וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזמר פרנקי ליין מת

7.2.2007 / 10:47

אחד הזמרים הפופולארים בפיפטיז הלך לעולמו בעקבות התקף לב, בגיל 93. מכר במהלך חייו כ-250 מיליון תקליטים

הזמר פרנקי ליין, מת אתמול בגיל 93. הזמר, שהפך לאחד מהבדרנים הפופולארים ביותר בשנות ה-50, בזכות להיטים כמו "I believe", "Jezebel" ושיר הפתיחה של המערבון "Rawhide", מת מהתקף לב לאחר ניתוח בסן דייגו, כך אמר המפיק שלו, ג'ימי מרינו. ליין היה נציג הדור של איטלקים-אמריקנים שהצליחו, כמו חבריו פרנק סינטרה ופרי קומו.

במהלך חייו מכר כ-250 מיליון אלבומים, והיה פופולארי במיוחד באנגליה, שם שירו " I Believe" כיכב בראש המצעדים למשך 18 שבועות. שלושה עשורים לאחר מכן, אוסף מלהיטיו הגדולים הגיע למקום הראשון במצעדים.

שמו המקורי היה פרנצ'סקו פאולו לווויצ'ו, והוא נולד למשפחה של מהגרים מאיטליה בשכונת "איטליה הקטנה" בשיקגו. הוא התחיל כנער מקהלה לפני שעזב את ביתו במהלך "השפל הגדול", כדי לנסות את מזלו כרקדן מרתוני, ולפי הביוגרפיה הרשמית שלו הוא קבע את השיא של כל הזמנים בריקוד בניו ג'רזי, כשהוא רקד במשך 3,501 שעות במשך 145 ימים ברציפות וזכה בפרס של אלף דולר.

הוא חתם על חוזה הקלטות עם מרקיורי רקורדס, ואחר זמן מה עזב לקולומביה רקורדס, שם עבר לבצע להיטי קאנטרי ופופ. הוא מכר תקליטים רבים, וזכה לתהילה עולמית. בשנת 1980 פרש מעסקי המוזיקה, לבד מהופעות בודדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully