וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זמן תל-אביב

עופר עין-גל

8.2.2007 / 12:14

חגיגות מאה השנים לתל-אביב לא פוסחות גם על כיכר רבין. עופר עין-גל, בכתבה חמישית בסדרה, עם המיזם המרתק ביותר

מערכת וואלה!

הפעם, במסגרת הפרויקטים שהונחו על שולחנה של וועדת המאה לתל אביב ייחשף בפניכם בונבון אמיתי. I.C.TLV, הוא מיזם פרי מוחה של קטי בר. הצעתה - שימו לב ותתרכזו היטב, זה לא הולך להיות פשוט - היא להקים בכיכר רבין מתחם אינטראקטיבי ווירטואלי, שיציע מרכז ייחודי (או אם תרצו מעין מוזיאון חדשני), שישלב טכנולוגיה, ארכיטקטורה אמנות וחברה במרחב הציבורי.

על ידי הצבת כ-12,000 מ"ר של מסכים על בניין העירייה ועל שטחים מתים סביב הכיכר, הקרנה על הכיכר עצמה ושימוש בטכנולוגיות אינטראקטיביות מתקדמות, היא תהפוך למרחב חדשני, שטרם הומצא לו אח ורע בעולם, שישמש כלי תרבותי, מרכז אינפורמטיבי, חלל לתערוכות אמנות דיגיטאלית ומקור בידור והנאה.

אז מה בעצם יקרה לפלוני שיפסע בכיכר, במידה ויאושר הפרויקט, בשנת המאה? או! פלוני יוכל לשמוע קונצרט, שנערך בו זמנית בהיכל התרבות ומוקרן על המסכים בכיכר, להשתעשע בטכנולוגיות חדשניות, לשלוח מסרים, ס.מ.ס, או כל תוכן שעולה בראשו לאלמוני, שיוקרן על מסכים ייעודיים (ויעבור בקרה כמובן), להתבשם מתערוכות דיגיטאליות ייחודיות ובמידה וישתתף בהפגנה בכיכר; הוא לא יצטרך לסחוב איתו שלטים מהבית, כי פשוט יוכלו להקרין אותם על גבי המסכים, מה שהופך את כל העסק לירוק מבורך.

טכנולוגיה ללא הפסקה

ואם בירוק עסקינן, תושבי ועסקי סביבת הכיכר עשויים להיות המרוויחים הגדולים מהסיפור, כי כל הכיכר והמבנים מסביב ישופצו, המסכים ישכנו על שטחים מתים ולא יסתירו להם את הנוף, ופרט לאירועים גדולים שבהם יהיה שימוש בסאונד, כמו היום, רב התקשורת תתבצע דרך אזניות שיחוברו לנגנים שמצויים בטלפונים הניידים.

ומה תרוויח ממנו העיר? הצוות שהוקם על ידי בר, שחתומה בין היתר על תערוכת הענק 'פרופיל תל אביבי', שהוצגה על בניין העירייה ומגאזין האמנות הנחשב "ארבע על חמש", מעריך שתל אביב תצעיד את עצמה אל עתיד חדש שיהווה המשך ישיר לתדמיתה של ישראל כמעצמת היי-טק, ובו היא ממותגת וממוצבת כעיר טכנולוגית.

זאת ועוד - המתחם ימשוך חשיפה תקשורתית בינלאומית רחבה, יעודד שת"פים בינלאומיים בתחום האמנות, המדע, הטכנולוגיה והחברה וישמש מנוף כלכלי אדיר למשיכת תיירות פנים וחוץ ובעקבותיו השבחת נכסי האזור. בהמשך מדובר שם על אפשרות לאירוח הביאנלה לניו מדיה, תוך אימוץ מודלים עסקיים- אומנותיים כ- Art Electronic Festival, שנערך מזה 25 שנים בעיר לינץ באוסטריה, שהפכה מעיר כורים אפורה, למכה המודרנית של האמנות הדיגיטלית.

מסמל הדמוקרטיה לסמל החדשנות

לפסטיבל מגיעים כ-90,000 מבקרים בשנה. מודל נוסף ושחוק לעייפה הוא מוזיאון גוגנהיים המיתולוגי בבילבאו, בחבל הבאסקים, שמינף את האזור לאין שעור.

השורה התחתונה להקמת הפרויקט, נעמדת בכ-100 מיליון דולר, פלוס מיליון וחצי דולר לאחזקתו בשנה היא - על פי השמועות במסדרונות העיר - הגורם לעיכוב באישורו. הכספים יגיעו מהעירייה, מתרומות, משיתופי פעולה עסקיים וממתן חסויות מסחריות (בתוכניות שהוצגו לעירייה הוצג מודל ציבורי, ולא מודל שיהיה בנוי על שטחי או זמן פרסום כדוגמת טיים סקוור הניו-יורקי).

אם קברניטי ופקידי העיר יהיו חכמים דיים ואמיצים, הם עשויים להביא לעיר הזאת לקראת יומולדתה ה-100 מתנה נפלאה ומנוע כלכלי, שעשוי להיות סמל מרשים בהרבה מזה המנופנף של בילבאו. הרעיון והחזון של בר מרשים מאוד ועשוי להפוך את ככר רבין, סמלה של הדמוקרטיה והפלורליזם העירוני, למתחם חדשני שלא יאבד מתוכנו הנושן, אבל גם ירוויח ערך מוסף אמיתי וחשוב.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully