וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיסני חוזרים לאנימציה קלאסית

הארץ

13.2.2007 / 9:53

בכוונת האולפנים להחזיר לקולנוע אנימציה מצויירת ביד, דו מימדית. לצדה ימשיכו להפיק סרטים באנימצייה ממוחשבת

אולפני וולט דיסני הודיעו בשבוע שעבר כי בכוונתם להחזיר אל המסך הגדול את האנימציה המצוירת ביד, אמנות שכמעט עברה מהעולם בעידן המחשב.

בקרב אנשי המקצוע, קטעי אנימציה שצוירו ביד מכונים "דו ממדיים". כך מבחינים אותם מאנימציה שנוצרה במחשב, המכונה "תלת ממדית" (3D).

בשנים האחרונות הידלדלה מחלקת האנימציה של אולפני דיסני. מתחרים כמו אולפני פיקסאר, שיצרו את "צעצוע של סיפור" ולהיטי אנימציה אחרים באמצעות המחשב, תפסו את קדמת הבמה. בשנה שעברה רכשו אולפני וולט דיסני את פיקסאר.

אחרי הרכישה לקחו נשיא דיסני ופיקסאר, אד קאטמל, וג'ון לסטר, המנהל הקריאטיווי של החברה, את הפיקוד על שני האולפנים. במפגש עם אנליסטים באולפני דיסני אמר קאטמל, כי בעתיד הם יחזרו לאנימציה מצוירת.

לצדה ימשיכו אולפני דיסני להפיק סרטים באנימציית מחשב. לסטר עבד כמה שנים כאנימטור באולפני דיסני, אבל עזב בעקבות חילוקי דעות קריאטיביים והקים את פיקסאר, שם נחשב הסמכות המקצועית העיקרית.

אולפני דיסני היו לאולפני ההנפשה המובילים בעולם בהנהגתו של וולט דיסני, שיחד עם קבוצה של אנימטורים אגדיים המכונים "תשעת הזקנים" יצר באנימציה ידנית סרטים קלאסיים כמו "סינדרלה" ו"שלגייה ושבעת הגמדים".

אחרי שדיסני רכשה את פיקסאר, פוטרו או הועברו מתפקידם לפחות 300 אנשי צוות מאולפני דיסני. במפגש בשבוע שעבר סיפרו קאטמל ולסטר ששינו עלילות של סרטי דיסני שכבר היו מצויים בשלבי הפקה, ביטלו סרטים אחרים ובנו מחדש את שיטות העבודה של אמני הציור באולפני דיסני.

"פיקסאר נשאר פיקסאר - איש לא עזב. בדיסני יש אמנים מדהימים, אבל לא הובילו אותם בכיוון הנכון", אמר קאטמל. "בלב העניין צריך להיות במאי, וצריך שיהיה לו חזון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully