולנו ליצור סצנה מאוד חזקה. עניין האינטרנט בסדר מבחינתי. יותר קל להכיר להקות חדשות ככה. יש לזה גם צדדים שליליים, כל הלהקות מוכרות פחות תקליטים בגלל האינטרנט, אבל וואטאבר."

תנסו קצת חומר על הקהל הישראלי?

גרואן: "לא נראה לי שננגן שירים חדשים בישראל, כי אנחנו עדיין באולפן."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully