וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה תביעה של דיסני על הזכויות ל"פו הדוב"

TheMarker

18.2.2007 / 11:07

בית משפט בארה"ב דחה תביעה של ענקית המדיה לבטל את זכויות היוצרים של משפחת סלזינגר על הדוב

בית המשפט בלוס אנג'לס דחה תביעה שהגישו ענקית המדיה דיסני ונכדותיהם של מחבר הספר "פו הדוב", א.א. מילן, ומאייר הספר, א.ה. שפרד, בה דרשו לבטל את זכויות היוצרים על הדמות של משפחת סלזינגר על הדוב החביב.

משפחתו של סטיבן א. סלזינגר, סוכן ספרותי מניו יורק, שקנה את הזכויות בארה"ב ב-1930, טוענת כי דיסני חייבת לה 2 מיליארד דולר בתמלוגים על הפצת חולצות ומוצרים אחרים, וכי החברה נישלה את המשפחה כליל מזכויות על קלטות הווידיאו וה-DVD המבוססות על סיפורי הדוב. דיסני, שמציינת כי שילמה למשפחת סלזינגר 12 מיליון דולר לשנה, טוענת כי החוזה מ-1930 תקף לגבי סחורות בלבד.

משפחת סלזינגר אף פנתה בחודש שעבר למשרד הפטנטים והסימנים המסחריים של ארה"ב בדרישה לבטל סימנים מסחריים שרשמה דיסני על דמותו של פו הדוב. פו הדוב הוא הנכס הבודד הגדול ביותר של דיסני, המייצר עבורה יותר מ-100 מיליון דולר ברווח תפעולי מדי שנה.

דיסני ניסתה לנטרל את מאבקה של משפחת סלזינגר והכריזה ב-2002 כי רכשה את הזכויות מידי צאצאי מילן ושפרד. המהלך התבסס על שינוי בחוק זכויות היוצרים, המתיר לצאצאי היוצרים לתבוע מחדש את הזכויות על היצירות של אבותיהם. נציגי משפחת סלזינגר דחו מייד את טענות דיסני, ואמרו כי הזכויות נרכשו כדין ואי אפשר לנשל את המשפחה מהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully