וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסיסטית מחפשת להקה: מכביז

דנה קסלר

15.2.2007 / 11:54

למרות ניצחון הפועל על הסקוטים, דנה קסלר מעדיפה לעשות דווקא ולהקדיש את הטור דווקא למכביז הבריטים

למרות השמועה העיקשת, ה- Maccabees כנראה לא אוהדי מכבי תל אביב. את שמם הם בחרו באותה צורה שדסטיניז צ'יילד בחרו את שלהן - מישהו פתח את התנ"ך בעמוד רנדומלי וזה מה שיצא - אם כי במקרה של המכביז נראה שהרבה פחות להט דתי מעורב בעניין, וסביר שאלוהים גם לא יככב ברשימת התודות בדיסק כנהוג אצל ביונסה וחבורתה.

המכביז (לא להתבלבל עם הלהקה האמריקאית מהניינטיז בעלת אותו השם) קמו בקלפהאם, דרום לונדון, לפני שלוש וחצי שנים. הסינגל הראשון שלהם, "אקס-ריי" הפוסט-פאנקי, יצא בסוף 2005 בלייבל שהתפרק מיד לאחר מכן, ופחות או יותר באותה תקופה הם הוציאו בלייבל אחר את האי.פי בעל השם המצחיק, "You Make Noise, I Make Sandwiches" (לא נראה לי שהם התכוונו לזה במובן הגס של המילה), שנפתח ב"שיר הפיקניקים" בו הסולן, אורלנדו וויקס, נשמע כמו פול וולר הצעיר.

בהמשך עברו כל חמשת חברי הלהקה מלונדון לעיר החוף ברייטון בשביל ללמוד שם באוניברסיטה, אך עזבו את הלימודים כדי להתרכז בלהקה. בינתיים הם חתמו ב-Fiction, הוציאו עוד שלושה סינגלים ואלבום הבכורה אמור לצאת ממש בקרוב.

המכביז חולקים היום את משבצת "הלהקה המדוברת ביותר באנגליה" עם עוד כמה, ואם הקלאקסונז מייצגים את הצעקה האחרונה בסצינת האינדי הבריטית - שגעת הניו-רייב - הרי שהמכביז הם החבר'ה עם הקפוצ'ונים שמסתלבטים על סטיק-לייטים ומצחקקים על הקלאקסונז בראיונות ("תיכף אנחנו גם נתחיל להסתובב בבגדים זרחניים... הא הא הא"), אך מיד מוסיפים שהם דווקא מאוד מעריכים את המוזיקה שלהם.

שרה הנדי, המנחה של תכנית הבוקר המוזיקלית של צ'אנל 4, "Freshly Squeezed", אמרה שיש להם את האגרסיות של הארקטיק מאנקיז והביטים העצבניים של הפיוצ'רהדז. זאת הגדרה לא רעה, אלא שמיד אחרי ההכרזה הזאת הראו את אורלנדו וויקס יושב בגפו באולפן ומבצע גירסה אקוסטית של "First Love" - הסינגל השלישי שלהם וזה שפרץ את מחסום הטופ-40. הביצוע אמנם היה שובה לב למדי, אבל הוא היה אגרסיבי ועצבני בערך כמו גור חתולים מנמנם ליד האח. הגירסה הרגילה של השיר, לעומת זאת, כבר תואמת יותר לתיאור של הנדי, ומלווה בקליפ ארטיסטי מעצבן ומיוסר המותאם לדור האימו, בו דופק אורלנדו גם ריקוד איאן קרטיס אפילפטי קטן.

אבל המכביז לא תמיד כל כך רציניים ורומנטיים. הקליפ לסינגל השני שלהם, "Latchmere", הוא מופת של סטופ-מושן ביתי ופשוט ואחד הקליפים השמחים והחמודים ביותר שראיתי מזה הרבה זמן, וגם הקליפ לסינגל החדש שיוצא בסוף החודש, "About Your Dress", לוקח את החיים ברצינות רק עד כמה שאפשר כשעושים תיאטרון בובות עם האצבעות. המכביז הם אולי להקה חמודה ולא מזיקה, והם בטח מרגשים את נערי בריטניה הצעירים, אבל הם באמת לא הרבה יותר מעניינים מנוון ספחיה.

  • עוד באותו נושא:
  • מוזיקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully