וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הימנית האחרונה של מכס בר" בסינמטקים

דפנה ארד

29.1.2007 / 12:02

סרטו המוקומנטרי של אבידע ליבני, העוסק בקרב איגרוף שהתרחש בשנת 1942, יוקרן בראש פינה, ת"א, שדרות וירושלים

יח"צ - חד פעמי

הסרט המוקומנטרי "הימנית האחרונה של מכס בר", אותו ביים אבידע ליבני, יוקרן בחודש פברואר בסינמטקים ברחבי הארץ. הסרט הוקרן לראשונה בפסטיבל חיפה.

הסרט מתרחש בין זמננו לבין קיץ 1942; אמרגן כושל בשם גנדלמאייר הוגה רעיון לארגן קרב אגרוף בין מכס בר לבין מתאגרף גרמני, כדי לרומם את מורל היהודים בזמן מלחמת העולם השניה, וגם כדי להרוויח כמה ג'ובות.

הקרב השתבש, ו-60 שנה אחר כך בנו של האמרגן מגיע לארץ כי הוא שמע מידע על סרט המתעד את הקרב. עיתונאי ספורט ותיק, מתנקש של הלח"י, שחקנית תיאטרון ואנשי העולם התחתון של תל אביב, כולם כבר מעל גיל 80, לוקחים את גנדלמאייר הבן למסע אחר לגמרי מזה שהוא ציפה לו, בעקבות הימנית האחרונה של מכס בר.

ב-4-5 בפברואר יוקרן הסרט בראש פינה, ב-12 בחודש בתל אביב, ב-1, ב-13, וב-15 בפברואר בסינמטק שדרות, וב-17 בפברואר בירושלים.

"סיימתי לערוך אותו 4 ימים לפני פתיחת הפסטיבל. למעשה אלה הן ההקרנות הראשונות שלו מחוץ לפסטיבל, ההתחלה המסחרית שלו". מספר ליבני, "למרות שזה סרט שאורכו שעה, שהופק על ידי הקרן החדשה כסרט טלוויזיה, אני חושב שהוא יכול להצליח בקולנוע, בצורה צנועה."

"הסרט הוא מה שנקרא מוקומנטרי." אומר ליבני, "אבל זה נחשף רק בסופו. מכס בר הוא אדם שהיה באמת והשחזור התקופתי נראה אמיתי, אך הסיפור הוא סיפור לא אמיתי שהמצאתי.

רוב הסרט קורה כיום, והשחזור הוא מתמונות סטילז וסרטים ישנים. השתדלתי להביא אנשי מקצוע ממש טובים: יואב קוש שהוא צלם נפלא שצילם את "אוונטי פופולו" ו"החיים על פי אגפא"; רוני כנעני שהיא צלמת סטילז; וכמובן, הלבשה וארט של התקופה ההיא, תחילת שנות ה-40. יש גם שימוש בקטעים מארכיונים מהארץ והעולם, קרבות אגרוף אמיתיים ומשוחזרים שעורבבו עם קרבות שצילמנו בתקופתנו".

ליבני מתחרט על כך שחשף כל כך הרבה סודות הפקתיים: "כל הדברים האלה אולי מסגירים את הסרט יותר מדי, אני כל הזמן מתלבט עם עצמי אם לשמור על האשליה הזו. "

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully