וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משוררים תחת אזהרה

דפנה ארד

9.2.2007 / 21:57

עודד כרמלי ויהודה ויזן עורכי כתב העת "כתם" ישבו אתמול 5 שעות במעצר בחשד ל"הנחת מטען דמה" בפתח בניין עמותת הליקון

מעצרים, מטענים חבלניים, ואנדליזציה, ואיומים, לא בין ארגוני הפשע של ישראל, אלא בין שני כתבי-עת נצים לשירה שפרצה בינהם מלחמה של ממש.

ביום חמישי האחרון נעצרו שני העורכים של כתב העת לשירה "כתם", עודד כרמלי ויהודה ויזן , בחשד לאיומים, הפרעת הסדר הציבורי, השחתת רכוש במזיד, והנחת מטען דמה מחוץ למשרדי עמותת הליקון.

הכל התחיל לפני מספר חודשים, כשעשרת אלפים עותקים מהמדורה הראשונה של כתב השירה "כתם" הופצו ברחבי הארץ בחינם, עם אג'נדה תוקפנית, בעיקר נגד והתקציבים והרמה של עמותת "הליקון", והמייסד והעורך הראשי של כתב העת שהיא מוציאה, אמיר אור.

כרמלי, שישב בתא המעצר אתמול בלילה, עם בחור בשם צ'יקו שביקש ממנו שוב ושוב סיגריות, מספר איך משורר בן 21 מוצא את עצמו בסיטואציה כזו: "רצינו להודיע ל'הליקון' על כך שהגיליון השני של 'כתם' ייצא בעוד שבועיים, ושתהיה בו התייחסות לתקציב של עמותת הליקון. ביום ראשון לקחנו קופסא גדולה, כיסינו אותה בעטיפת מתנה של פו הדב, עם בלונים ופפיונים אדומים – ועל הקופסא כתבנו: 'טיק טק טיק טק.. כתם 2 עוד שבועיים.'"

חברי עמותת הליקון שנתקלו ב"מתנה" בבוקר יום שני, לא צחקו- ברגע שראו מטען עם חוטים ליד הדלת שלהם הם לא לקחו סיכונים וקראו למשטרה, שחשבה שמדובר במקרה מאוד רציני.

למתנה הם התייחסו כאל מטען חבלה. "למרות שהם ידעו שהיא מאיתנו והם ראו את השם "כתם", ואת סמל הזבוב שלנו", אומר כרמלי, " הם הזמינו חבלן, פינו את הבניין שלהם, פינו את רחוב נחלת בנימין, ופוצצו לנו את המתנה. הוזמנו לחקירה ישבנו חמש שעות במעצר וקבלנו צו מניעה מהליקון ל-30 יום."

"אני חושב שזה מוכיח עוד פעם שהם אנשים שכתיבת שיריהם הנוראיים מבזבזים את זמן הציבור. ועכשיו הם מבזבזים את כספי הציבור על חבלנים והמשטרה." אמר כרמלי הערב "המטען הינו מטאפורה לפצצה שעתידה להתפוצץ בגיליון השני של "כתם" – וזה שאמיר אור לא מבין מטאפורה מהי אינו מפתיע, שכן חוסר הבנה זו באה לידי ביטוי בשירתו."

תגובת ציונה שמאי, מנכ"לית הליקון: "הסיפור לא שווה תגובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully