וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משורה ישחרר רק המוות

פיני אסקל

5.2.2007 / 7:13

אם עמנואל רוזן היה כותב את כותרת המשנה לביקורת הזו, זה בטח היה משהו זול ופרובוקטיבי כמו: פיני אסקל הסניף את "השורה התחתונה"

חלפו כשתי דקות ועשרים ואחת שניות מפתיחת "השורה התחתונה" (כן, יש מדידת זמנים) וכבר מנסים רצי המשוכות בן ורוזן להצדיק את קיומם על המסך הקטן במשבצת החדשה שאמורה לגנוב רייטינג אקטואלי מגיא זוהר. אחד מהשניים (באמת חשוב מי? מיד תבינו שלא ממש) פולט את המשפט "אמירה של גברים חרמנים" בהקשר לאחת מפרשיות המין בהן מעורבים הפוליטיקאים שלנו. האמירה בוטה מדי, אבל לא כלפי מושא ההשתלחות אלא כלפי הצופה בבית שאינו זקוק לפרובוקציות זולות כדי לקבוע האם התוכנית מבצעת את ייעודה ככלבת השמירה של הדמוקרטיה או לא. תנו לו תוכן איכותי ולא תצטרכו גימיקים.

אחר-כך תגיע הכותרת הנושכת "הנשיכה הצרפתית" וירוץ המייקינג-אוף של הנשיקה הצרפתית באספקלריית ההיסטוריה, תוך כדי עקיצה רבת משמעות כלפי רמון. בן ורוזן יתמוגגו מעצמם בנינוחות קירשנלונדונית מזויפת. השניים, ותיקים ומנוסים ולכן מודעים מדי לכל מילה היוצאת מפיהם, מגיבים בטרחנות לאירועים שעל סדר היום, יוצרים עמדת יש מאין ומשתדלים לספק אווירת פופוליטיקה באמצעות דואט עלק-פולמוסי. בן ורוזן, תאומים סיאמיים שכמותם, נעים בין ניסיון פתטי לעקוץ לבין ניסיון פתטי אף יותר להעלות חצי-חיוך רב-משמעות על פני האומה תוך כדי שהם מלווים את המסך בתנועות ידיים מוגזמות משל היו שני עיוורים בחנות פיפ-שואו.

בחלומותיהם הוורודים רוזן ובן (לשם הגיוון, במטותא) מנסים לעשות שינוי, אבל מדברים על החטופים מבלי להזיז דברים. גם ילד בן 6 יכול לספור עד מאתים ומשהו ימים בהם לא שבו בנים לגבולם וגם גרפיקאית שנה א' מסוגלת לעצב דיסקית עם תמונה ומספר, אבל שני עיתונאים כל כך ותיקים, מוערכים ודעתניים חייבים לקחת את הנתונים האלה כמה צעדים קדימה. זה בדיוק המקום – ולא במהדורות החדשות או בתוכניות אקטואליה של האוף-פריים – לפתגם הקופירייטרי "לא מדבר – מזיז".

מישהו הסניף את השורה התחתונה. אין בתוכנית שום ערך מוסף, הכל נעשה תחת מתקפה כאוטית וחוסר שליטה, שעון הזמן ההולך לאחור מיותר עד מרגיז, ה-tool bar אינו ברור לחלוטין וגרוע מכל – הווכחנות בין שני החברים הטובים בן ורוזן מעושה ולא אמינה. לבד מזאת, לא ייתכן כי תוכנית בז'אנר הזה תעסוק גם בנשיא קצב, גם בחוקי עישון בצרפת וגם בסגירת אתר הסקי בחרמון כלאחר יד ותוך כדי טיפול חובבני וקצר, אלא אם מישהו בחדר העריכה לקח מספר כדורי שינה והתעורר עם דאבל-ספרד של אחד העיתונים מרוח על זיפיו דקותיים לפני השידור.

הדבר היחיד הטוב שקרה אמש הוא תשובותיו של בן כספית המסתתר מאחורי חרצופו של גבי אשכנזי ועונה בשמו, גם בסרקזם רך כלפי שר הביטחון (אגב, מה נסגר עם הצילום מהפרופיל? זה קצת מסגיר את העובדה שמדובר בכספית ולא ברמטכ"ל הנכנס). אילו היו השניים מקצינים את הפינה החביבה הזו ומושכים את התוכנית למקומות יותר אדג'יים, היה כאן בסיס לעשות עריכה מחדש ולעשות אבק בפינות, אבל הבעיה, כפי שהבנתם, קיימת בתשתית.

"השורה התחתונה" עם עמנואל רוזן, בן כספית ודנה ויס, ימי א'-ג', 22:45, ערוץ 2

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully