וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוגה עילית

פיני אסקל

4.2.2007 / 9:42

טיפול זוגי אולי לא תימכר ל-HBO, אבל פיני אסקל חושב שמדובר בדרמה איכותית, חודרנית וכנה

גם אחרי שלושה זוגות מטופלים אשר אף לא אחד מהם מזכיר את רמי הויברגר ועלמה זק; ושלושה סוגי מטפלים שאינם מורכבים ומתחבטים כמו מאסטר ראובן דגן, לא נרשמה ולו העברה ארוטית אחת קטנה ומספקת. ועדיין, טרנד המטפלים לא היה פופולרי כל כך מאז אחי יותם ב'קשר משפחתי'. מסתבר שהצלחת 'בטיפול' גרמה לכל העולם לפקוח את העיניים, לקנות את חגי לפיד,להיזכר בפרויד, לצטט מעל הספה את מה שהשרינקית שלהם אמרה ולפצוח בסדרת ריאליטי איכותית בשם 'טיפול זוגי'.

בעולם בו חמישים אחוז מהזוגות התל אביבים מתגרשים, פי שניים מהם נפרדים והשאר נתקפים בחרדת זוגיות קשה, אין ראוי מקלישאת "איך לא חשבו על זה קודם?" כדי לתאר את הרגשות העזים, שמבעבעים בפנים הצופה למראה שני עכברי מעבדה אבודים ובעיקר מאוהבים היושבים להיאחז במוצא פיו של הפסיכולוג התורן.

הקונספט פשוט: בכל פרק שלושה זוגות מדברים על מערכת היחסים שלהם מול פסיכולוג. נועה ואיתי מדברים עם מטפלת סטנדרטית, ורדה ועמיקם משוחחים עם זוג פסיכולוגים הדוגלים בסדנאות ויהונדב ולירז מטופלים אצל מטפלת רוחנית. הקונספט גורם להתעוררות מחשבתית – מהי השיטה הפסיכולוגית הטובה ביותר? מהו אורח החיים שעליי לאמץ? האם בסביבה דתית קל יותר לחיות בזוג, או אולי זוגיות חילונית היא האידיאלית ביותר? ואיך מתגברים על התאלמנות? וגירושין? ועוד לא הזכרנו את החטטנות שוברת השיאים.

חשבתם ש'בטיפול' אמיתית וקרובה למציאות? תחשבו שוב. 'טיפול זוגי' מציגה את הדברים בצורה סופר-אותנטית. המסחריות ממנה והלאה. ריאליטי על פסיכולוגים ומטופלים בפריים-טיים של ערוץ 2 היה כבר מזמן גוזר קופון, מביא דם, מחצין ריבים פומפוזיים, צעקות, מתח ואלימות מילולית בין שני בני זוג. אבל כאן הכל נעשה בעדינות: קלוז-אפים על הסיגריה, המון שתיקות, צילום נדנדה ריקה, אווירה.

הבעיה היחידה שנוצרת בזוגיות בין הצופה לסדרה נעוצה בכך ששלושה זוגות לפרק יוצרים מגבלת זמן ועומס מכיוון שלא ניתן ליהנות מכל העולמות, גם להיות בטיפול וגם לקבל את הדינאמיקה של בני הזוג בתוך הבית הרחק מעיני המטפל. כך, למעשה, אין באפשרות הצופה לבצע אנליזה עצמאית במקרה, משל היינו ראובן דגן קטן. חרף הנקודה הזו מדובר בסדרה ראויה ביותר. שלא כמו 'בטיפול' – וההשוואה חייבת להיעשות על אף הבדלי הז'אנר – ברגע שלא מדובר בשחקנים, הטיפול נעשה חודרני יותר. כך איתן יגרד בראשו כשהוא נבוך או לא מספיק כן, עמיקם יסמיק כשיבין שנתפס בקלקלתו, ורדה תכעס באמת על הפגיעה בסרג'יו ז"ל, יהונדב ולירז ישדרו מבוכה באוויר, נועה מנסה להתגבר על דמעה טורדנית, השתיקות נהיות מחרישות אוזניים ובעיקר – נקבל דרמה איכותית שלא תימכר ל-HBO, אבל ראויה שנקנה עבורה זמן מסך של פעם בשבוע.

"טיפול זוגי", ימי שבת ב-21:50, ערוץ 8

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully