וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תערוכת רחוב למען הסקוואט בשינקין

דפנה ארד

1.2.2007 / 12:44

הלילה נתלו באתרים שונים תל אביב צילומים בהם מככב הסקוואט שפונה לפני כשבועיים, במחאה על פינויו

קולקטיב הצלמים Active Stills תלה הלילה תערוכת צילומים ברחובות ובאתרים שונים בתל אביב. התערוכה עוסקת בסקוואט שפונה לפני שבועיים מהבניין הנטוש בשינקין 60. התערוכה נתלתה על שני מבנים נטושים בתל אביב ששימשו כסקוואטים ופונו, וכיום הם עומדים ריקים, ועל הסקוואט הפעיל בשכונת פלורנטין בעיר.

במהלך התקופה בה פעל הסקוואט, תיעדה קבוצת הצלמים את הנסיון להפוך אותו מבניין נטוש ומוזנח במיקום מעולה למרכז חברתי ומקום מגורים אלטרנטיבי.

בהצהרה ששוחררה מטעם הקולקטיב נכתב כי "התערוכה נועדה למחות על כך שישנם אלפי אנשים ללא מקום מגורים ובתל אביב עצמה ישנם אלפי מבנים נטושים, שעמודים ריקים ומוזנחים, והרשויות מונעות מלהשתמש בהם לטובת הקהילה."

מה זה סקוואט?

סקוואטינג היא צורת חיים נדל"נית מופלאה, המשתמשת בפירצות בחוק למען מגורים בחינם. תנועת הסקוואטינג הכלל עולמית קיימת כבר עשרות שנים בכל רחבי העולם.

האנרכיסטים/חסרי הבית/הפעילים החברתיים משתלטים על בניין נטוש שאינו נמצא בשימוש - ומשפצים אותו, מקמבנים חשמל ומים, נמנעים מתשלום שכר דירה, ומשיגים את כל צריכהם - מזון, בגדים ורהיטים - בסחר חליפין, מהרחוב, מפחי אשפה או בזול. הבניין הנטוש הופך לבית או למרכז חברתי.

"קבוצה של עשרה בני אדם באה למבנה שהיא ריק ומוזנח כעשר שנים לפחות. שיפצנו אותנו והפכנו אותו לבית, ששימש חסרי דיור ולמרכז קהילתי" מספר יותם פלדמן, אחד הדיירים בסקוואט. "בין היתר התגוררו במבנה פליטים מסודאן, חייל בודד ומשפחה חד הורית. עשינו ערבי תרבות בעבור הקהילה וסיפקנו ארוחות לדרי רחוב."

פלדמן הוסיף, "אנחנו לא רואים בעצמנו בעלי בית, ולא רואים במבנה רכוש. מדובר בפעולה זמנית, שנועדה לעשות שימוש בבית שעמד כאבן שאין לה הופכין. מערכת המשפט לא קיבלה את טענתנו והעדיפה לשמר את הזכות לקניין על הנייר, על פני הזכות לקיום בכבוד."

הסקוואט בשינקין 60 פונה על ידי המשטרה ב-14 בינואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully