וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טריילר פארק ואסירי ציון

עומר בכר

11.2.2007 / 11:11

הוא ידע מראש שאין לו שום סיכוי, אבל זה היה הסיכוי היחיד שלו. עומר בכר צופה בקדימונים ולא מרחם על אף אחד

אלכסון הוא בסון

למרות ההערכה ללוק בסון, החיבה שלי כלפיו הלכה ודעכה עם כל סרט נוסף שהוציא תחת ידו. בעבר כשהוא עוד היה במאי שהתהדר בסרטים כמו "הכחול הגדול" ו"ניקיטה" עמד בפנינו במאי עם חזון ויזואלי שונה ומיוחד. בימינו, לצערי, למרות שהוא נאות לבקר בישראל, הוא מוציא תחת ידיו בעיקר סרטים לא ממש ראויים כמו "ארתור והמינימונים" או סרטו החדש והממשמש "Angel A" (שכבר יצא מזמן ואפילו ניתן להשיגו בוידאו, אבל יוצא רק עכשיו באמריקה באריזה שיווקית חדשה).

כבר מקריאת התקציר שלו שאלתי את עצמי, האם זהו רימייק צרפתי ל"לעזוב את לאס וגאס"? מצפייה בטריילר, הבנתי שהתשובה היא כן, עם טרנספורמציה קלה שעבר דרך עיניו של לוק בסון. לכן בסרט הזה הוסף ממד על טבעי, שבו האישה מצילה את הגיבור מאבדון – ב"לעזוב את לאס-וגאס" היא לא – ומכהנת, לא רק ברמה המטפורית, כמלאך השומר שלו. כלומר רימייק נטול סאבטקסט. נחמד. מעבר לרעיון הבסיסי, הטריילר עצמו סביר, הנראטיב ברור למדי, האסתטיקה, כאמור, מיוחדת ומעניינת ופריס היא עדיין עיר האורות והרומנטיקה.

אז כקומדיה רומנטית לא הייתי פוסל אותה על הסף, בייחוד לנוכח קירבתו של ולנטיין וליבי הנמס כמו גבינה מותכת, אבל בדרך כלל הייתי מעט פחות סלחן ושולח את הסרט ישר לגיליוטינה.

ציון טריילר: חיקוי דהוי (ובשחור לבן).
קהל יעד: פרנקופילים, ומינימונים.

אדם המלך ושלמיי הסנדלר

על אף מחסור חמור ביכולות דרמטיות וקומיות, לאדם סנדלר יש את התכונה החשובה ביותר של קומיקאי (וגם של שחקן פוקר) והיא תזמון. גם במהלכי הקריירה שלו – המעבר מסאטרדיי נייט לייב לקומדיות מטופשות, משם לקומדיות רומנטיות וחוזר חלילה - התזמון המדויק חוגג. כמו לג'ים קארי בזמנו, גם לסנדלר יש שאיפות להוכיח לכולם שיש לו יותר מטריק אחד בשרוול – כמו שראינו ב"מוכה אהבה" ו"משחק מכור" - וכשרונו לא מתמצה ב"חנוכה סונג". בקרוב נוכל לראות אותו בתפקיד דרמטי נוסף בסרט "Reign Over Me".

הטריילר מציג לנו את אדם סנדלר במראה בוב דילן, מספר את סיפורו של צ'רלי פיינמן, אשר איבד את משפחתו והחל חיים חדשים ומודחקים. אמנם נראה שהסרט אכן יכול לרגש גם את אחרון הציניקנים, אולם אפילו מהתרשמות של 2:30 דקות, ניתן לראות שבניגוד לקרי, שהצליח להפתיע במשחק דרמטי משובח, לא הייתי ממהר במקום סנדלר לזנוח את עבודת היום שלו , להלןעולם הקומדיות. כבונוס, כיאה לסרט דרמטי, הפסקול בטריילר מכניס בהחלט ממד מרגש נוסף, אם זה ביקירי גלגל"ץ החדשים The Fray עם "How To Save a Life", או "Live, Reign Over Me" של The Who במקור, בביצוע מעולה של פרל ג'ם. אני הייתי הולך על המובן מאליו ומוסיף גם משהו מהרפרטואר של בוב דילן

ציון טריילר: מרגש, ודי מסקרן.
קהל יעד: כולנו, יהודים.

סנזדרה בולוקס

אחרי כמה שנים בהן עקפה אפילו את ג'וליה רוברטס במספר הקומדיות הרומנטיות בכיכובה, חזרה סנדרה בולוק אל תהומות הנשייה, הידועים גם בשמם "איזו מין שוטרת". כעת היא שבה בדרמת מדע בדיוני בשם "Premenition", שזה אומר תחושה מוקדמת. ואחרי צפייה בטריילר גם לי יש תחושה מוקדמת – ישר ל-DVD.

בולוק היא אישה שחולמת כל לילה על מותו של בעלה בתאונה ורוצה להציל אותו עד שהיא מגלה על רומן שהוא מנהל. הדבר מעלה שאלה אתית פילוסופית – האם אי מניעת מוות ידוע מראש שקולה לרצח? התשובה המשפטית - ואני בטוח שפרופסור דניאל פרידמן יאשרר את דבריי - היא כמובן. עכשיו, כשהשאלה הזו נפתרה באמת שאין טעם לצפות בסרט. יותר מזה, אין טעם גם לצפות בטריילר. אלו 2:30 דקות שלא ישובו לעולם.

ציון טריילר: יש לנו מועמד לפרס הראזי
קהל יעד: נשים בכלא תרצה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully