וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרתון בטהובן בתזמורת הקאמרית הישראלית

11.2.2007 / 12:55

במרכז העונה של יערך מרתון חגיגי של 7 הופעות של הקונצ'רטי לפסנתר ולתזמורת מאת בטהובן בביצוע ארבעה פסנתרנים מוכשרים

התזמורת הקאמרית הישראלית תקיים החודש מרתון של הקונצ'רטי לפסנתר מאת בטהובן, בביצוע הפסנתרנים אלכסנדר קורסנטייה מארצות הברית, ויקטור סטניסלבסקי, דוד גריילסאמר וגיל שוחט.

היצירות יבוצעו בשני חלקים שונים במוזיאון תל אביב לאמנות ובכל אחת מהן יבוצעו שלוש יצירות. בחלקו הראשון של המרתון, פרופ' אלכסנדר קורסנטייה, יליד [[גאורגיה]] יבצע את הקונצ'רטו לפסנתר במי במול מזו'ר, שכתב [[בטהובן]] כשהיה בן 14, שבדרך כלל לא נכללת במערך הקונצ'רטי. בחלק השני שוחט ינצח על דוד גריילסאמר, בוגר "ג'וליארד" וקורסנטייה.

בנוסף ייערכו קונצרטים מיוחדים באור עקיבא ובכפר סבא בהם גיל שוחט, מנהלה האמנותי של התזמורת ינגן וינצח על ויקטור סטניסלבסקי בן ה-24, וקורסנטייה.

שוחט, אמר בהצהרה לקראת הארועים: "בעונה הנוכחית התחלנו במגמה שתימשך גם בעונות הבאות, קיום מרתונים שמתרכזים במכלול יצירות של אותו מלחין. הכוונה היא להעמיק ולחקור כדי להגיע לתובנות אמנותיות בז'אנר מסוים של מלחין אחד."

שוחט הוסיף, "הקונצ'רטי של בטהובן לפסנתר הם המעבר המעניין והמרתק ביותר בין התקופה הקלאסית לתקופה הרומנטית, ואלו יצירות המתאימות היטב באופיין לתזמורת קאמרית. אני מקווה שסדרת הקונצרטים הזו תציג באור חדש את מכלול היצירות הנפלא והחשוב הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully