וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביולי: ספר חדש בסדרת הארי פוטר

דפנה ארד

1.2.2007 / 15:42

שמו הזמני "הארי פוטר ורוחות המוות". הגרסה העברית עלולה להתעכב בעקבות הריונה של המתרגמת גילי בר הילל

סופרת הצללים ג'יי.קיי רולינג פרסמה את תאריך יציאת הספר הבא בסאגת פוטר, ה-21 ביולי, כך פורסם ב-BBC.

המכירות בארץ ודאי ינסקו לגבהים חדשים בעקבות שגעון הקסמים האחרון המשתלט על העולם. בינתיים, התרגלו לשם הזמני "הארי פוטר ורוחות המוות", כך גילי בר הילל קוראת לו ביומן הפגישות שלה, אך היא מסייגת "השם מאוד בעייתי, רולינג בכוונה נתנה שם חמקמק שלא חושף הרבה מידע, והתרגום שלו צפוי להשתנות".

ספרי הארי פוטר נמכרו עד כה ב-325 מיליון עותקים, ותורגמו ל-64 שפות. 10 שנים חלפו מאז הספר הראשון יצא, וגרם לקהל חדש להתוודע לעולם הספרות. הסרט הבא בסדרה, "הארי פוטר ומסדר הפניקס" יצא אף הוא ביולי.

מתי פוטר יגיע לישראל?

"אני בדיוק מנסה להשיג לוח שנה" מספרת בר הלל, "בשביל לראות מתי יוצאים החגים ולחשב כמה זמן ייקח התרגום. אני תופרת את הימים לפי העמודים, ושואפת לפרסם את הגרסה העברית בסביבות חנוכה. הבעיה היא שאין לי מושג כמה עמודים הוא כולל".

יש עוד גורם שעלול לגרום לעיכובים, בעקבות הריונה של המתרגמת. "אני קצת בלחץ בעצמי כי אני אמורה ללדת במאי, ובזמן שייצא הספר באנגלית יהיה לי תינוק בן חודש וחצי. בספר החמישי תרגמתי עם תינוקת בת 3 חודשים, והצלחתי בזה, בערך".

למרות הקשר הארוך עם הסופרת המיליונרית, בר הילל אינה יודעת לאן תתגלגל עלילת הספר השביעי והאחרון בסדרת הארי פוטר. "אין לי מושג מה קורה בספר הבא" היא אומרת, אך רולינג עצמה ספקה את המידע לפני מספר חודשים כשאמרה ששתיים מהדמויות הראשיות מתוך הספר ימותו. מיליוני הקוראים מעוניינים לדעת אם הארי פוטר ילך אף הוא קאפוט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully