וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סידר בברלין: "זה מרגיש כמו משהו שקורה פעם בחיים"

דפנה ארד

15.2.2007 / 12:38

"בופור" זכה לתשואות בפסטיבל הסרטים ה-57 בבירת גרמניה. הסיפור הכל כך צבאי ישראלי כנראה הזיז משהו בלבבות הגויים

הסרט הישראלי, "בופור" של הבמאי יוסף סידר, הוקרן אתמול בתחרות הרשמית של פסטיבל ברלין, ולפי דווחים, זכה לתשואות רמות.

"זה מרגיש כמו משהו שקורה פעם בחיים. התגובות היו מאוד טובות" סיפר הבוקר יוסף סידר והוסיף "גם הביקורות היו מצויינות, בשלל עיתונים, כמו למשל בוראייטי".

הסרט שהפקתו ערכה ארבע שנים, והסתיימה רק חודש לפני מלחמת לבנון השניה, מבוסס על רב המכר של רון לשם, "אם יש גן עדן", המספר על הנסיגה מלבנון וממוצב הבופור במאי 2000, לאחר 18 שנים.

השתתפו בו שחקנים צעירים כמו אושרי כהן המשחק מפקד שחייליו נקטפים ימים ספורים לפני הנסיגה, אלי אלטוניו, איתי טיראן, איתי תורג'מן, אוהד קנולר, וגם אלון אבוטבול. למען הסרט, יעקב איטח, המהנדס המקורי של מוצב הבופור, שפך 1000 קילו בטון ובנה את מוצב הבופור מחדש. במהלך הסרט, כמובן, הבופור החדש פוצץ מחדש. "כל מי שנמצא אי פעם בסיטואציה הזאת" אמר אלי אלטוניו לסוכנויות הידיעות, "עובר את אותן חוויות טראומטיות." בהקרנת הסרט נכחו נציגים ממשפחות שכולות של נועם ברנע ז"ל, וצחי איטח ז"ל שנפלו בבופור.

"הסרט מתייחס למלחמה כמו לאסון טבע, אסון לאומי" אמר סידר לעתונאים בפסטיבל, "אין שום אוייב. אתה לא רואה אותו. הטילים נוחתים כמו גשם. זו יכולה להיות כל מלחמה, בכל מקום." הסרט ייצא למסכי הקולנוע בארץ ב- 8 במרץ.

ביום שבת בשעה 20:00 יוודע איזה סרט יזכה בדב הזהב בפסטיבל ברלין.עד אז סידר, לשם, השחקנים אושרי כהן, איתי טיראן, אלי אלטוניו, אוהד קנולר ואיתי תורג'מן, וכן מפיקי הסרט ואנשי תעשיה אחרים, מקרינים את הסרט, ומתראיינים לכלי התקשורת על השטיח האדום בפסטיבל הנחשב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully