וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסיסטית מחפשת להקה

דנה קסלר

1.2.2007 / 10:41

תנו לדנה קסלר להקה בריטית עם קצת נשמה וחטיבת כלי נשיפה, ובאמת שהיא לא זקוקה יותר לכלום בחיים

"דקסיז" הוא כינוי לדקסדרין – סוג של ספיד שהיה פופולרי בסצינת הנורת'רן סול הבריטית – והוא איפשר למי שצרך אותו להשתולל ולרוץ אפילו באמצע הלילה. בשנת 1980 הוציאה דקסיז מידנייט ראנרז - להקת הניו ווייב שהנפיקה מאוחר יותר את להיט הדיסקו-בקיבוץ "קאם און איילין" – את אלבום הבכורה שלה, "Searching for the Young Soul Rebels". האלבום הזה הוא המחווה האולטימטיבית של להקה בריטית לבנה לנורת'רן סול השחור (סוג מסוים מאוד של סול אמריקאי מהסיקסטיז שאהוב במיוחד בצפון אנגליה), וזה גם אחד התקליטים הכי טובים אי פעם. מגזין המוסיקה "Q" דירג אותו לפני כמה שנים במקום ה-85 ברשימת 100 האלבומים הבריטיים הטובים ביותר של כל הזמנים. אני הייתי מדרגת אותו גבוה הרבה יותר.

מדובר באלבום מופת שיום אחד עוד אמצא עילה משכנעת לכתוב עליו. בינתיים אי אפשר שלא לתהות איך זה יכול להיות שכל כך הרבה אנגלים אוהבים נורת'רן סול, אבל כל כך מעט מהם עושים מוזיקה שמראה את זה. אלבום הבכורה של דקסיז הוא יציאה כל כך נדירה ויוצאת דופן, באמת לא שומעים דברים כאלה. עד עכשיו.

רויאל ראמבל

צלילי הבראס של The Rumble Strips וקולו המייבב של הסולן, שמאוד מזכיר את זה של קווין רולנד מדקסיז מידנייט ראנרז, לא מותירים מקום לספק. עם שיק של אנשי עמל ולב דואב, מביאים הראמבל סטריפס לפופ הבריטי מעט נשמה, שהייתה חסרה לה במשך יותר מדי זמן. המוזיקה של הראמבל סטריפס מחזירה אותך לימי הסול תכול העיניים של תחילת האייטיז, כשלעיתים, כמו בשיר "No Soul" הם גם מזכירים את הסקא הבריטי של סוף הסבנטיז שיצא מהלייבל 2-Tone.

קודם כל, יש להם חטיבת כלי נשיפה, דבר שככל הנראה אין לאף להקה אחרת בסביבה. ובמקום להחזיק בשבעה נגנים, כנהוג אצל להקות Fאנק או סקא, הראמבל סטריפס שומרים על פורמט רוקנרולי קומפקטי עם ארבעה חברים - הסולן, צ'ארלי וולר, גם מנגן בגיטרה; הבסיסט טום גורבט גם מנגן בסקסופון; הנרי קלארק מנגן בחצוצרה ובפסנתר; ומתיו ווילר מתופף.

לא מוכרחים לבוא מוויגן, בלאקפול או מנצ'סטר כדי לנגן בחצוצרה. בירמינגהם, מקום הולדתם של הדקסיז, היא די במרכז אנגליה, בווסט-מידלנדס, ואילו הראמבל סטריפס גדלו עוד יותר רחוק מהצפון – הם בכלל באו מטביסטוק שבדרום-מערב אנגליה, על הגבול שבין קורנוול לדבון, אך הקימו את הלהקה אחרי שהיגרו ללונדון.

סאנסט סטריפ

במהלך 2006 הם הוציאו שני סינגלים – "Motorcycle/No Soul" ו"Hate Me (You Do)" - ואת השנה הם סיימו עם אי.פי בשם "Cardboard Coloured Dreams", שנפתח ב"Oh Creole" הנימוח. אך לא נצטרך להסתפק בזה.

הראמבל סטריפס חזרו זה עתה מלוס אנג'לס, שם הקליטו את אלבום הבכורה שלהם עם המפיק טוני הופר (בק, הקוקס, הפראטליז, אייר). עוד אין לו תאריך יציאה, אבל נראה שהוא אחד מאלבומי הבכורה הבריטיים שהכי כדאי לחכות להם השנה. ובימים בהם קווין רולנד מצטלם לעטיפות בבגדי דראג ועושה קאברים ל"The Greatest Love of All", להקה חדשה שמזכירה את הדקסיז במיטבם ממש לא יכולה להזיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully